HANDEL

Od bielizny po wyroby skórzane
Franchising to oferta dla małych przedsiębiorców, którzy mają niewielki kapitał i chcą prowadzić w miarę bezpiecznie np. sklep z ubraniami. Mają w czym wybierać – w kraju działa 40 systemów franczyzowych w branży odzieżowej.

Próchnik kupuje salony odzieżowe
Próchnik rozbudowuje sieć sprzedaży. Pierwszym krokiem jest przejęcie sieci Pabia Fashion. Kolejnym nabytkiem spółki może stać się sieć Deni Cler, należąca do Grupy W. Kruk.

Campus marką na region a Alpinus na świat
Czy Polska odzież turystyczna może zawojować świat? Według Euromarku - tak. Spółka już rozpisała role dla swoich dwóch marek.

Elektro World myśli o franczyzie
Sieć sklepów z elektroniką Elektro World, która uruchomiła swój pierwszy market w Polsce, zamierza rozwijać się również w formie franczyzy.

Monnari pracuje nad prospektem
4 mln zł wystarczyły, by firma przyśpieszyła z budową sieci. Gdy wiosną zadebiutuje na GPW, będzie mieć grubo powyżej 60 sklepów.

"Bliska" nowym orężem płockiego giganta
Premierę sieci o nazwie "Bliska" zaplanowano na koniec listopada. Ma kusić niższymi cenami i powstrzymać spadek udziału spółki w rynku.

Po klientów do sąsiadów
Poznańska spółka Semax, właściciel sieci sklepów wyprzedażowych z odzieżą Vabbi Factory Outlet, planuje w ciągu trzech lat otworzyć 30 sklepów za granicą.

Słabe wyniki Wal-Marta
Seria huraganów i drogie paliwa płynne ograniczyły w minionym kwartale wzrost zysku Wal-Mart Stores. Firma liczy jednak na poprawę wyników dzięki rozszerzeniu asortymentu i energicznej reklamie.

Ucieczka przed konkurencją
Giełdowe sieci odzieżowe i obuwnicze spieszą się z rozwojem firmowych sklepów za granicą. Krajowych klientów chcą zdobywać nowymi markami.

Buty idą do Rosji
Grupa CCC, największa krajowa firma obuwnicza, planuje ekspansję w segmencie obuwia wyższej jakości i luksusowego. W przyszłym roku otworzy dwie sieci sklepów pod nowymi markami oraz 40 sklepów w sieci CCC. Spółka planuje wejście na rynek rosyjski i ekspansję w Czechach.

Artman poprawia wyniki
Artman S.A. wypracował w ciągu ostatnich trzech miesięcy przychody przekraczające 90 mln zł - o 33 proc. więcej w porównaniu z trzema kwartałami poprzedniego roku.

Bytom zarzuca sieć
Odzieżowa spółka zamierza zwrócić się do akcjonariuszy po pieniądze. Chce rozbudować sieć dystrybucji i podwoić sprzedaż.

Eldorado rozmawia o przejęciach
Czwarty kwartał będzie decydujący dla realizacji planów Eldorado - zapowiada Artur Kawa, prezes przedsiębiorstwa. W trzecim kwartale spółka zanotowała trzykrotny wzrost zysku netto - dzięki sprzedaży nieruchomości.

Pozamykać supermarkety w święta
Pierwszy raz pracownicy hipermarketów zaprotestują przeciw pracy w wolny dzień - piątkowe Święto Niepodległości. I pierwszy raz mają poparcie rządzącej partii - PiS.

Key zbuduje własną sieć
Choć wrocławska firma ma już 140 partnerskich punktów sprzedaży, to wciąż jej mało. Marzą się jej bowiem własne sklepy.

Okazja na zysk
Kiedy Mirosław Kamiński otwierał pierwszy sklep z końcówkami kolekcji markowej odzieży, nie spodziewał się, że wkrótce stanie się właścicielem sieci dobrze prosperujących outletów.

Duńczycy idą na wschód i południe
Działająca dotąd tylko na zachodzie kraju sieć sklepów spożywczych Netto zaczyna ekspansję w kolejnych regionach Polski. Chce otwierać 50 placówek rocznie.

Będą ograniczenia w otwieraniu hipermarketów?
PiS chce ustawy ograniczającej otwieranie hipermarketów. Dlaczego? Z troski o drobnych polskich przedsiębiorców.

Światowy gigant sportowy wraca do gry
Intersport, największa na świecie sieć sklepów sportowych, po raz drugi próbuje szczęścia w Polsce. Jej nowym partnerem będzie Maks Sport. W ciągu najbliższego roku firmy chcą zdobyć 30 proc. polskiego rynku.

Koncerny zaatakują tanimi stacjami
Od końca listopada będziemy taniej tankować. Koncerny paliwowe zaczynają walczyć o klienta, otwierając tzw. ekonomiczne stacje. Benzyna i olej napędowy mają tam kosztować o kilka lub kilkanaście groszy mniej.