PRZEGLĄD RYNKU
Północ Nieruchomości szykuje się na parkiet
Spółka Północ Nieruchomości czeka na giełdowy debiut.
Turystyka - aktywny biznes
Biznes turystyczny nie lubi kapryśnej pogody - mówi Grzegorz Tryba, założyciel i prezes ACM, dystrybutora marki Bergson.
Emperia konsoliduje rynek
Po przyłączeniu sieci detalicznych Centrum i Maro-Markety, grupa handlowa Emperia zwiększyła swój udział w konkurencyjnej sieci Lewiatan.
AIGO stawia na partnerów
AIG Bank Polska, który w tym roku otworzył kilka nowych placówek partnerskich i ma ich obecnie 15, planuje kolejne otwarcia. Do końca bieżącego roku bank zamierza podwoić tę liczbę.
Biznes dobrze widziany
O sezonowych oprawkach i optycznym biznesie opowiada Piotr Wilczyński, dyrektor ds. rozwoju i finansów Vision Express.
Redan w dół i bez porozumienia
Łódzka spółka, właściciel marek Troll i Top Secret, podała wielkość przychodów za ostatnie dwa miesiące.
Nowy sklep SELA na Lubelszczyźnie
Międzynarodowa korporacja SELA otworzyła pierwszy sklep franczyzowy w Białej Podlaskiej. Jest to trzeci punkt sieci na Lubelszczyźnie. Dwa salony prowadzą franczyzobiorcy w Lublinie.
Trzy razy YES
Lublin, Wrocław i Racibórz to trzy nowe lokalizacje na mapie salonów sieci YES Sklepy Jubilerskie.
Carrefour z BP
Sieci hipermarketów oraz stacji benzynowych podpisały wstępne porozumienie o współpracy. Na jego mocy oferta sklepów BP zostanie poszerzona o produkty z oferty Carrefoura.
Esotiq strzela w dziesiątkę
Do końca 2007 roku firma LPP planuje otwarcie 10 salonów z bielizną marki Esotiq.
Naturhouse rozwija sieć
W ostatnim roku Naturhouse, firma specjalizująca się w zdrowym odżywianiu i dietetyce, uruchomiła 15 nowych placówek. Do 2010 roku planuje otwarcie kolejnych 85, głównie franczyzowych.
Dealerzy Orange połączyli siły
Ramsat Telesystem i Mex, partnerzy sieci Orange, utworzyli nową spółkę akcyjną Ramsat. Łącznie posiadają 130 punktów sprzedaży.
Pieczywem na zdrowie
Firma Natural SA, do której należą Bio-Piekarnie ze zdrowym pieczywem, planuje nowe otwarcia punktów sprzedaży.
Więcej sklepów DDD
Dobre Dla Domu, sieć specjalistycznych sklepów z podłogami, panelami i drzwiami nie zwalnia z budową sieci franczyzowej. Z początkiem czerwca pod logo DDD zaczęły funkcjonować cztery kolejne sklepy – wszystkie działały wcześniej pod marką własną.
Cafe Decor w mieście pierników
Sieć Cafe Decor otworzy swój nowy sklep, tym razem w Toruniu.
Zakręceni kręcą biznes
O planach rozwoju w Europie i Polsce oraz o nowym stylu ubierania się – opowiada Grzegorz Koterwa, członek zarządu Artman SA, właściciela marki House.
Podniebne Barki wylądowały w Poznaniu
W ciągu jednego dnia sieć Podniebnych Barków powiększyła się o trzy placówki franczyzowe. Wszystkie prowadzi jeden franczyzobiorca.
ING Bank Śląski rozwija sieć
Niemal trzykrotnie chce powiększyć swoją sieć partnerską ING Bank Śląski. Obecnie liczy 28 punktów, a do końca roku chciałby mieć 100 jednostek.
Stacje dla partnerów
Lotos planuje powiększenie udziału w rynku dystrybucji paliw do 10 procent. Firma daje sobie na to trzy lata. Chce też zwiększać liczbę stacji, w związku z tym szuka nowych lokalizacji i myśli o przejęciach stacji należących do konkurencji.
Cięcie na skalę kraju
Do końca 2008 roku Eric Stipa zamierza otworzyć szkołę fryzjerską i 8 franczyzowych salonów fryzjerskich.