HANDEL
Obroty w karnawale
Przełom roku to okres tolerancji klienta dla wysokich cen, także w sklepach odzieżowych. Ubrania z wyższej półki, drogie i ekskluzywne mają wówczas największe wzięcie. W niektórych sklepach na przełomie roku sprzedaż rośnie nawet o 400%.
Nie ma zagrożenia
- rozmowa z Michałem Skórkowskim, specjalistą ds. franchisingu firmy LeeCoopper.
Sieć jak LPP
Planeta Mody, firma dystrybuująca dziewczęcą odzież, planuje zbudować dużą sieć. Na miarę innych polskich firm.
Mrówka szkodzi?
- Złożyłam zawiadomienie do prokuratury o wyłudzenie opłaty licencyjnej. Franczyzodawca mnie oszukał - mówi była franczyzobiorczyni sieci Mrówka, sprzedającej odzież dla młodzieży.
Kolekcje mody prosto z supermarketu
Dużym firmom handlowym nie wystarcza już sprzedaż najtańszych tekstyliów. Próbują walczyć o bardziej wybrednych klientów. W Polsce zaczyna tak robić Tesco.
Sprzedaż zgodnie z planem
Lubelskie Eldorado osiągnęło prognozowane 1,3 mld zł przychodów ze sprzedaży.
Chłopskie Jadło na swoim
Krakowska Grupa Chłopskie Jadło zrezygnowała z uruchamiania sklepów franczyzowych. Chce zbudować sieć własnych placówek handlowych.
CCC wchodzi z butami do Rosji
W całej Polsce szybko przybywa sklepów CCC. Lider krajowego rynku obuwniczego chce w tym roku rozbudować sieć handlową, wprowadzić dwie nowe marki i wejść do Rosji. Ambitne plany już dzisiaj doceniają inwestorzy giełdowi.
ShopPracz w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy sieć sklepów chemicznych ShopPracz.
Artman pewny swego
Krakowski Artman jest zadowolony z wyników w IV kwartale 2005 roku i nie zamierza weryfikować całorocznych prognoz. W 2006 roku liczy na dalszy wzrost.
Lotos stawia na segment premium
- rozmowa z Marcinem Zachowiczem, rzecznikiem prasowym Grupy LOTOS SA.
Kolekcja pod kluczem
Mrówka, która od 1996 r. prężnie tkała sieć sklepów w całej Polsce, ma kłopoty. Jesienno-zimową kolekcję zatrzymał urząd celny.
Kukartka interesuje się Warszawą
Sieć sklepów z upominkami Kukartka planuje w 2006 roku uruchomić kolejne 5-6 placówek.
Rozwój sieci detalicznej LOTOS
LOTOS zdecydował, że nie będzie wprowadzał na rynek „taniej” sieci stacji paliw.
Gino Rossi na giełdę
Słupski producent obuwia planuje w drugim kwartale 2006 r. wejść na giełdę. Pieniądze uzyskane z emisji chce przeznaczyć na rozwój sieci w kraju i za granicą.
10 flagowych sklepów w stolicach Europy
Samanta, producent i projektant bielizny, myśli o kilku własnych punktach w Polsce i dziesięciu salonach franczyzowych w Europie.
Konsolidacja hurtu z wizją upublicznienia
Polska Sieć Handlowa Unia skokowo zwiększa obroty i zasięg. Niewykluczone, że wzorem Eldorado i Eurocasha wejdzie na giełdę.
Zyski branży odzieżowej spadły o połowę
Przychody i zyski polskiej odzieżówki maleją. Ale część firm, mimo silnej konkurencji, dobrze sobie radzi.
LOTOS kupił sieć Esso
39 stacji paliw. 14 działek. Segment biznesu kart paliwowych dla klientów komercyjnych. Zespół doświadczonych pracowników. Wszystko to przejęła spółka LOTOS Paliwa. Umowę ostateczną w tej sprawie zawarto z ExxonMobil Poland.
Teraz Polska, jutro Pribałtyka
Odzieżowa firma New Yorker zamierza powiększyć krajową sieć o 30 sklepów. Równocześnie wchodzi do Łotwy, Estonii i Litwy.