Firma na drugą nóżkę
Franczyzodawca MSC Alkohole buduje sieci sklepów z szerokim asortymentem wysokoprocentowych trunków. Pod tym szyldem działa obecnie pięć sklepów własnych i 12 franczyzowych, z których pięć dołączyło do sieci w 2015 roku. Jak twierdzi franczyzodawca, gdyby nie utrudnienia proceduralno-prawne związane z otwarciem sklepu monopolowego (np. pozwolenia na sprzedaż alkoholu) liczba otwarć byłaby dwa razy większa. Jednak co się odwlecze, to nie uciecze – w planach na 2016 rok jest uruchomienie 10 sklepów na licencji.
Sklepy MSC powstają przy głównych ulicach dużych miast. Optymalny lokal powinien mieć od 30 do 50 m2 i dysponować miejscami parkingowymi. Minimalny koszt inwestycji wynosi ok. 70 tys. zł, a 1/3 tej kwoty trzeba przeznaczyć na zatowarowanie sklepu oraz na rezerwę finansową, która pozwoli przetrwać pierwszy okres działalności, gdy biznes będzie się rozkręcał.
– Z racji obecności na rynku od ponad 10 lat sieć posiada atrakcyjne warunki współpracy z grupą sprawdzonych i doświadczonych producentów i dystrybutorów alkoholu i wyrobów tytoniowych. Obowiązkiem franczyzobiorcy jest zakup 80 proc. asortymentu od tej grupy na korzystnych warunkach. Pozostałe 20 proc. franczyzobiorca może kupić u dowolnego importera lub producenta – mówi Jakub Izydorczyk, koordynator rozwoju sieci franczyzowej MSC Alkohole.
Marże, jakie uzyskują franczyzobiorcy na sprzedaży alkoholu wahają się w granicach 20-30 proc. Franczyzodawca podkreśla, że jego sklepy własne działają na takich samych marżach.
– Zwrot inwestycji jest możliwy do uzyskania po ok. 18 miesiącach od rozpoczęcia działalności. Sklepy osiągają miesięczne zyski między 5 a 15 tys. zł – mówi Jakub Izydorczyk.
Wśród franczyzobiorców MSC są zarówno osoby całkowicie z poza branży, ale także takie, które posiadają doświadczenie, ale jako detaliści nie radzili sobie na rynku i postanowili się wyspecjalizować. W sieci działają zarówno młodzi przedsiębiorcy, jak i tacy, którzy posiadają wieloletni staż w handlu i szukają dodatkowego źródła dochodu.
Jak wynika z badań OECD, statystyczny Polak wypija 10,3 litra czystego alkoholu rocznie. Najchętniej sięgamy po piwo, na drugim miejscu są mocne trunki, a na podium znalazło się jeszcze wino. W czołówce najwięcej pijących nacji znaleźli się Francuzi (12 litrów na głowę), Austriacy (12,2 litry) i Estończycy (12,3 litry). Choć nie wiedziemy w tych statystykach prymu, to z badań wyraźnie wynika, że przez ostatnie dwie dekady spożycie alkoholu w naszym narodzie wzrosło – o dwa litry na głowę.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów