Oferta Grupy Nowa Farmacja okazała się przejrzysta i skrojona na miarę naszych potrzeb. Poza tym franczyzodawca wykazał się dużą elastycznością przy negocjowaniu warunków umowy franczyzowej, a sam proces włączenia do sieci przebiegał niezwykle sprawnie.
Michał Piotrowski, franczyzobiorca apteki Nowa Farmacja
Niedziela
26.03.2017
– Najważniejsze to znaleźć system, który wpisuje się w naszą wizję działalności oraz możliwości – mówi Michał Piotrowski, franczyzobiorca aptek Nowa Farmacja.
 

Michał Piotrowski wszedł w rodzinny biznes apteczny po kilku latach pracy jako magister farmacji.
– Mama mojej żony prowadziła od wielu lat aptekę. W lutym 2016 roku została ona przekształcona i zaczęliśmy działać pod szyldem Nowej Farmacji. Po roku pozytywnie zapatrując się na współpracę z franczyzodawcą, postanowiliśmy otworzyć kolejną. W ten sposób prowadzimy razem dwie apteki w Toruniu – wspomina franczyzobiorca.

Dlaczego franczyza? Jak tłumaczy Michał Piotrowski, przystąpienie do sieci wymusił rynek: rosnące wymagania pacjentów i coraz bardziej zacięta konkurencja.
– Chodziło o zaproponowanie pacjentom korzystniejszych cen, szerszego asortymentu oraz nowego formatu apteki, odświeżenia wizerunku – opowiada. – Po analizie wielu ofert grup zakupowych, programów aptecznych i franczyz decyzja padła na Nową Farmację. Oferta Grupy Nowa Farmacja okazała się przejrzysta i skrojona na miarę naszych potrzeb. Poza tym franczyzodawca wykazał się dużą elastycznością przy negocjowaniu warunków umowy franczyzowej, a sam proces włączenia do sieci przebiegał niezwykle sprawnie.

Przyznaje, że decyzja o wejściu w system franczyzowy, jak i jego wybór nie należy do łatwych. Choćby dlatego, że każdy właściciel ma inne priorytety i inaczej postrzega swój biznes.
– Najważniejsze to znaleźć system, który wpisuje się w naszą wizję działalności oraz możliwości, szczególnie w odniesieniu do warunków zatowarowania oraz wystroju apteki – radzi Michał Piotrowski. – Istotnym aspektem jest kwestia wzajemnych rozliczeń, wysokości opłat wstępnych oraz bieżących. Generalną zasadą jest to, że nie powinno być żadnych działań utrudniających funkcjonowanie apteki, takich jak np. wrzutki niechcianego towaru. Ważne jest również, aby umowa franczyzy była klarowna, nie stawiała w pozycji uprzywilejowanej żadnej ze stron.

Michał Piotrowski, choć zarządza aptekami, nie zrezygnował z dotychczasowych obowiązków magistra farmacji. Przyznaje, że narzędzia przekazane przez franczyzodawcę pozwalają mu skupić się na obsłudze klienta, bo pozwalają oszczędzić czas.
– Dzięki platformie zakupowej nie tracę czasu na ustalanie najkorzystniejszych warunków handlowych z poszczególnymi dostawcami, robi to za mnie dział zakupów franczyzodawcy. Ja jedynie składam zamówienie za pomocą jednego kliknięcia – tłumaczy.

Zamawianie produktów, zarządzanie stanem magazynowym oraz kategoriami produktów należą zresztą do największych wyzwań związanych z prowadzeniem apteki.
– Franczyzodawca pomaga nam, przesyłając stosowne analizy z proponowanymi rozwiązaniami. Proces zarządzania kategoriami produktów jest zaplanowany przez franczyzodawcę i wspierany przez system informatyczny. To znacznie ułatwia pracę. Właściwie dostajemy gotowy model, tylko do nas należy decyzja czy z niego skorzystamy oraz w jakim stopniu – mówi Michał Piotrowski.

Jego zdaniem prowadzenie apteki wymaga wiele wiedzy i umiejętności czerpiącej z wielu różnych dziedzin sportu.
– Zarządzanie własną apteką przypomina trochę bieg maratoński. Konsekwencje decyzji biznesowych nie są widoczne od razu, procesy bywają rozciągnięte w czasie. Wymagane jest od nas właściwe przygotowanie, strategia, umiejętność planowania. Trzeba wiedzieć kiedy przyspieszyć, a kiedy zwolnić – podkreśla Michał Piotrowski.


POPULARNE NA FORUM

Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

the birth anniversary of ‘Shri Radha Rani’, the consort of Lord Krishna. She is known to be an ‘avatar’ of Goddess Lakshmi. To know more visit here It's a What...

8 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

The Laughing Buddha is cherished all over the world. He is found in homes, restaurants, places of business and so on. The Laughing Buddha is the Buddha of abundance and...

8 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

The Laughing Buddha is cherished all over the world. He is found in homes, restaurants, places of business and so on. The Laughing Buddha is the Buddha of abundance and...

8 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...

8 wypowiedzi
ostatnia 03.12.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...

5 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Firma w zgodzie z naturą

Nie wiem, dlaczego Pani twierdzi, że nie ma konkurencji, skoro tak naprawdę jest jej bardzo dużo. Mnóstwo firm oferuje też produkty naturalne...

3 wypowiedzi
ostatnia 04.09.2018
Psychoterapia

Dla mnie psychoterapia opierająca się na jakiejkolwiek doktrynie religijnej nie brzmi zbyt wiarygodnie :/

1 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

My w gabinecie posiadamy mobilną kamerę medyczną Smartscope PRO, która umożliwia zarówno dokładne zbadanie dna oka, jak i jego powierzchni. Bardzo przydatna, więc...

5 wypowiedzi
ostatnia 24.07.2018