HANDEL

Trudny winiarski biznes
Właściciele sieci Wina 2000 na własnej skórze doświadczyli jak ciężko jest znaleźć właściwego franczyzobiorcę. Miała powstać sieć, tymczasem powstały sklepy własne, w dodatku oferta win została uzupełniona o inne produkty spożywcze.

Mali rosną obok dużego
Każdy dziś może otworzyć sklep z markowymi i modnymi ciuchami. A wszystko dzięki franczyzie.

Pomysł na eksport
Vabbi Factroy Outlet, prowadzona przez firmę Semax największa w Polsce sieć sklepów wyprzedających wyroby znanych producentów, przymierza się do ekspansji za granicę.

Polacy ubierają sąsiadów
Polskie sieci odzieżowe otwierają więcej sklepów za granicą niż w kraju.

Bakructwo zamiast giełdy
Euro-Color, dystrybutor aparatów fotograficznych i akcesoriów GSM, zbankrutował. Jeszcze kilka miesięcy temu w planach miał debiut na warszawskiej giełdzie.

Michał w roli franczyzodawcy
Michał Wiśniewski rusza z rozwojem marki, którą reprezentować będą sklepy odzieżowe, zakłady fryzjerskie i restauracje.

Więcej stacji Lotosu
- rozmowa z Pawłem Olechnowiczem, Prezesem Zarządu Grupy LOTOS SA.

Biznes va banque
4 października 2005 odbyło się oficjalne otwarcie pierwszego warszawskiego sklepu Galerii Prezentów. Punkt franczyzowy w centrum handlowym Wola Park otworzył Krzysztof Kowalczuk, przedsiębiorca z Górnego Śląska. Zagrał va banque i razem z żoną przeprowadził się do stolicy, aby tu prowadzić franczyzowy biznes.

Kłamstwo krótko pachnie
Przedstawiciele sieci Nicole skarżą się na pomysły niektórych swoich franczyzobiorców. Kupują oni np. produkty z innego źródła niż dozwolone przez dawcę, bądź sprzedają dodatkowy asortyment.

Decathlon chce mieć 44 sklepy
Francuska sieć sklepów sportowych rozwijała się dotąd w żółwim tempie. Ale to się zmieni, i to już niedługo.

330 placówek za pięć lat
Krakowski dystrybutor odzieży nie spieszy się za granicę. Sporo do zrobienia ma jeszcze w kraju. Plany rzeczywiście są wyśrubowane. Do końca 2010 r. odzieżowa spółka Super Niskie Ceny (SNC) chce mieć 330 sklepów. Teraz ma ich 155, z czego 55 własnych. W przyszłym roku pojawi się 11, zarówno własnych, jak i franczyzowych.

Próchnik otwiera sklepy firmowe
Łódzki producent odzieży otwiera w środę w Krakowie salon firmowy. W tym roku uruchomi kolejne w Poznaniu, Katowicach i Gdańsku.

DSD marzy się 30 sklepów
Za PRL turecka odzież królowała na bazarach. Teraz powraca. I to od razu na salony. DSD, tureckie zrzeszenie grupujące m.in. 200 producentów z branży wyrobów skórzanych, coraz śmielej stawia kroki nad Wisłą.

Grupa BOS wchłonie sieć sklepów Berti
Białostocki dystrybutor artykułów spożywczych finalizuje rozmowy w sprawie przejęcia sieci supermarketów. Szyki mogą pomieszać mu rywale.

Najpierw marka, później giełda
Mazowiecka sieć sklepów spożywczych FJ planuje ekspansję w innych regionach i wejście na GPW. Wkrótce zacznie kampanię reklamową.

Mars prosi o upadłość
Koniec snów o potędze. Zamiast debiutu na giełdzie gorzowska sieć sklepów RTV AGD musi ułożyć się z wierzycielami.

Polskie ciuchy coraz popularniejsze za granicą
Łódzka sieć odzieżowa KAN, właściciel marki Tatuum, otworzyła 29 września swój pierwszy sklep w Niemczech.

Pora na sieć sprzedaży
Po konsolidacji branży, Jutrzenka zaczęła poważniej myśleć o sieci sprzedaży. Zbuduje centrum logistyczne i wyjdzie poza granice Polski.

Kierunek Rosja
Dystrybutor odzieży rozwija sieć sklepów House. I obiecuje, że tym razem wypełni prognozy finansowe. Na pewno?

Shell Polska planuje rozwój
Shell Polska zamierza zwiększyć udział w rynku detalicznym do 15 proc. w ciągu najbliższych czterech lat. Wzrost będzie się odbywał głównie przez rozwój sieci stacji partnerskich, w mniejszym stopniu przez budowę własnych stacji.