PRZEGLĄD RYNKU
Rozwój sieci detalicznej LOTOS
LOTOS zdecydował, że nie będzie wprowadzał na rynek „taniej” sieci stacji paliw.
Gino Rossi na giełdę
Słupski producent obuwia planuje w drugim kwartale 2006 r. wejść na giełdę. Pieniądze uzyskane z emisji chce przeznaczyć na rozwój sieci w kraju i za granicą.
10 flagowych sklepów w stolicach Europy
Samanta, producent i projektant bielizny, myśli o kilku własnych punktach w Polsce i dziesięciu salonach franczyzowych w Europie.
Konsolidacja hurtu z wizją upublicznienia
Polska Sieć Handlowa Unia skokowo zwiększa obroty i zasięg. Niewykluczone, że wzorem Eldorado i Eurocasha wejdzie na giełdę.
Zyski branży odzieżowej spadły o połowę
Przychody i zyski polskiej odzieżówki maleją. Ale część firm, mimo silnej konkurencji, dobrze sobie radzi.
Doradzaj firmom, zarządzaj jakością, chroń dane osobowe
Od nowego roku DGE Bruxelles wprowadza do oferty nowe usługi. Poza doradztwem w zakresie pozyskiwania dotacji unijnych, każde biuro będzie świadczyć pomoc w zarządzaniu jakością w firmie oraz we wdrażaniu przepisów związanych z ochroną danych osobowych.
LOTOS kupił sieć Esso
39 stacji paliw. 14 działek. Segment biznesu kart paliwowych dla klientów komercyjnych. Zespół doświadczonych pracowników. Wszystko to przejęła spółka LOTOS Paliwa. Umowę ostateczną w tej sprawie zawarto z ExxonMobil Poland.
Teraz Polska, jutro Pribałtyka
Odzieżowa firma New Yorker zamierza powiększyć krajową sieć o 30 sklepów. Równocześnie wchodzi do Łotwy, Estonii i Litwy.
250-300 mln zł na inwestycje
Francuzi, choć nie są wolni od obaw dotyczących przyszłości handlu wielkopowierzchniowego w Polsce, mają śmiałe plany rozwoju. Carrefour Polska, właściciel hipermarketów Carrefour i supermarketów Champion i Globi, chce podwoić stan posiadania nad Wisłą.
100 sklepów w 2008 r.
Producent i projektant obuwia z Nowego Targu odkrył uroki systemu franczyzowego i obok firmowych zaczyna otwierać sklepy na licencji. Wojas, producent butów z Nowego Targu, chce rozbudować sieć dystrybucyjną i zwiększyć produkcję.
Pączki znowu na sprzedaż
Dunkin’ Donuts - największa na świecie sieć kawiarniano-cukiernicza po raz kolejny zmieni właściciela.
Sklepy Lewiatan chcą pozwać pracodawców
Gdy pracodawcy z Lewiatana zaprotestowali przeciwko przywilejom górniczym, ślązacy przestali robić zakupy w sklepach sieci handlowej o nazwie Lewiatan. - Ludzie mylą nas z nimi - mówią sklepikarze i zamierzają pozwać pracodawców do sądu.
Euro - net chce sięgnąć po miliard
Tajemniczy dotąd dystrybutor ujawnił, że co roku chce otwierać po 10-15 nowych sklepów. Twierdzi, że nie zamierza nikogo przejmować.
Dyskonty wchodzą mocno do gry
Do 2010 r. udział wielkich sklepów i dyskontów w detalu wzrośnie do 50 proc. Dlatego mniejsze firmy muszą zewrzeć szyki. Krajowi detaliści muszą się wziąć w garść i szybko tworzyć sieci.
Z Nowym Rokiem nowy Podniebny Barek
Została podpisana pierwsza licencja franczyzowa na "Podniebny Barek". Otwarcie nowego Podniebnego Barku jest zaplanowane na styczeń 2006r.
Grosik nie upadł z braku pieniędzy
Sąd w Białymstoku oddalił wniosek o ogłoszenie upadłości agencji finansowej Grosik, której właściciel trafił do aresztu pod zarzutem przywłaszczenia pieniędzy powierzonych przez klientów.
Spadają ceny, bo nie spadła temperatura
Kalendarzowa zima zacznie się dopiero za trzy tygodnie, ale w sklepach z odzieżą właśnie się kończy. Wyjątkowo wcześnie ruszyły wyprzedaże ciepłych ubrań.
Po Pabii pora na Deni Cler
Zakup dwóch firm, ekspansja na rynki wschodnie i rozwój własnej sieci - to plany Próchnika, polskiego producenta odzieży. W przyszłym roku jego przychody mają wzrosnąć 5-krotnie.
40 sklepów w trzy lata
Do 2008 r. budowa sieci w kraju, a potem ekspansja zagraniczna — oto cel Heavy Duty, gdańskiej firmy obuwniczej.
Stacje Slovnaftu pod młotek
Węgierski koncern paliwowy MOL chce pozbyć się części stacji benzynowych z sieci Slovnaft w Czechach i na Słowacji. Orlen, który od dawna deklaruje, że chętnie poszerzyłby czeską sieć Benziny, jeszcze nie wie, czy weźmie udział w przetargu.