Co dalej z Żabką i Freshmarketem?

Przejęcie stało się faktem. Fundusz CVC Capital Partners otrzymał odpowiednie zgody antymonopolowe i oficjalnie stał się posiadaczem spółki Żabka Polska i należących do niej sieci Żabka oraz Freshmarket. Nowy właściciel chce wykorzystać swoje doświadczenie w budowaniu firm z branży detalicznej, by umocnić pozycję rynkową swojego nabytku. I zapowiada wdrożenie nowej koncepcji rozwoju, która ma być odpowiedzią na trendy wspierające wzrost segmentu „modern convenience” – czyli nowoczesnych sklepów będących blisko klienta i umożliwiających szybkie, wygodne zakupy.
Inspiracją dla nowych porządków w Żabce mają być potrzeby polskich konsumentów. Sieć Żabka zmienia się nie tylko wizualnie, wraz z nową identyfikacją sklepów, ale również pod względem oferowanych produktów i usług. Asortyment Żabki dostowany jest do nowych trendów żywieniowych, kształtowanych m.in. przez zwiększone tempo życia klientów. Przygotowywane są rozwiązania polegające na poszerzeniu oferty sklepów w ramach kluczowych kategorii o produkty świeże, zdrowe i gotowe do spożycia. Będą to nie tylko tradycyjne smaki zamknięte w nowoczesnej i poręcznej formie, ale również przekąski z elementami egzotyki np. z nasionami chia czy japońskie onigiri. Oferta Żabki powiększa się również o dodatkowe usługi jak np. WiFi, cały pakiet usług i małej gastronomii pod nazwą Żabka Cafe, oraz obsługę okresowych potrzeb, jak możliwość wypłacenia gotówki czy zapłacenia podstawowych rachunków. Ich zakres dla poszczególnych sklepów dostosowywany będzie modułowo w zależności od potrzeb klientów w danym miejscu.
– Dzięki rozszerzeniu asortymentu i zmianie formatu sklepów nowa strategia rozwoju Żabki ma stanowić źródło zarówno bieżącego, jak i długofalowego wzrostu. Wcześniej został opracowany nowoczesny system franczyzowy umacniający rolę przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem Żabki. Wiele z proponowanych w strategii rozwiązań zostało już przetestowanych w wybranych sklepach i trafia do pozostałych placówek. Kolejne innowacje będą sukcesywnie weryfikowane przez klientów i w przypadku pozytywnego przyjęcia, konsekwentnie wdrażane – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabki.
Żabka Polska, właściciel sieci sklepów spożywczych Żabka i Freshmarket, jest obecnie liderem segmentu „modern convenience” w Polsce, a w konsekwencji jedną z największych tego typu marek w Europie. Na przestrzeni 19 lat swojej działalności Żabka, z pojedynczych punktów w Poznaniu, rozrosła się do sieci ponad 4,6 tys. sklepów franczyzowych w całej Polsce. Obecnie w ramach konceptu działa ponad 3,5 tys. małych przedsiębiorców, którzy łącznie w 2016 roku wygenerowali sprzedaż w wysokości 6,4 mld zł.
– Segment sklepów convenience ma przed sobą olbrzymi potencjał rozwoju. Obecnie Żabka jest liderem w tym obszarze, a planowana przez zarząd strategia jeszcze bardziej ugruntuje jej pozycję. Wierzę, że dzięki międzynarodowemu doświadczeniu oraz wiedzy zdobytej przy innych projektach jesteśmy w stanie wspomóc małe przedsiębiorstwa działające w ramach firmy Żabka i przyczynić się do ich dynamicznego rozwoju – mówi Krzysztof Krawczyk, szef CVC w Polsce.
Nowi właściciele Żabki zapowiadają, że będą starali się unifikować obie sieci działające w ramach spółki, czyli Żabkę i Freshmarket. W atrakcyjnych lokalizacjach szyldy Freshmarket mają być zmieniane na Żabkę. Niewykluczone zatem, że docelowo wszystkie sklepy będą działać pod jednym logo.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów