Sukces wciąga

Agnieszka Szadkowska przedsiębiorczość wyniosła z domu. Jej rodzice, a obecnie wspólnicy, Hanna i Krzysztof Szadkowscy od lat prowadzą działalność gospodarczą, więc praca na własny rachunek była dla niej czymś naturalnym. Nim związała się z marką Carrefour, była franczyzobiorczynią dwóch innych sieci – najpierw odzieżowej, potem spożywczej. – Obie te sieci borykały się z problemami, dlatego wraz z rodzicami zaczęliśmy rozglądać się za czymś innym – wspomina Agnieszka Szadkowska-Rękawek. – W sąsiedztwie działał franczyzowy Carrefour Express, więc zainteresowani nowym konceptem zapytaliśmy się właściciela, jak mu się współpracuje z tą firmą. Niedługo potem wysłaliśmy swoje zgłoszenie. Spodobało nam się podejście tej firmy do biznesu oraz sposób, w jaki traktuje franczyzobiorców. Podjęłam decyzję.
W marcu 2012 roku Agnieszka Szadkowska-Rękawek, wraz z rodzicami i mężem Piotrem, uruchomiła na warszawskiej Woli swój pierwszy sklep pod marką Carrefour Express. Franczyzobiorczyni wspomina, że otwarcie sklepu przebiegło bardzo sprawnie, a centrala precyzyjnie rozplanowała zatowarowanie i merchandising. Dodaje też, że dla świeżo upieczonej właścicielki sklepu była to pomoc nie do przecenienia.
– Dzisiaj, z perspektywy kilku lat, mogę powiedzieć, że nic mnie już nie zaskakuje w tym biznesie, ale na początku działalności wszystko było dla mnie nowe i wszechstronna pomoc franczyzodawcy była na wagę złota – mówi franczyzobiorczyni. – Niezmiennie robi na mnie wrażenie organizacja pracy w Carrefour, tempo, w jakim prowadzone są prace związane z otwarciem sklepu oraz fakt, że odbywa się to bez najmniejszej straty na jakości sklepu.
Po kilku miesiącach od otwarcia Agnieszka Szadkowska-Rękawek była na tyle zadowolona z wyników swojej firmy, że wraz ze wspólnikami podjęła decyzję o kolejnym sklepie i rozpoczęła poszukiwania lokalizacji. Jej następny Carrefour Express ruszył w grudniu 2013 roku na Okęciu. Potem doszły kolejne sklepy – w formacie Globi na Mokotowie oraz następny Carrefour Express na Żoliborzu. Najstarszy, prowadzony od 21 lat, sklep rodziny Agnieszki Szadkowskiej-Rękawek pozostaje niezrzeszony, ale jak mówi franczyzobiorczyni, już niedługo to się zmieni.
– Na początku uważaliśmy, że samodzielny sklep będzie pewną dywersyfikacją portfela – mówi Agnieszka Szadkowska-Rękawek. – Jednak nasze sklepy franczyzowe korzystają z tylu rozwiązań, że szybko okazało się, że samodzielny sklep odstaje od franczyzowych, a jego samodzielność zamiast atutem, okazuje się kłopotem. Zdecydowaliśmy więc na wciągnięcie go pod markę Carrefour, zwłaszcza że pod znaną marką niemal automatycznie rosną obroty. Dlaczego z tego nie skorzystać? – dodaje.
Biznes z podziałem na role
Franczyzowe Carrefour Expressy Agnieszki Szadkowskiej-Rękawek to biznes rodzinny – wspólnie z rodzicami i mężem podejmują wszystkie decyzje dotyczące funkcjonowania firmy. Wypracowali też swój własny podział zadań, nie według lokalizacji, ale kompetencji. Agnieszka Szadkowska-Rękawek zajmuje się kwestiami personalnymi (zatrudnia łącznie 30 osób) oraz zamówieniami. Rodzice trzymają pieczę nad płatnościami oraz towarują sklepy w warzywa, a mąż pani Agnieszki zajmuje się IT. Trzyma też pieczę nad monitoringiem i pomaga żonie przy kolejnych otwarciach i remodelingu sklepów.
– Mój mąż z zamiłowania zajmuje się również inteligentnymi domami – dodaje Agnieszka Szadkowska-Rękawek. – To hobby, które przydało się nam w biznesie. Dzięki jego innowacjom ogrzewamy nasze sklepy o połowę taniej – dodaje.
Zapytana o współpracę z Carrefourem, Agnieszka Szadkowska-Rękawek odpowiada, że fakt otwarcia kolejnego sklepu z tą firmą mówi sam za siebie. Dodaje też, że w tej współpracy ceni innowacyjność franczyzodawcy, który wyznacza standardy w branży FMCG.
– Dobrze jest prowadzić biznes ze świadomością, że franczyzodawca nieustannie szuka przewag konkurencyjnych, testuje w sieci własnej nowe rozwiązania i udostępnia je franczyzobiorcom – mówi Agnieszka Szadkowska-Rękawek. – Przy pierwszym sklepie bardzo się boisz i zastanawiasz, czy dobrze robisz. Potem zaczynasz lubić te emocje i chcesz więcej, zwłaszcza że znasz już smak sukcesu. A kiedy coś ci się udaje i przynosi zyski, masz ochotę to powtórzyć – podsumowuje.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów