Wtorek
15.11.2005
15 listopada z czytelnikami portalu rozmawiał Maciej Golnowski z LOT Catering.
 

malanit: Ile zysku miesięcznie może spodziewać się przedsiębiorca, który zainwestuje w Podniebny Barek?
Maciej Golnowski: Zysk biorcy zależy oczywiście od lokalizacji w jakiej znajduje się barek i kosztów np. najmu lokalu itd. Biznesplan dla każdej lokalizacji przygotowywany jest przed podpisaniem umowy licencyjnej.

Jerzy Dudek: A czy można urządzić swój Barek w tonacji sportowej - przypominającej Champions's? Uważam, że w Warszawie ciągle brakuje przystępnych lokali dla kulturalnych kibiców.
Maciej Golnowski: Oczywiście jest to możliwe, z tym że akcenty sportowe nie mogą przesłonić elementów wystroju wnętrza nawiązujących do lotnictwa. Nad ogólnym wystrojem punktów sieci dba m.in. nasz projektant.

Agata: Jakie są wasze plany rozwoju?
Maciej Golnowski: Chcemy do końca 2006 roku uruchomić cztery, pięć nowych lokali franczyzowych.

Saleta: A jak wygląda sprawa sprzedaży alkoholu w Barku?
Maciej Golnowski: Oczywiście sprzedaż alkoholu w barkach jest możliwa – w części już istniejących lokali prowadzimy już taką sprzedaż. Wszystko zależy od uzyskania koncesji na sprzedaż alkoholu. Jesteśmy pewni, że sprzedaż alkoholu do 4,5 proc. i piwa korzystnie wpływa na atrakcyjność oferty lokalu.

Saleta: Jest Pan dość ugodowy. Czy są rzeczy, których w Podniebnym Barku nie można zrobić?
Maciej Golnowski: Czy jestem ugodowy, z tym bym się spierał, jestem po prostu otwarty na dialog i rzeczowe argumenty. Umowa Franczyowa i Podręcznik Operacyjny „Podniebnych Barków” zawiera wiele zapisów i określonych standardów nad którymi nie można dyskutować i podważać ich istnienia – siłą franczyzy jest jej standaryzacja i powtarzalność, jednak nawet jako operator sieci zakładamy stopniową ewolucję naszej oferty, tak żeby była ona ciągle atrakcyjna i nie odstawała od pojawiających się na rynku trendów np. żywienia.

Mona: Czy dobrze rozumiem, że Podniebny Barek powinnien być w lokalizacji umożliwiającej sprzedaż przez 7 dni w tygodniu? Co myślicie o Centrach Handlowych?
Maciej Golnowski: Oczywiście „Podniebne Barki” nie muszą być otwierane w lokalizacjach umożliwiających sprzedaż przez siedem dni w tygodniu – powinny być otwierane w lokalizacjach, które gwarantują osiąganie wysokich zysków, i nie ma znaczenia czy jest to centrum handlowe, zamknięty biurowiec, uczelnia wyższa, czy też dworzec kolejowy.

Agata: Jaka jest największa konkurencja dla Podniebnego Barku?
Maciej Golnowski: To trudne pytanie, tak jak już wcześniej pisałem pracując nad konceptem „PB” szukaliśmy niszy rynkowej do zagospodarowania i gdzie nie ma mocnej konkurencji. Odpowiadając wprost, trudno wskazać bezpośrednią konkurencję dla naszych punktów, zapewne wszystkie lokale posiadające podobną ofertę produktową – choć tak dużej jak my nikt nie ma.

Redakcja: Nasze spotkanie się kończy. Prosimy o przesyłanie ostatnich pytań.

A: Skoro jest Pan otwarty na nowości, czy jest na nie otwarty PB? Czy można spodziewać się rozszerzania oferty Barków?
Maciej Golnowski: Jak najbardziej, osoby pracujące nad ofertą „PB” cały czas starają się udoskonalać naszą ofertą, wyrazem tego jest choćby wprowadzenie nowych produktów kawowych. Dział Receptur LOT Catering, w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów cały czas pracuje nad nowymi produktami, które stopniowo wprowadzamy do menu lokal.

Redakcja: Dziękujemy za udział w dzisiejszym spotkaniu.
Maciej Golnowski: Dziękuję Państwu za pytania i poświęconą uwagę. Pozostaję do Państwa dyspozycji pod adresem e-mail: maciej.golnowski@lotcatering.pl.

<-- WSTECZ

Targi On-line

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa