Czat o Podniebnym Barku
malanit: Ile zysku miesięcznie może spodziewać się przedsiębiorca, który zainwestuje w Podniebny Barek?
Maciej Golnowski: Zysk biorcy zależy oczywiście od lokalizacji w jakiej znajduje się barek i kosztów np. najmu lokalu itd. Biznesplan dla każdej lokalizacji przygotowywany jest przed podpisaniem umowy licencyjnej.
Jerzy Dudek: A czy można urządzić swój Barek w tonacji sportowej - przypominającej Champions's? Uważam, że w Warszawie ciągle brakuje przystępnych lokali dla kulturalnych kibiców.
Maciej Golnowski: Oczywiście jest to możliwe, z tym że akcenty sportowe nie mogą przesłonić elementów wystroju wnętrza nawiązujących do lotnictwa. Nad ogólnym wystrojem punktów sieci dba m.in. nasz projektant.
Agata: Jakie są wasze plany rozwoju?
Maciej Golnowski: Chcemy do końca 2006 roku uruchomić cztery, pięć nowych lokali franczyzowych.
Saleta: A jak wygląda sprawa sprzedaży alkoholu w Barku?
Maciej Golnowski: Oczywiście sprzedaż alkoholu w barkach jest możliwa – w części już istniejących lokali prowadzimy już taką sprzedaż. Wszystko zależy od uzyskania koncesji na sprzedaż alkoholu. Jesteśmy pewni, że sprzedaż alkoholu do 4,5 proc. i piwa korzystnie wpływa na atrakcyjność oferty lokalu.
Saleta: Jest Pan dość ugodowy. Czy są rzeczy, których w Podniebnym Barku nie można zrobić?
Maciej Golnowski: Czy jestem ugodowy, z tym bym się spierał, jestem po prostu otwarty na dialog i rzeczowe argumenty. Umowa Franczyowa i Podręcznik Operacyjny „Podniebnych Barków” zawiera wiele zapisów i określonych standardów nad którymi nie można dyskutować i podważać ich istnienia – siłą franczyzy jest jej standaryzacja i powtarzalność, jednak nawet jako operator sieci zakładamy stopniową ewolucję naszej oferty, tak żeby była ona ciągle atrakcyjna i nie odstawała od pojawiających się na rynku trendów np. żywienia.
Mona: Czy dobrze rozumiem, że Podniebny Barek powinnien być w lokalizacji umożliwiającej sprzedaż przez 7 dni w tygodniu? Co myślicie o Centrach Handlowych?
Maciej Golnowski: Oczywiście „Podniebne Barki” nie muszą być otwierane w lokalizacjach umożliwiających sprzedaż przez siedem dni w tygodniu – powinny być otwierane w lokalizacjach, które gwarantują osiąganie wysokich zysków, i nie ma znaczenia czy jest to centrum handlowe, zamknięty biurowiec, uczelnia wyższa, czy też dworzec kolejowy.
Agata: Jaka jest największa konkurencja dla Podniebnego Barku?
Maciej Golnowski: To trudne pytanie, tak jak już wcześniej pisałem pracując nad konceptem „PB” szukaliśmy niszy rynkowej do zagospodarowania i gdzie nie ma mocnej konkurencji. Odpowiadając wprost, trudno wskazać bezpośrednią konkurencję dla naszych punktów, zapewne wszystkie lokale posiadające podobną ofertę produktową – choć tak dużej jak my nikt nie ma.
Redakcja: Nasze spotkanie się kończy. Prosimy o przesyłanie ostatnich pytań.
A: Skoro jest Pan otwarty na nowości, czy jest na nie otwarty PB? Czy można spodziewać się rozszerzania oferty Barków?
Maciej Golnowski: Jak najbardziej, osoby pracujące nad ofertą „PB” cały czas starają się udoskonalać naszą ofertą, wyrazem tego jest choćby wprowadzenie nowych produktów kawowych. Dział Receptur LOT Catering, w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów cały czas pracuje nad nowymi produktami, które stopniowo wprowadzamy do menu lokal.
Redakcja: Dziękujemy za udział w dzisiejszym spotkaniu.
Maciej Golnowski: Dziękuję Państwu za pytania i poświęconą uwagę. Pozostaję do Państwa dyspozycji pod adresem e-mail: maciej.golnowski@lotcatering.pl.

ZOBACZ W KATALOGU






























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Pierogarnie Stary Młyn otwierają się głównie w dużych miastach. A czy trzeba mieć gruby portfel, aby otworzyć restaurację z tradycyjną polska kuchnią?
– Otworzyliśmy już 700 punktów franczyzowych, do końca roku planujemy mieć ich 1000 – mówi Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery.
Nasza sieć liczy ponad 194 lokale w całej Polsce i działa nieprzerwanie od 1996 roku.
Da Grasso nie tylko otwiera nowe lokale, ale też ma propozycję dla już działających restauratorów.
Katarzyna Bakalarczyk współpracę z Crazy Bubble zaczynała od pracy w jednym z punktów marki. Z czasem została jej franczyzobiorczynią. Czy to się opłacało?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
POPULARNE NA FORUM
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...