Usługi dobrze przeszkolone

Sektor usługowy ma wciąż największy potencjał w inwestycjach szkoleniowych w 2009 roku. Planowana wysokość budżetów na szkolenia w firmach tworzących usługi (branże: consulting, logistyka, wydawnictwa i media, budownictwo) stanowi 44 proc. szacowanej wartości rynku usług szkoleniowych w bieżącym roku. W porównaniu z wydatkami w poprzednim roku, prognozy przewidują spadek o 3 punkty procentowe, co ma związek z obecną sytuacją ekonomiczną. Wyniki raportu dotyczące aktualnego stanu rynku szkoleń przeprowadzonego przez Altkom Akademia na próbie ponad 800 polskich firm dowodzą, że pracodawcy są świadomi potrzeb edukacyjnych pracowników i nie oszczędzają na szkoleniach, mimo spowolnienia gospodarki.
- Wbrew czarnym scenariuszom, udział sektora usługowego w wydatkach na szkolenia spadł tylko o 3 punkty procentowe. Mimo to branża usługowa jest wciąż niekwestionowanym liderem wśród firm inwestujących w szkolenia i pod tym względem znacznie wyprzedza pozostałe sektory gospodarki - mówi Danuta Bluj, dyrektor ds. realizacji usług edukacyjnych w Altkom Akademia. - Ponadto, odsetek wszystkich badanych firm zainteresowanych szkoleniami nie tylko nie zmalał, ale zwiększył się o 12 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wyniki badania wskazują na prawidłowość, według której firmy dużej i średniej wielkości przewidują więcej środków na szkolenia pracowników, niż małe przedsiębiorstwa. Wybór zakresu szkoleń w 2009 roku również zależy od rozmiaru organizacji. Większe instytucje częściej przeznaczają środki na szkolenia „miękkie”, w przeciwieństwie do mniejszych, które kształcą w tematach związanych z bieżącym funkcjonowaniem firmy, takimi jak finanse, księgowość i prawo.
- Popularność szkoleń specjalistycznych wynika z ciągłych zmian regulacji prawnych w tym zakresie. Szybko zmieniająca się rzeczywistość gospodarcza wymaga ciągłego uzupełniania i aktualizowania wiedzy związanej z funkcjonowaniem prawa w naszym otoczeniu biznesowym - komentuje Katarzyna Chojnowska, dyrektor pionu edukacji w Altkom Akademia.
(agaka)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...