Pod parasol franczyzy

Obowiązująca od września nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej reguluje rynek i zwiększa kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. W efekcie produkty te znikają z obrotu w internecie oraz handlu na odległość, a dystrybutorzy mają obowiązek badania i zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek. Ten ostatni przepis był powodem, dla którego Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska, twórcy i właściciele warszawskiej eCygaretki, zdecydowali się na przystąpienie do eSmoking World. Działają w tym biznesie od ponad pięciu lat, stworzyli nawet własną markę produktów. Ich regionalna minisieć liczy 11 punktów w Warszawie i jeden w Piasecznie.
– To była strategiczna, głęboko przemyślana i dobrze policzona decyzja biznesowa – mówi Grzegorz Kołodziej. – Pozostawienie na rynku naszej marki wiązałoby się z ogromnymi kosztami. Z punktu widzenia konsolidacji rynku, byłoby to nieracjonalne, więc uznaliśmy, że warto zacieśnić współpracę z eSmoking World, do czego przekonywał nas Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. Współdziałamy z tą firmą, odkąd zajęliśmy się e-papierosowym biznesem. Czuję się bardziej, jakbym przystąpił do strefy euro niż cokolwiek stracił – dodaje.
Wejście do sieci największego na rynku gracza będzie odbywało się stopniowo. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska mają kilka miesięcy na wyprzedanie produktów pod własną marką.
– Zmiana marki odbędzie się bardzo miękko – mówi Joanna Kazimierska. – To bardzo ważne, bo, dzięki temu nasi klienci mają czas na przyzwyczajenie się do nowego loga oraz produktów.
Od początku roku przedsiębiorcy rozpoczną rebranding swojej sieci. Już teraz otrzymali od eSmoking Wolrd wsparcie w postaci systemów informatycznych oraz pomocy menedżera terytorialnego. Tymczasem w Warszawie uruchomili zupełnie nowy punkt pod marką eSmoking World, niebawem ruszy kolejny. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska chwalą sobie współpracę z franczyzodawcą. Podkreślają profesjonalizm i bardzo krótki czas reakcji na prośby czy zapytania.
Koszt uruchomienia sklepu eSmokingWorld oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Firma należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej, a nawet dopłacają franczyzobiorcy do lokalnych działań marketingowych i zapewniają program lojalnościowy dla klientów. Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio w 6-9 miesięcy.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów