PRZEGLĄD RYNKU

Mniejsze przychody Redana
Marki Top Secret oraz Troll zanotowały w marcu tego roku spadek poziomu sprzedaży. Lepsze wyniki zanotował Textilmarket - trzecia marka grupy Redan.

Aster rozwija sieć franczyzową
Drogerie Aster z Poznania rozwijają sieć franczyzową. Do końca roku chcą pozyskać ok. 12-15 nowych partnerów.

Auxilium idzie na parkiet
Kolejna spółka działająca na licencji przygotowuje się do wejścia na giełdę. W maju swój prospekt emisyjny złoży spółka Auxilium.

Bez pieniędzy w McDonald’s
Szwajcarscy klienci sieci fastfoodowej nie muszą już nosić przy sobie gotówki, bo za zamówione posiłki zapłacą nowatorską kartą sieci MasterCard.

Polskie buty w Danii
Firma Gino Rossi uruchomiła swój pierwszy salon w Danii. W 2007 roku otworzy w tym kraju jeszcze jedną placówkę.

Nowe licencje na skórę
Sieć 100 salonów z odzieżą i galanterią skórzaną – to plany firmy Ochnik na najbliższe 10 lat.

Koniunktura to nie wszystko
– mówi Mariusz Bosak, prezes BRW Wnętrza.

Komputronik otwiera się w Rawiczu
W ubiegłym tygodniu Komputronik, dostawca sprzętu i oprogramowania komputerowego, otworzył kolejny punkt franczyzowy.

RuckZuck w katalogu franczyz i systemów partnerskich
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy firmę zajmującą się handlem artykułami do wykańczania wnętrz.

Nowe pizzerie, mobile przyczepy i restauracje
Kilkanaście nowych restauracji otworzy w najbliższych dniach sieć pizzerii Da Grasso.

Pocztówkowy biznes
O franczyzie kartek okolicznościowych opowiada Ryszard Kaszubiak, masterfranczyzobiorca szwedzkiej firmy CardGroup, producenta i dystrybutora pocztówek.

Ze Wschodu na Górny Śląsk
Międzynarodowa sieć SELA otworzyła nowe sklepy z markową odzieżą. Franczyzobiorcy prowadzą je w centrach handlowych Plaza w Rybniku i Sosnowcu.

Redan negocjuje z bankami
Łódzka spółka odzieżowa, do której należą m.in. marki Troll i Top Secret do końca kwietnia ma spłacić 50 mln zł długu trzem bankom. Trwają jednak rozmowy, które mają doprowadzić do przedłużenia ostatecznego terminu spłaty zobowiązań.

IANA wchodzi na polski rynek
Unitessile, właściciel włoskiej marki odzieżowej dla dzieci i kobiet w ciąży IANA, otworzył pierwszy sklep partnerski w Polsce.

Statoil przy supermarketach
Norweski koncern przejął pięć stacji należących do sieci hipermarketów Geant. Tym samym liczba tanich stacji Statoila wzrosła do 26.

Play już werbuje
Firma Unikupon, dystrybutor systemu sprzedaży doładowań telefonów komórkowych, będzie tworzyć sieć salonów sprzedaży Play – także na zasadzie franczyzy.

Sezon na bikini
O sprzedaży kostiumów kąpielowych mówi Konrad Grodziński, dyrektor generalny Boogie Nights

Wkrótce poznamy właściciela mini-BPH
Na 27 kwietnia zwołano nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy Banku BPH. Przed tym terminem powinna zostać podpisana umowa z nowym właścicielem mini-BPH.

Piotr i Paweł z nowym logo
Sieć delikatesów „Piotr i Paweł” ma nowe logo. To pierwszy krok do zmiany wizerunku sieci.

Wiosenne porządki w restauracjach
W odnowionych lokalach KFC zostanie wprowadzony nielimitowany, bezpłatny dostęp do sieci i nowa usługa: „Pij, ile chcesz”.