Tajemniczy klient online

Agent sprawdza w sklepie ceny produktów, ekspozycję na półkach, dostępność promocji. Może także przeprowadzić kontrolę wystaw sklepowych czy badanie konkurencji.
Środa
01.01.2014
Dbanie o standardy w sklepach sieciowych nie jest łatwe, ale konieczne dla utrzymania starych i pozyskania nowych klientów.
 

Klient nasz pan - to dewiza każdego dobrego sprzedawcy. W jej realizacji pomaga aplikacja TakeTask. Jest to narzędzie, dzięki któremu użytkownik smartfona wciela się w rolę zawodowego „tajemniczego klienta”, sprawdzając jakość udzielanych usług i otrzymując za to wynagrodzenie. Aplikacja funkcjonuje na zasadzie crowdsourcingu, czyli zlecania zadań szerokiej grupie osób. Użytkownicy aplikacji otrzymują zlecenia do wykonania w okolicy, gdzie przebywają.

Żeby zostać agentem TakeTask wystarczy posiadać smartfon z systemem android i pobrać aplikację z internetu. Konsument podaje przy tym informacje tworzące jego profil, który pozwala dopasować do niego konkretne zlecenia. Koszty badania zależą od jego rodzaju, ponosi je firma zlecająca, ale z konsumentami rozlicza się bezpośrednio TakeTask, przelewając środki na konto agenta. Zazwyczaj stawka za informacje z jednego sklepu wynosi kilkanaście złotych.

Zleceniodawcy to najczęściej podmioty branży handlowej. Jak mówi Tomasz Rogalski, prezes zarządu TakeTask, aplikacja zapewnia bezpośredni kontakt z konsumentem. – Możliwe jest uchwycenie jego opinii i doświadczenia w chwili zakupu produktu i w jego użyciu. Agenci to przecież sprofilowani konsumenci, dzięki czemu nasz klient może nawiązać dialog ze swoją grupą docelową.

Skorzystają franczyzodawcy

Narzędzie TakeTask jest atrakcyjne dla franczyzodawców, bo pomaga w weryfikacji standardów franczyzowych. Zaletą systemu jest jego ogólnopolski zasięg, dzięki czemu firma obsługuje np. sieć Odido liczącą ponad 1300 sklepów spożywczych. Agent sprawdza w sklepie ceny produktów, ekspozycję na półkach, dostępność promocji. Może także przeprowadzić audyt sklepu, kontrolę wystaw sklepowych czy badanie konkurencji. Agenci wcielają się w tajemniczych klientów, monitorując jakość usług, badają reklamy zewnętrzne i natężenie ruchu. Inną usługą jest mapowanie obszarów. Polega to na raportowaniu w swojej okolicy punktów poszukiwanych przez firmę – sklepów w pobliżu wyznaczonych lokalizacji lub kawiarni określonego formatu. Ułatwi to zleceniodawcy założyć konkurencyjną placówkę w danej okolicy, jeśli jest tam potencjał biznesowy.

Agenci dokumentują raporty zdjęciami, zaś TakeTask weryfikuje zgromadzone informacje przez lokalizację GPS, sprawdzanie zdjęć i wysyłanie do wybranych sklepów niezależnych audytorów. Za wykonanie badania agenci otrzymują punkty. Ich liczba wpływa na zasięg dalszych zleceń – doświadczony agent będzie miał dostęp do trudniejszych, ale lepiej płatnych zadań. Zleceniodawcy badania mogą posługiwać się nimi w negocjacjach z kontrahentami. Realizacja zlecenia trwa przeważnie kilka dni, samo badanie około 24 godziny. Zleceniodawca ma na bieżąco dostęp do wyników online.

- Take Task tworzyliśmy zarówno z myślą o firmach, dla których bieżące informacje z rynku stanowią podstawę rozwoju, jak również o konsumentach, którzy mogą zarobić w prosty i nieszablonowy sposób – mówi Piotr Rybiński, wiceprezes TakeTask.

(mbw)


Maksymilian Wudecki, doradca we franczyzie
Maksymilian Wudecki
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Własny biznes z małym kapitałem

Ja z mężem postawiliśmy na inwestycje w mieszkanie. W Warszawie, znajomi polecili nam dewelopera Nexity. Skylife to nowoczesne osiedle, idealne dla młodych...

125 wypowiedzi
ostatnia 19.06.2019
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Mam wielką prośbę do franczyzobiorców, aby w wolnej chwili wypełnili moją ankietę...

206 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2019
Oszukani przez franczyzodawcę

podpisuje się pod komentarzem powyżej ;)

47 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2019
Oszukani przez franczyzodawcę

W takim razie jaką franczyzę bez dużej inwestycji polecacie?

47 wypowiedzi
ostatnia 19.03.2019
sklep zoologiczny

Cześć. Moja siostra ma w Gliwicach sklep zoologiczny, niestety ma mało klientów. Wiecie jak zaradzić na tą sytuację?

1 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019
Leasing czy kredyt?

Wspomniany w artykule leasing nieruchomości jest niezwykle ciekawym rozwiązaniem, a zdaje się, niewiele się o nim mówi, mało osób wie np. to że jest korzystniejszy, gdy...

6 wypowiedzi
ostatnia 25.02.2019
Jak znaleźć franczyzodawcę?

Ja tak jak Pan wyżej polecę chętnie franczyzę z marką Lucart Automotive. Razem z mężem prowadzimy biznes w tej franczyzie i mogę się pozytywnie o tym wypowiedzieć....

4 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019
Jak znaleźć franczyzodawcę?

Franczyza jest warta świeczki gdy znajdzie się dobrą markę, z którą można wejść we współpracę i zapewni ona dobre wsparcie na starcie. Ja prowadzę biznes...

4 wypowiedzi
ostatnia 18.02.2019