Koncept Max Box najlepiej sprawdzi się w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Konieczny jest lokal o powierzchni minimum 40-50 m2, co pozwoli na ustawienie kilku stolików. Możliwe jest też otwarcie punktu wyłącznie z okienkiem podawczym.
Poniedziałek
03.07.2017
Lokale Mad Box – jak zapewnia franczyzodawca – przynoszą zyski już w pierwszym miesiącu. Ile trzeba zainwestować?
 

Pierwszy lokal Mad Box powstał w Grodzisku Mazowieckim w 2014 roku. Teraz funkcjonuje już kolejny, w Skarżysku Kamiennej, działający we franczyzie. Następne dwa franczyzowe mają powstać w Gdańsku i Bydgoszczy.
Mad Box serwuje jedzenie inspirowane kuchnią orientalną, smażone w woku. Jako że koncept opiera się na pomyśle jedzenia na wynos lub w dostawie, potrawy podawane są w kartonowych pudełkach.
– Jednak nie jest to niezdrowy street food – podkreśla Marcin Płużyczka, franczyzodawca Mad Box. – Korzystamy ze zdrowych produktów, posiłki przygotowywane są w obecności klientów, w otwartej kuchni.

Koncept Max Box najlepiej sprawdzi się w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Konieczny jest lokal o powierzchni minimum 40-50 m2, co pozwoli na ustawienie kilku stolików. Koszty inwestycji, według szacunków franczyzodawcy, wahają się wówczas od 20 do 60 tys. zł, w zależności od stanu technicznego pomieszczeń. Możliwe jest też otwarcie punktu wyłącznie z okienkiem podawczym – wtedy potrzebny jest mniejszy lokal, a i wydatki na starcie są niższe (18-20 tys. zł).
Franczyzodawca może pomóc w wyborze odpowiedniej lokalizacji oraz (w razie potrzeby) przy negocjowaniu warunków najmu, w zrobieniu projektów technicznych i przygotowaniu lokalu do koniecznych odbiorów. Doradza w kompletowaniu pierwszego zatowarowania, udostępnia listę dostawców, którzy zapewniają sieci rabaty. Franczyzobiorcy oraz ich personel przechodzą szkolenia – z zarządzania lokalem, przygotowywania menu, obsługi gości.
Pierwszych pięciu franczyzobiorców skorzysta z promocyjnej ceny opłaty licencyjnej – 2,5 tys. zł Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł – także dla pierwszej piątki biorców.
Obydwa działające lokale już w pierwszym miesiącu nie tylko zarobiły na koszty stały, ale też odnotowały pierwsze zyski – zapewnia Marcin Płużyczka. – Inwestycja w lokal w Grodzisku Mazowieckim zwróciła się po czterech miesiącach.
Jak mówi właściciel konceptu, lokal w grodzisku dziennie sprzedaje średnio 80-100 pudełke z jedzeniem. W większości – aż 80 proc. – są to zamówienia na wynos i w dostawie.


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa