Branża wzrostów

Jak wskazuje raport „Europe B2C E-commerce reports 2014”, opracowany w czerwcu 2014 roku przez stowarzyszenie Ecommerce Europe we współpracy z firmą badawczą GfK, europejski rynek e-commerce nieustannie się rozwija. Prawie co trzeci obywatel UE dokonuje zakupów przez internet. Europejscy liderzy pod kątem największych obrotów osiąganych w handlu e-commerce to Wielka Brytania (107,2 mln euro), Niemcy (63,4 mln euro) i Francja (51,1 mln euro). Kraje Europy Zachodniej generalnie osiągnęły obrót 177,7 miliardów euro (wzrost o 12,4 proc.). W Europie Centralnej było to odpowiednio 93,3 miliarda euro i 22,7 proc., w obrębie Europy południowej, 40,8 miliarda euro oraz 18,9 proc., w obszarze Europy północnej 31,9 miliarda euro oraz 12,7 proc. Polska znalazła się na czwartym miejscu wśród krajów o największym wzroście sektora e-commerce, osiągając obrót na poziomie 5,2 mln euro.
Z raportu „E-commerce w Polsce 2014” (Gemius na zlecenie E-commerce Polska) wynika, że najistotniejszym czynnikiem przyciągającym klienta do danego sklepu internetowego jest atrakcyjna cena (73 proc. respondentów), niskie koszty dostawy (60 proc.), atrakcyjne promocje (52 proc.), polecenia od znajomych/rodziny (51 proc.) czy przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa (51 proc.). Podsumowując, oznacza to, że dla konsumentów kupujących w sieci najważniejszą rolę odgrywają czynniki finansowe.
- W opisane powyżej trendy wpisuje się działalność niezależnych dostawców płatności, którzy oferują nowoczesne rozwiązania. Niezwykle ważne są aspekty praktyczne związane z procedurą integracji systemu płatniczego z platformą, na której opiera się sklep. Nowocześni dostawcy metod płatności są w tym względzie elastyczni i w bardzo łatwy sposób dostosowują się do swoich partnerów biznesowych. Kolejną z podstawowych zalet przelewów bezpośrednich oraz współpracy z dostawcami tego typu rozwiązań jest przyspieszenie całego procesu zakupów. Wpłata zostaje zlecona natychmiast po zatwierdzeniu jej jednorazowym kodem weryfikacyjnym. Sprzedawca zostaje o tym poinformowany w czasie rzeczywistym i może od razu wysłać zamówiony towar lub dostarczyć inne dobro cyfrowe. Środki są następnie księgowane na koncie w trakcie kolejnej sesji ELIXIR - wyjaśnia Dagmara Kruszewska, country manager w firmie Sofort AG, obecnej w 11 krajach, która realizuje ponad 25 milionów transakcji rocznie.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...