Coworking dla małych firm
Prowadzimy niewielką firmę w mieszkaniu, większość spotkań odbywamy w restauracjach i kawiarniach. Ale w pewnym momencie okazuje się, że praca w domowych pieleszach uniemożliwia nam w pełni skoncentrowanie się na sprawach naszej firmy, a poza tym niektórzy kontrahenci wymagają od nas spotkania w sali konferencyjnej z flipchartem i rzutnikiem. Wtedy jednym z rozwiązań jest coworking, który nie wiąże się z koniecznością wynajęcia całego lokalu, ale jednego wydzielonego pomieszczenia w biurowcu. Planując organizację spotkanie możemy zawsze zarezerwować w biurze salę konferencyjną. Nie ma oficjalnych danych dotyczących łącznej powierzchni coworkingowej w Polsce. Jednak na podstawie szacunków, biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce funkcjonuje około 50 tego typu biur o średniej powierzchni od 150-200 m2 zakłada się, że powierzchnia ta waha się od 7,5 tys. do 10 tys. m2.
W warszawskich biurach coworkingowych najczęściej wybierany jest nielimitowany dostęp do biura w cenie ok. 450 zł miesięcznie. Podobnie sytuacja wygląda w Poznaniu. Za 4 dni w tygodniu, czyli 16 w miesiącu, zapłacimy 400 zł, analogicznie za 3 dni 300 zł, za 2 dni 200 zł, a za 1 dzień, czyli 4 w miesiącu, 100 zł. W Krakowie abonament miesięczny za korzystanie z biura bez limitów średnio kosztuje 390 zł. Co ważne, osoby, które decydują się na wykupienie miesięcznego abonamentu w biurach mają zagwarantowany dostęp do internetu, zaplecza kuchennego i sprzętów biurowych.
Oferta biur coworkingowych trafia na specjalne portale. Jednym z nich jest My Meeting Rooms. Portal dba o promocję biur znajdujących się w jego bazie poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz w social media.
– Jeszcze nie tak dawno problem z miejscem na spotkania biznesowe był tak naprawdę moim własnym problemem. Jako młody przedsiębiorca przebywałem w głośnych kawiarniach z laptopem na kolanach. Często bez dostępu do prądu i Internetu. Doskwierało mi, że miejsca te nie oferowały odpowiedniego komfortu, tak bardzo potrzebnego w trakcie spotkań biznesowych – podkreśla Michał Witewski, twórca platformy. - Platforma i funkcjonalności, które za nią stoją są naturalnym rozwiązaniem nie tylko dla firm i osób, które stawiają w biznesie pierwsze kroki. Serwis dedykowany jest również osobom prowadzącym biznes w innym mieście niż jego klienci, czy agencjom eventowym i PRowym, które poszukują ciekawych miejsc na wydarzenia branżowe.
W biurach coworkingowych młodzi przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić przede wszystkim na skalowalności usługi – w jednym miesiącu potrzeba np. 3 miejsc do pracy, w innym jednego, a jeszcze innym 10. Coworki dają łatwą możliwość dopasowania zasobów do rzeczywistych potrzeb. Oszczędności w co-workach są też widoczne na wydatkach związanych z tworzeniem i utrzymaniem infrastruktury biurowej – na zakupie komputerów, drukarek czy mebli. Wynajmując biuro w co-worku przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić nawet 600 zł miesięcznie na samym czynszu, nie wliczając kosztów utrzymania zaplecza biurowego.
Z usługi coworkingu korzystają nie tylko przedsiębiorcy z największych miast. Oprócz Warszawy, Krakowa, Lublina, Katowic i Wrocławia, tego typu biura działają również w Zgierzu, Lesznie, Siedlcach i Jeleniej Górze, czyli miastach liczących poniżej 100 tys. mieszkańców.
- Otworzyliśmy nasze biuro z myślą o miejscu, w którym mogliby spotykać się freelancerzy. Po 5 miesiącach działalności możemy śmiało powiedzieć, że coś takiego jak coworking w Jeleniej Górze nie istnieje. W zamian za to jest zapotrzebowanie na sale szkoleniowe. Dlatego obecnie skupiamy się na wynajmie sal na szkolenia, rozmowy kwalifikacyjne czy indywidualne zajęcia (lekcje językowe, coaching) jak również świadczymy usługi wirtualnego biura – mówi Marta Góraj Grajber z biura coworkingowego M13 w Jeleniej Górze.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...