stacje paliw i art. motoryzacyjne

Statoil chce więcej stacji
Statoil Polska w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza powiększyć sieć do 400 placówek i zdobyć 10 procent udziału w rynku. Realizację planów spółka ma osiągnąć pod kierownictwem Andrzeja Magrysia, który na początku roku został nowym prezesem zarządu spółki.

Walka o kierowców będzie zacięta
- o polskim rynku paliwowym opowiada Magdalena Kandefer z BP Polska

Carrefour Express rusza na stacje
Carrefour chce zarządzać sklepami przy stacjach benzynowych. Przedstawiciele firmy negocjują z właścicielami sieci stacji paliw.

Statoil chce mieć 250 stacji
Andrzej Magryś, dyrektor działu operacyjnego i sprzedaży detalicznej firmy Statoil w rozmowie z magazynem Stacja Benzynowa informuje, że Statoil do końca 2006 roku planuje mieć 250 placówek, a w ciągu kilku lat ich liczba ma wzrosnąć do 500.

Paliwo we franczyzie
Coraz więcej koncernów paliwowych wyraża chęć rozwoju przez franczyzę. W 2005 roku nastąpił 60 proc. wzrost liczby tego rodzaju stacji.

Inwestycje w Orlenie
PKN Orlen planuje inwestycje w ekonomiczną sieć Bliska. Pod koniec 2009 roku ma działać 900 stacji paliwowych.

Carrefour inwestuje w sieć własnych stacji paliw
Carrefour Polska otworzyła stację paliw przy CH Morena w Gdańsku. To pierwsza stacja, należąca do sieci, która zostanie wyposażona w automatyczne terminale płatnicze. W planach są też nowe lokalizacje.

Sieć trafi pod młotek?
Orlen chce pozbyć się stacji w Niemczech. Prace trwają, są kupcy — twierdzi niemiecki dziennik „Handelsblatt”. Spółka zaprzecza.

Jakość jest ważna
- rozmowa z Marcinem Zachowiczem, rzecznikiem prasowym Lotosu.

LOTOS kupił sieć Slovnaft
12 stacji paliw, 2 nieruchomości przeznaczone pod budowę nowych stacji oraz możliwość podjęcia współpracy z wybranymi franczyzobiorcami Slovnaft Polska S.A. Wszystko to przejęła spółka LOTOS Paliwa.

Stacyjnicy kontra Orlen
Właściciele patronackich stacji paliw PKN Orlen, którzy działają w niebieskich barwach Petrochemii Płock, domagają się od zarządu udostępnienia dla swoich stacji logo Orlenu oraz elementów wizualizacji. Oczekują również zadośćuczynienia za nieprzestrzeganie przez Orlen zapisu w umowie o cenach preferencyjnych. Rozprawa pomiędzy dwudziestoma właścicielami patronackich stacji a zarządem Orlenu odbyła się 24 lutego w sądzie rejonowym w Płocku.

Ruszyli walczyć o nowe logo i ceny
To jeszcze nie pospolite ruszenie, ale już mały zajazd. Właściciele stacji rzucają rękawicę PKN, licząc na… ugodę.

W październiku zniknie Esso
Do końca października zakończy się trwający proces integracji z siecią Lotos stacji Esso, które gdańska firma kupiła od amerykańskiego koncernu jesienią ubiegłego roku. Od momentu zakupu stacje Esso funkcjonują w sieci sprzedając paliwo z Lotosu.

Fuzja zła dla rynku
Połączenie rafinerii byłoby dobre dla płockiej spółki, ale fatalne dla rynku — wynika z jednego z ostatnich dokumentów Nafty Polskiej.

Właściciele prywatnych stacji jednoczą siły
Koniec z dyktatem Orlenu i Lotosu? Właściciele prywatnych stacji benzynowych rzucają krajowym potentatom rękawicę. Jednoczą się i budują własne sieci.

Benzina będzie się rozwijać
Kontrolowana przez Orlen czeska sieć stacji paliwowych Benzina jeszcze w tym kwartale ma się powiększyć o ponad 20 placówek. Wiosną liczyć więc powinna prawie 330 stacji. Benzina planuje unowocześnienie placówek, na co zamierza przeznaczyć prawie 1,3 mld koron.

Lotos stawia na segment premium
- rozmowa z Marcinem Zachowiczem, rzecznikiem prasowym Grupy LOTOS SA.

Rozwój sieci detalicznej LOTOS
LOTOS zdecydował, że nie będzie wprowadzał na rynek „taniej” sieci stacji paliw.

LOTOS kupił sieć Esso
39 stacji paliw. 14 działek. Segment biznesu kart paliwowych dla klientów komercyjnych. Zespół doświadczonych pracowników. Wszystko to przejęła spółka LOTOS Paliwa. Umowę ostateczną w tej sprawie zawarto z ExxonMobil Poland.

Stacje Slovnaftu pod młotek
Węgierski koncern paliwowy MOL chce pozbyć się części stacji benzynowych z sieci Slovnaft w Czechach i na Słowacji. Orlen, który od dawna deklaruje, że chętnie poszerzyłby czeską sieć Benziny, jeszcze nie wie, czy weźmie udział w przetargu.