Ucieczka przed konkurencją

Wtorek
15.11.2005
Giełdowe sieci odzieżowe i obuwnicze spieszą się z rozwojem firmowych sklepów za granicą. Krajowych klientów chcą zdobywać nowymi markami.
 

W kraju Artman sprzedaje swoje kolekcje w 13 franczyzowych sklepach za granicą, do końca roku chce zwiększyć ich liczbę do 18. Plany przyspieszenia zagranicznego rozwoju ma też obuwnicza CCC. Zachęcona powodzeniem swych sklepów w Czechach, chce od 2006 r. rozbudowywać sieć handlową w Rosji.
Giełdowa LPP, właściciel odzieżowych sieci Reserved i Cropp, na koniec września miała 40 sklepów w krajach naszego regionu. Planuje wzrost łącznej powierzchni handlowej swych sklepów za granicą do końca przyszłego roku do 46,2 tys. mkw., a więc prawie trzykrotny w porównaniu z końcem 2004.

Poszukać wyższych marż

Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, ocenia, że konkurencja w sąsiednich krajach, zwłaszcza w Rosji czy na Ukrainie, wciąż jest dużo mniejsza niż w Polsce, co pozwala osiągąć znacznie wyższe marże na sprzedaży. Rosja jest teraz głównym celem zagranicznej ekspansji spółki. LPP ma tam 2 sklepy, do końca roku chce otworzyć 8 kolejnych.

Znaleźć nowe nisze

Tegoroczny wzrost obrotów sieci Reserved i Cropp w Polsce to w dużej mierze efekt rozwoju nowych sklepów. Na koniec września w Polsce było 85 salonów Reserved i 54 Croppa. O ile rozwijana od wiosny 2004 sieć Croppa ma jeszcze sporo miejsca na dalszą ekspansję, o tyle LPP zamierza w przyszłym roku zakończyć rozwój polskiej sieci Reserved.

Wzrost udziału w rynku poprzez dwie nowe marki i nowe sieci sklepów obuwniczych zapowiada CCC. Jedna z sieci (z czasem 100 sklepów) będzie sprzedawać buty produkowane w polskiej fabryce spółki. W drugiej, mniejszej, CCC będzie oferować pod nową marką droższe obuwie produkowane we Włoszech. O nowej marce myśli też Artman, choć, jak zastrzega dyr. Koterwa, nie są to jeszcze plany na 2006 r.

Więcej: Anita Błaszczak, Anna Sielanko Rzeczpospolita, 15 listopada 2005 r.


Rzeczpospolita

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022