Tajemniczy klient online

Klient nasz pan - to dewiza każdego dobrego sprzedawcy. W jej realizacji pomaga aplikacja TakeTask. Jest to narzędzie, dzięki któremu użytkownik smartfona wciela się w rolę zawodowego „tajemniczego klienta”, sprawdzając jakość udzielanych usług i otrzymując za to wynagrodzenie. Aplikacja funkcjonuje na zasadzie crowdsourcingu, czyli zlecania zadań szerokiej grupie osób. Użytkownicy aplikacji otrzymują zlecenia do wykonania w okolicy, gdzie przebywają.
Żeby zostać agentem TakeTask wystarczy posiadać smartfon z systemem android i pobrać aplikację z internetu. Konsument podaje przy tym informacje tworzące jego profil, który pozwala dopasować do niego konkretne zlecenia. Koszty badania zależą od jego rodzaju, ponosi je firma zlecająca, ale z konsumentami rozlicza się bezpośrednio TakeTask, przelewając środki na konto agenta. Zazwyczaj stawka za informacje z jednego sklepu wynosi kilkanaście złotych.
Zleceniodawcy to najczęściej podmioty branży handlowej. Jak mówi Tomasz Rogalski, prezes zarządu TakeTask, aplikacja zapewnia bezpośredni kontakt z konsumentem. – Możliwe jest uchwycenie jego opinii i doświadczenia w chwili zakupu produktu i w jego użyciu. Agenci to przecież sprofilowani konsumenci, dzięki czemu nasz klient może nawiązać dialog ze swoją grupą docelową.
Skorzystają franczyzodawcy
Narzędzie TakeTask jest atrakcyjne dla franczyzodawców, bo pomaga w weryfikacji standardów franczyzowych. Zaletą systemu jest jego ogólnopolski zasięg, dzięki czemu firma obsługuje np. sieć Odido liczącą ponad 1300 sklepów spożywczych. Agent sprawdza w sklepie ceny produktów, ekspozycję na półkach, dostępność promocji. Może także przeprowadzić audyt sklepu, kontrolę wystaw sklepowych czy badanie konkurencji. Agenci wcielają się w tajemniczych klientów, monitorując jakość usług, badają reklamy zewnętrzne i natężenie ruchu. Inną usługą jest mapowanie obszarów. Polega to na raportowaniu w swojej okolicy punktów poszukiwanych przez firmę – sklepów w pobliżu wyznaczonych lokalizacji lub kawiarni określonego formatu. Ułatwi to zleceniodawcy założyć konkurencyjną placówkę w danej okolicy, jeśli jest tam potencjał biznesowy.
Agenci dokumentują raporty zdjęciami, zaś TakeTask weryfikuje zgromadzone informacje przez lokalizację GPS, sprawdzanie zdjęć i wysyłanie do wybranych sklepów niezależnych audytorów. Za wykonanie badania agenci otrzymują punkty. Ich liczba wpływa na zasięg dalszych zleceń – doświadczony agent będzie miał dostęp do trudniejszych, ale lepiej płatnych zadań. Zleceniodawcy badania mogą posługiwać się nimi w negocjacjach z kontrahentami. Realizacja zlecenia trwa przeważnie kilka dni, samo badanie około 24 godziny. Zleceniodawca ma na bieżąco dostęp do wyników online.
- Take Task tworzyliśmy zarówno z myślą o firmach, dla których bieżące informacje z rynku stanowią podstawę rozwoju, jak również o konsumentach, którzy mogą zarobić w prosty i nieszablonowy sposób – mówi Piotr Rybiński, wiceprezes TakeTask.
(mbw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Z oprogramowania firmy SpiceSolutions korzysta już trzy tysiące osób na świecie. Udało się to osiągnąć mimo braku jakichkolwiek działań wspierających sprzedaż.
Nawet najlepszy pomysł biznesowy najpierw trzeba zaprezentować, aby dobrze sprzedać. Dlatego warto wiedzieć, co i jak mówić przyszłym inwestorom, pamiętając o tym, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz!
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Jak dobrze zarządzać pracownikami, aby ich nie stracić? Anna Daria Nowicka, socjolog, trener i coach, wypunktowuje najczęstsze błędy szefów.
Start-up medyczny stworzony przez Przemysława Jaworskiego i Remigiusza Kościelnego rośnie o kilkaset procent rocznie. Rozpędza się nie tylko w Polsce, lecz także m.in. w Brazylii i na Bliskim Wschodzie.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...