Światowy gigant sportowy wraca do gry
PU MAKS SA zawarło umowę licencyjną z Intersport Deutschland eG (IDE), będącym członkiem – założycielem, a jednocześnie największą organizacją w ramach Intersport International Corporation (IIC) – numeru 1 na świecie w zakresie sprzedaży artykułów sportowych. Zgodnie ze standardami IIC umowa obowiązuje przez okres 10 lat z automatycznym przedłużeniem jej na kolejne lata. Umowa licencyjna Intersport zapewnia PU MAKS S.A. wyłączne prawo do używania chronionego znaku towarowego Intersport/Intersport Rent oraz innych znaków towarowych IIC na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jak również do rozwijania sieci franczyzowej w Polsce.
W związku z zawartą umową licencyjną, w przeciągu najbliższych kilku miesięcy PU MAKS SA zmieni nazwę spółki na Intersport Polska SA, a obecne sklepy MAKS Sport zostaną przekształcone w Intersport – Maks. Od roku 2006 każdy nowy sklep będzie otwierany pod szyldem Intersport.
Umowa inwestycyjna
W dniu 27 października br. została zawarta z nowym partnerem strategicznym umowa inwestycyjna na czas nieokreślony. Zaangażowanie kapitałowe nowego partnera wynosi 2 mln EURO oraz dodatkowo pokrycie kosztów kampanii reklamowych i wizerunkowych marki Intersport w Polsce, jak również inną pomoc finansowo – towarowo – logistyczną.
Pomimo transakcji z Grupą Intersport oraz planowaną w przyszłym roku publiczną emisją akcji, dotychczasowi akcjonariusze zachowają pakiet większościowy. W skład Rady Nadzorczej wejdzie 1 członek Grupy Intersport; natomiast skład Zarządu pozostaje bez zmian do końca kadencji tj. 4 lata.
Pozyskanie przez MAKS Sport partnera strategicznego nie oznacza rezygnacji z planów wejścia na giełdę lecz ich przesunięcie na przyszły rok - pierwsze półrocze 2006.
Intersport w Polsce i na świecie
W połowie lat dziewięćdziesiątych, Intersport po raz pierwszy zdecydował się otworzyć w Polsce swoje sklepy sportowe. Sieć posiadała wówczas 4 tys. sklepów w 25 krajach i obroty rzędu 5,3 mld euro. Intersport otworzył w Polsce 7 sklepów, po czym po 2 latach działalności zamknął je z powodu strat i wycofał się całkowicie z tego rynku. Do głównych czynników, które przyczyniły się do wycofania Intersportu z Polski, należały przede wszystkim: błędy w zarządzaniu poszczególnymi jednostkami, lokalizacje sklepów w miejscach niezapewniających odpowiedniego przepływu klientów, niedostosowany do popytu dobór towarów oraz nieodpowiednia logistyka. Obecnie sieć sklepów sportowych Intersport liczy 4809 sklepów na świecie i posiada największy udział w światowym i europejskim rynku artykułów sportowych.
Rozwój Intersport - MAKS w Polsce
W najbliższych dwóch latach firma skoncentrujemy się na otwarciu sklepów w najlepszych handlowo miejscach w Polsce. Planowane jest uruchomienie salonów w Łodzi, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.
Na koniec 2006r. sieć specjalistycznych sklepów sportowych Intersport będzie liczyć 15 własnych salonów, o łącznej powierzchni sprzedaży 14.100 m2 - zapowiadają przedstawiciele firmy. Od 2006r. planowany jest również rozwój sieci franczyzowej Intersport. Każdy ze sklepów zostanie zaaranżowany zgodnie z międzynarodową koncepcją sklepu modelowego Intersport, co zapewni jednolitość wystroju oraz wysoki komfort dla klienta w całym kraju.
Info: Intersport
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...