Branża wzrostów
Jak wskazuje raport „Europe B2C E-commerce reports 2014”, opracowany w czerwcu 2014 roku przez stowarzyszenie Ecommerce Europe we współpracy z firmą badawczą GfK, europejski rynek e-commerce nieustannie się rozwija. Prawie co trzeci obywatel UE dokonuje zakupów przez internet. Europejscy liderzy pod kątem największych obrotów osiąganych w handlu e-commerce to Wielka Brytania (107,2 mln euro), Niemcy (63,4 mln euro) i Francja (51,1 mln euro). Kraje Europy Zachodniej generalnie osiągnęły obrót 177,7 miliardów euro (wzrost o 12,4 proc.). W Europie Centralnej było to odpowiednio 93,3 miliarda euro i 22,7 proc., w obrębie Europy południowej, 40,8 miliarda euro oraz 18,9 proc., w obszarze Europy północnej 31,9 miliarda euro oraz 12,7 proc. Polska znalazła się na czwartym miejscu wśród krajów o największym wzroście sektora e-commerce, osiągając obrót na poziomie 5,2 mln euro.
Z raportu „E-commerce w Polsce 2014” (Gemius na zlecenie E-commerce Polska) wynika, że najistotniejszym czynnikiem przyciągającym klienta do danego sklepu internetowego jest atrakcyjna cena (73 proc. respondentów), niskie koszty dostawy (60 proc.), atrakcyjne promocje (52 proc.), polecenia od znajomych/rodziny (51 proc.) czy przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa (51 proc.). Podsumowując, oznacza to, że dla konsumentów kupujących w sieci najważniejszą rolę odgrywają czynniki finansowe.
- W opisane powyżej trendy wpisuje się działalność niezależnych dostawców płatności, którzy oferują nowoczesne rozwiązania. Niezwykle ważne są aspekty praktyczne związane z procedurą integracji systemu płatniczego z platformą, na której opiera się sklep. Nowocześni dostawcy metod płatności są w tym względzie elastyczni i w bardzo łatwy sposób dostosowują się do swoich partnerów biznesowych. Kolejną z podstawowych zalet przelewów bezpośrednich oraz współpracy z dostawcami tego typu rozwiązań jest przyspieszenie całego procesu zakupów. Wpłata zostaje zlecona natychmiast po zatwierdzeniu jej jednorazowym kodem weryfikacyjnym. Sprzedawca zostaje o tym poinformowany w czasie rzeczywistym i może od razu wysłać zamówiony towar lub dostarczyć inne dobro cyfrowe. Środki są następnie księgowane na koncie w trakcie kolejnej sesji ELIXIR - wyjaśnia Dagmara Kruszewska, country manager w firmie Sofort AG, obecnej w 11 krajach, która realizuje ponad 25 milionów transakcji rocznie.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
Czym naprawdę jest sprzedaż, jakie emocje towarzyszą obu stronom podczas procesu sprzedaży – o tym rozmawiamy z Joanną Procyszyn, trenerem sprzedaży w Sandler Training.
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.