HANDEL

Zmiany w branży odzieżowej
- rozmowa z Piotrem Beltranim, kierownikiem ds. rozwoju sieci franczyzowej marki House.

Trudny winiarski biznes
Właściciele sieci Wina 2000 na własnej skórze doświadczyli jak ciężko jest znaleźć właściwego franczyzobiorcę. Miała powstać sieć, tymczasem powstały sklepy własne, w dodatku oferta win została uzupełniona o inne produkty spożywcze.

Mali rosną obok dużego
Każdy dziś może otworzyć sklep z markowymi i modnymi ciuchami. A wszystko dzięki franczyzie.

Pomysł na eksport
Vabbi Factroy Outlet, prowadzona przez firmę Semax największa w Polsce sieć sklepów wyprzedających wyroby znanych producentów, przymierza się do ekspansji za granicę.

Polacy ubierają sąsiadów
Polskie sieci odzieżowe otwierają więcej sklepów za granicą niż w kraju.

Bakructwo zamiast giełdy
Euro-Color, dystrybutor aparatów fotograficznych i akcesoriów GSM, zbankrutował. Jeszcze kilka miesięcy temu w planach miał debiut na warszawskiej giełdzie.

Michał w roli franczyzodawcy
Michał Wiśniewski rusza z rozwojem marki, którą reprezentować będą sklepy odzieżowe, zakłady fryzjerskie i restauracje.

Więcej stacji Lotosu
- rozmowa z Pawłem Olechnowiczem, Prezesem Zarządu Grupy LOTOS SA.

Biznes va banque
4 października 2005 odbyło się oficjalne otwarcie pierwszego warszawskiego sklepu Galerii Prezentów. Punkt franczyzowy w centrum handlowym Wola Park otworzył Krzysztof Kowalczuk, przedsiębiorca z Górnego Śląska. Zagrał va banque i razem z żoną przeprowadził się do stolicy, aby tu prowadzić franczyzowy biznes.

Kłamstwo krótko pachnie
Przedstawiciele sieci Nicole skarżą się na pomysły niektórych swoich franczyzobiorców. Kupują oni np. produkty z innego źródła niż dozwolone przez dawcę, bądź sprzedają dodatkowy asortyment.

Decathlon chce mieć 44 sklepy
Francuska sieć sklepów sportowych rozwijała się dotąd w żółwim tempie. Ale to się zmieni, i to już niedługo.

330 placówek za pięć lat
Krakowski dystrybutor odzieży nie spieszy się za granicę. Sporo do zrobienia ma jeszcze w kraju. Plany rzeczywiście są wyśrubowane. Do końca 2010 r. odzieżowa spółka Super Niskie Ceny (SNC) chce mieć 330 sklepów. Teraz ma ich 155, z czego 55 własnych. W przyszłym roku pojawi się 11, zarówno własnych, jak i franczyzowych.

Próchnik otwiera sklepy firmowe
Łódzki producent odzieży otwiera w środę w Krakowie salon firmowy. W tym roku uruchomi kolejne w Poznaniu, Katowicach i Gdańsku.

DSD marzy się 30 sklepów
Za PRL turecka odzież królowała na bazarach. Teraz powraca. I to od razu na salony. DSD, tureckie zrzeszenie grupujące m.in. 200 producentów z branży wyrobów skórzanych, coraz śmielej stawia kroki nad Wisłą.

Grupa BOS wchłonie sieć sklepów Berti
Białostocki dystrybutor artykułów spożywczych finalizuje rozmowy w sprawie przejęcia sieci supermarketów. Szyki mogą pomieszać mu rywale.

Najpierw marka, później giełda
Mazowiecka sieć sklepów spożywczych FJ planuje ekspansję w innych regionach i wejście na GPW. Wkrótce zacznie kampanię reklamową.

Mars prosi o upadłość
Koniec snów o potędze. Zamiast debiutu na giełdzie gorzowska sieć sklepów RTV AGD musi ułożyć się z wierzycielami.

Polskie ciuchy coraz popularniejsze za granicą
Łódzka sieć odzieżowa KAN, właściciel marki Tatuum, otworzyła 29 września swój pierwszy sklep w Niemczech.

Pora na sieć sprzedaży
Po konsolidacji branży, Jutrzenka zaczęła poważniej myśleć o sieci sprzedaży. Zbuduje centrum logistyczne i wyjdzie poza granice Polski.

Kierunek Rosja
Dystrybutor odzieży rozwija sieć sklepów House. I obiecuje, że tym razem wypełni prognozy finansowe. Na pewno?