PRZEGLĄD RYNKU
Skąd ten Reporter? Z naszego Chorzowa
Mariusz Klimek zaczął od drobnego handlu, dziś ma sporą firmę. Przypadek? Szczęście? Raczej konsekwentna koncepcja sprzedaży, ekspozycji i budowy marki.
Najpierw Polska, potem zagranica
Mniejsze polskie firmy odzieżowe – Quiosque, Deep, Planeta Mody czy Monarri – wychodzą z cienia. Śladem gigantów międzynarodowych – szwedzkiego H&M czy hiszpańskiej Zary – rozbudowują sieci sklepów w całej Polsce, zapowiadają ekspansję zagraniczną i szykują się do wejścia na giełdę.
Kolejna młodzieżowa marka
Czeska marka odzieżowa Exe miała być dostępna u nas wyłącznie w sklepach multibrandowych. Firma zbuduje jednak sporą sieć placówek.
Ruszyła rekrutacja polskich kadr
Wejście niemieckiej sieci dyskontów Aldi do Polski jest już tylko kwestią czasu. Właśnie rozpoczęła poszukiwanie kadr.
Benzina będzie się rozwijać
Kontrolowana przez Orlen czeska sieć stacji paliwowych Benzina jeszcze w tym kwartale ma się powiększyć o ponad 20 placówek. Wiosną liczyć więc powinna prawie 330 stacji. Benzina planuje unowocześnienie placówek, na co zamierza przeznaczyć prawie 1,3 mld koron.
Pierwszy sklep sportowego giganta
Łódzka Manufaktura to pierwsza lokalizacja salonu marki Intersport. Otwarcie centrum handlowego planowane jest na koniec kwietnia 2006.
Zapowiedź ekspansji, a może nawet zysków
Strategia Eurobanku zakłada na ten rok rozbudowę sieci, nowe produkty kredytowe oraz inwestycyjne. Na to potrzebny będzie nowy kapitał.
Finansowanie firmy
- rozmowa z Katarzyną Gniazdek, prezes DGE Bruxelles.
Będzie drugie podejście
W marcu prospekt emisyjny, a w maju debiut na warszawskiej giełdzie — takie są plany Intersportu Polska. Przygotowania ruszyły.
Eksport zostanie podwojony
Awa, która sieć ubranka.pl buduje od 2000 r., zapowiada ostre przyspieszenie. Dzięki franczyzie i zagranicznej sprzedaży.
60 sklepów na koniec 2007 roku
Bartek, producent dziecięcego obuwia z Mińska Mazowieckiego, na koniec przyszłego roku zapowiada zakończenie budowy sieci sklepów franczyzowych.
350 sklepów na koniec roku
Sieć sklepów spożywczych, której rozwój wspiera firma dystrybucyjna McLane Polska, chce w tym roku przyłączyć blisko 50 nowych placówek.
Więcej szkoleń dla franczyzobiorców DGE Bruxelles
W tym roku biura obecne jak i przystępujące do sieci wezmą udział w szkoleniach uzupełniających organizowanych przez centralę sieci DGE Bruxelles, przede wszystkim związanych z pozyskiwaniem klientów i sprzedażą usług.
McDonald’s zapowiada wzrost w Chinach
Po roku posuchy w Chinach, światowy gigant w branży fast foodów zapowiada zwiększenie sprzedaży.
Usługi Banku BPH dostępne także w weekendy
112 placówek partnerskich Banku BPH pracowało przez cały ostatni weekend. Od stycznia placówki partnerskie BPH mają bowiem możliwość pracy w soboty, niedziele oraz dni świąteczne.
Obroty w karnawale
Przełom roku to okres tolerancji klienta dla wysokich cen, także w sklepach odzieżowych. Ubrania z wyższej półki, drogie i ekskluzywne mają wówczas największe wzięcie. W niektórych sklepach na przełomie roku sprzedaż rośnie nawet o 400%.
Nie ma zagrożenia
- rozmowa z Michałem Skórkowskim, specjalistą ds. franchisingu firmy LeeCoopper.
Znaczny spadek obrotów
Upadłość białostockiej firmy Grosik doprowadziła do spadku zaufania klientów do firm przyjmujących zlecenia płatnicze. Obroty takich podmiotów zmniejszyły się o jedną czwartą.
Sieć jak LPP
Planeta Mody, firma dystrybuująca dziewczęcą odzież, planuje zbudować dużą sieć. Na miarę innych polskich firm.
Mrówka szkodzi?
- Złożyłam zawiadomienie do prokuratury o wyłudzenie opłaty licencyjnej. Franczyzodawca mnie oszukał - mówi była franczyzobiorczyni sieci Mrówka, sprzedającej odzież dla młodzieży.