moda
Sieć tkana w kraju i na Wschodzie
Ravel, działający od 1989 r. dystrybutor odzieży młodzieżowej, chce do końca 2010 r. zbudować w kraju sieć 80 sklepów własnych, 50 franczyzowych i kilkudziesięciu multibrandowych.
Od bielizny po wyroby skórzane
Franchising to oferta dla małych przedsiębiorców, którzy mają niewielki kapitał i chcą prowadzić w miarę bezpiecznie np. sklep z ubraniami. Mają w czym wybierać – w kraju działa 40 systemów franczyzowych w branży odzieżowej.
Próchnik kupuje salony odzieżowe
Próchnik rozbudowuje sieć sprzedaży. Pierwszym krokiem jest przejęcie sieci Pabia Fashion. Kolejnym nabytkiem spółki może stać się sieć Deni Cler, należąca do Grupy W. Kruk.
Campus marką na region a Alpinus na świat
Czy Polska odzież turystyczna może zawojować świat? Według Euromarku - tak. Spółka już rozpisała role dla swoich dwóch marek.
Monnari pracuje nad prospektem
4 mln zł wystarczyły, by firma przyśpieszyła z budową sieci. Gdy wiosną zadebiutuje na GPW, będzie mieć grubo powyżej 60 sklepów.
Po klientów do sąsiadów
Poznańska spółka Semax, właściciel sieci sklepów wyprzedażowych z odzieżą Vabbi Factory Outlet, planuje w ciągu trzech lat otworzyć 30 sklepów za granicą.
Ucieczka przed konkurencją
Giełdowe sieci odzieżowe i obuwnicze spieszą się z rozwojem firmowych sklepów za granicą. Krajowych klientów chcą zdobywać nowymi markami.
Buty idą do Rosji
Grupa CCC, największa krajowa firma obuwnicza, planuje ekspansję w segmencie obuwia wyższej jakości i luksusowego. W przyszłym roku otworzy dwie sieci sklepów pod nowymi markami oraz 40 sklepów w sieci CCC. Spółka planuje wejście na rynek rosyjski i ekspansję w Czechach.
Artman poprawia wyniki
Artman S.A. wypracował w ciągu ostatnich trzech miesięcy przychody przekraczające 90 mln zł - o 33 proc. więcej w porównaniu z trzema kwartałami poprzedniego roku.
Bytom zarzuca sieć
Odzieżowa spółka zamierza zwrócić się do akcjonariuszy po pieniądze. Chce rozbudować sieć dystrybucji i podwoić sprzedaż.
Key zbuduje własną sieć
Choć wrocławska firma ma już 140 partnerskich punktów sprzedaży, to wciąż jej mało. Marzą się jej bowiem własne sklepy.
Okazja na zysk
Kiedy Mirosław Kamiński otwierał pierwszy sklep z końcówkami kolekcji markowej odzieży, nie spodziewał się, że wkrótce stanie się właścicielem sieci dobrze prosperujących outletów.
Światowy gigant sportowy wraca do gry
Intersport, największa na świecie sieć sklepów sportowych, po raz drugi próbuje szczęścia w Polsce. Jej nowym partnerem będzie Maks Sport. W ciągu najbliższego roku firmy chcą zdobyć 30 proc. polskiego rynku.
Zmiany w branży odzieżowej
- rozmowa z Piotrem Beltranim, kierownikiem ds. rozwoju sieci franczyzowej marki House.
Mali rosną obok dużego
Każdy dziś może otworzyć sklep z markowymi i modnymi ciuchami. A wszystko dzięki franczyzie.
Pomysł na eksport
Vabbi Factroy Outlet, prowadzona przez firmę Semax największa w Polsce sieć sklepów wyprzedających wyroby znanych producentów, przymierza się do ekspansji za granicę.
Polacy ubierają sąsiadów
Polskie sieci odzieżowe otwierają więcej sklepów za granicą niż w kraju.
Michał w roli franczyzodawcy
Michał Wiśniewski rusza z rozwojem marki, którą reprezentować będą sklepy odzieżowe, zakłady fryzjerskie i restauracje.
Decathlon chce mieć 44 sklepy
Francuska sieć sklepów sportowych rozwijała się dotąd w żółwim tempie. Ale to się zmieni, i to już niedługo.
330 placówek za pięć lat
Krakowski dystrybutor odzieży nie spieszy się za granicę. Sporo do zrobienia ma jeszcze w kraju. Plany rzeczywiście są wyśrubowane. Do końca 2010 r. odzieżowa spółka Super Niskie Ceny (SNC) chce mieć 330 sklepów. Teraz ma ich 155, z czego 55 własnych. W przyszłym roku pojawi się 11, zarówno własnych, jak i franczyzowych.