Colmar idzie po swoje
Włoska Monza fanom sportu kojarzy się z głównie z torem wyścigowym, na którym odbywają się zawody Mistrzostw Świata Fomuły 1. Nieco inne skojarzenia mogą mieć miłośnicy włoskiej mody i narciarstwa. W 1923 roku w położonej 12 km na północ od Mediolanu miejscowości powstała rodzinna firma Manifattura Mario Colombo & C, początkowo zajmująca się produkcją wyrobów z filcu. Wkrótce właściciele zdecydowali się zmienić asortyment na odzież roboczą, a gdy zdali sobie sprawę, że w ich rodzinnych okolicach kwitnie popyt na stroje narciarskie, ponownie zmienili profil biznesu. Odmienione przedsiębiorstwo z nową nazwą Colmar (skrót od nazwiska i imienia właściciela) szybko zdobyło sobie uznanie wśród przybywających w Alpy amatorów białego szaleństwa. Na przestrzeni dekad profil marki ulegał zmianom. Dziś oprócz klasycznych sportowych linii, marka oferuje również kolekcje odzieży wierzchniej oraz akcesoriów tworzących kompletny „total look”, wpisujący się w tkankę miejską.
Dystrybucja odzieży Colmar opiera się na głównie na sklepach multibrandowych, z których producent czerpie 95 proc. przychodów. Salony monobrandowe firma zaczęła otwierać dopiero niedawno, w 2009 roku. Obecnie jest ich dziewięć, z czego sześć działa we Włoszech (sklepy własne), a trzy we Francji (franczyzowe). Teraz mają powstawać również w Polsce. Poszukiwaniem przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki Colmar zajmuje się agencja sprzedażowa WAWFashion. Firma wspiera dystrybucję polskich i zagranicznych marek modowych z segmentu premium. Od dwóch lat pośredniczy w sprzedaży produktów Colmar do polskich sklepów multibrandowych.
– Franczyzobiorcą Colmar może zostać zarówno przedsiębiorca ze znajomością rynku odzieżowego, jak i ktoś bez doświadczenia w branży. Każdemu partnerowi zapewniamy szerokie wsparcie i jesteśmy w stanie pomóc zarówno na początku, jak i w trakcie działalności – mówi Magdalena Szaniawska, dyrektor generalny WAWFashion.
Wsparcie to obejmuje przygotowanie biznesplanu, w tym wyliczenie progu rentowności oraz założeń miesięcznej sprzedaży przy uwzględnieniu specyfiki wybranej lokalizacji. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc przy projektowaniu wnętrza sklepu, a także przy szkoleniu personelu z zakresu sprzedaży i visual merchandisingu. Franczyzodawca ponosi również połowę kosztów umeblowania lokalu.
Pozostałe wydatki inwestycyjne pozostają po stronie biorcy licencji. Dotyczy to również kosztów zakupu towaru i pozyskania gwarancji bankowej zabezpieczającej płatności. Franczyzodawca nie pobiera natomiast opłat licencyjnych.
– Wszystkie działają na tych samych zasadach i według jednego schematu, jednak każdą umowę dopasowujemy indywidualnie do franczyzobiorcy w zależności od lokalizacji i zakresu kolekcji, które będzie chciał sprzedawać w swoim sklepie. Dlatego ostateczna kwota inwestycji ustalana jest oddzielnie dla każdego punktu – mówi Magdalena Szaniawska.
Franczyzobiorca Colmar powinien dysponować lokalem o powierzchni od 60 do 150 m2, najlepiej w dużych miastach bądź prestiżowych górskich kurortach wczasowych.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Poukładany interes
/14.11.2025
Kto buduje lub remontuje, będzie też wykańczał i wyposażał. Przedstawiciele DDD Dobre Dla Domu mówią, że sklep z artykułami wyposażenia wnętrz to perspektywiczny biznes. I stosunkowo niedrogi.
W tym roku sieć Wakacje.pl urosła już o ponad 30 biur, a to nie koniec. Kto może otworzyć biuro podróży?
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...