Klient maluje rynek

Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju sieci Telepizza Poland
Popularyzowanie zdrowego trybu życia kształtuje nowe nawyki żywieniowe. Moda na gotowanie poprawiła wiedzę Polaków na temat diety, zdrowego odżywiania się i nowych smaków. Liczy się też cena. Według raportu „Polska na talerzu 2015” na posiłek w restauracji jesteśmy w stanie wydać do 36 zł. Jedzenie zaczęło stanowić element kultury. Chcemy jeść smacznie, zdrowo, niedrogo i w miłym otoczeniu. Wyrósł nam nowy trend tzw. slow food, który ma łączyć przyjemność jedzenia z odpowiedzialnością, ze zrównoważonym rozwojem oraz w zgodzie z naturą. Tak zdefiniował pojęcie autor i założyciel międzynarodowej organizacji Slow Food Global Carlo Petrini. Za trendem slow food podąża współczesna gastronomia. Fast foody zeszły na drugi plan. Ludzie chcą celebrować jedzenie, nie spieszyć się, delektować walorami smakowymi w atrakcyjnym otoczeniu.
Większość restauracji nastawia się na klienta, który nie tylko wpadnie i wypadnie, ale trochę dłużej zabawi w lokalu. Nowe potrzeby i zwyczaje żywieniowe ludzi zmusiły duże sieci gastronomiczne, kojarzone z segmentem fast food, do modyfikacji wizerunku. Np. McDonald`s zmienił wystrój lokali, by na dłużej zatrzymać u siebie klienta. Placówki sieci zostały wykończone w drewnie, co ociepliło ich wnętrze, oraz wyposażone w miękkie kanapy. Jednak najważniejszą i rewolucyjną zmianą jest obsługa kelnerska, którą sieć na razie wdrożyła w Australii, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Niemczech. Tak poważne posunięcie tak poważnego gracza zupełnie niekojarzonego z tego typu obsługą potwierdza tylko siłę trendu slow food. Firma zrobiła również ukłon w stronę osób, które lubią „zielone” dania i uzupełniła ofertę o sałatki i owoce. W tyle za McDonald`sem nie pozostaje Burger King, który zaczął sprzedawać wegetariańskie burgery. Na razie tylko w Indiach, ale być może i my w Polsce ich skosztujemy.
Telepizza również skrupulatnie obserwuje rynek oraz zachowania i potrzeby konsumentów. Kiedyś nowością na rynku i atrakcją było zamawianie jedzenia na telefon i dostarczanie pizzy do domu i na tym zbudowaliśmy pozycję lidera w dostawie. Teraz, gdy coraz więcej ludzi częściej wychodzi z domu, Telepizza chce, by jej lokale były miejscem, do którego chętnie przyjdą. Stąd pomysł kompletnej zmiany placówek. Wprowadziliśmy koncept lokalu z obsługą kelnerską oraz rozszerzyliśmy menu o ciasta i wina. Zmieniliśmy również wystrój, który zachęca do spożywania pizzy na miejscu. Wróciliśmy również do otwartej kuchni, gdzie wszystkie pizze przygotowujemy w obecności klientów, dzięki czemu wiedzą, jak jest wyrabiana pizza oraz jakie składniki zawiera. Aktualnie mamy pięć placówek w nowej odsłonie. Cieszy nas bardzo fakt, że trafiliśmy z pomysłem, o czym świadczą dobre wyniki sprzedaży we wszystkich pizzeriach.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Telepizza porządkuje sieć – wymienia franczyzobiorców i przekształca lokale własne we franczyzowe.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Na początku czerwca zaczął działać kolejny franczyzowy kantor kryptowalut pod szyldem Quark.
Do wszystkiego trzeba mieć predyspozycje. Zarówno do rysowania, jak i do prowadzenia biznesu – mówi Andrzej Mleczko, rysownik satyryczny, właściciel dwóch galerii.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali