Co dalej z Żabką i Freshmarketem?
Przejęcie stało się faktem. Fundusz CVC Capital Partners otrzymał odpowiednie zgody antymonopolowe i oficjalnie stał się posiadaczem spółki Żabka Polska i należących do niej sieci Żabka oraz Freshmarket. Nowy właściciel chce wykorzystać swoje doświadczenie w budowaniu firm z branży detalicznej, by umocnić pozycję rynkową swojego nabytku. I zapowiada wdrożenie nowej koncepcji rozwoju, która ma być odpowiedzią na trendy wspierające wzrost segmentu „modern convenience” – czyli nowoczesnych sklepów będących blisko klienta i umożliwiających szybkie, wygodne zakupy.
Inspiracją dla nowych porządków w Żabce mają być potrzeby polskich konsumentów. Sieć Żabka zmienia się nie tylko wizualnie, wraz z nową identyfikacją sklepów, ale również pod względem oferowanych produktów i usług. Asortyment Żabki dostowany jest do nowych trendów żywieniowych, kształtowanych m.in. przez zwiększone tempo życia klientów. Przygotowywane są rozwiązania polegające na poszerzeniu oferty sklepów w ramach kluczowych kategorii o produkty świeże, zdrowe i gotowe do spożycia. Będą to nie tylko tradycyjne smaki zamknięte w nowoczesnej i poręcznej formie, ale również przekąski z elementami egzotyki np. z nasionami chia czy japońskie onigiri. Oferta Żabki powiększa się również o dodatkowe usługi jak np. WiFi, cały pakiet usług i małej gastronomii pod nazwą Żabka Cafe, oraz obsługę okresowych potrzeb, jak możliwość wypłacenia gotówki czy zapłacenia podstawowych rachunków. Ich zakres dla poszczególnych sklepów dostosowywany będzie modułowo w zależności od potrzeb klientów w danym miejscu.
– Dzięki rozszerzeniu asortymentu i zmianie formatu sklepów nowa strategia rozwoju Żabki ma stanowić źródło zarówno bieżącego, jak i długofalowego wzrostu. Wcześniej został opracowany nowoczesny system franczyzowy umacniający rolę przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem Żabki. Wiele z proponowanych w strategii rozwiązań zostało już przetestowanych w wybranych sklepach i trafia do pozostałych placówek. Kolejne innowacje będą sukcesywnie weryfikowane przez klientów i w przypadku pozytywnego przyjęcia, konsekwentnie wdrażane – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabki.
Żabka Polska, właściciel sieci sklepów spożywczych Żabka i Freshmarket, jest obecnie liderem segmentu „modern convenience” w Polsce, a w konsekwencji jedną z największych tego typu marek w Europie. Na przestrzeni 19 lat swojej działalności Żabka, z pojedynczych punktów w Poznaniu, rozrosła się do sieci ponad 4,6 tys. sklepów franczyzowych w całej Polsce. Obecnie w ramach konceptu działa ponad 3,5 tys. małych przedsiębiorców, którzy łącznie w 2016 roku wygenerowali sprzedaż w wysokości 6,4 mld zł.
– Segment sklepów convenience ma przed sobą olbrzymi potencjał rozwoju. Obecnie Żabka jest liderem w tym obszarze, a planowana przez zarząd strategia jeszcze bardziej ugruntuje jej pozycję. Wierzę, że dzięki międzynarodowemu doświadczeniu oraz wiedzy zdobytej przy innych projektach jesteśmy w stanie wspomóc małe przedsiębiorstwa działające w ramach firmy Żabka i przyczynić się do ich dynamicznego rozwoju – mówi Krzysztof Krawczyk, szef CVC w Polsce.
Nowi właściciele Żabki zapowiadają, że będą starali się unifikować obie sieci działające w ramach spółki, czyli Żabkę i Freshmarket. W atrakcyjnych lokalizacjach szyldy Freshmarket mają być zmieniane na Żabkę. Niewykluczone zatem, że docelowo wszystkie sklepy będą działać pod jednym logo.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów