Metrohouse zwietrzył szansę

Od 22 lipca działanie jako pośrednik kredytu hipotecznego będzie wymagało zezwolenia KNF, posiadania ubezpieczenia OC oraz zaliczenia egzaminów. Metrohouse oferuje sposób, by uniknąć kosztownych konsekwencji zmian w prawie.
Sobota
08.07.2017
Niedługo pośrednicy kredytowi będą musieli stawić czoła zmianom prawnym. Ich nieoczekiwanym sojusznikiem mogą okazać się franczyzodawcy z branży nieruchomości.
 

Od 22 lipca 2017 r. wchodzi w życie znowelizowana Ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami. Nowe prawo niesie za sobą wiele obowiązków dla firm zajmujących się dotychczas pośrednictwem kredytowym. Jednak dzięki sieciom franczyzowym otwierają się przed nimi całkiem nowe możliwości współpracy.

Nie każdy będzie mógł działać jako pośrednik kredytowy. Ustawodawca zarezerwował taką możliwość tylko dla firm, które uzyskają zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności, posiadają obowiązkowe ubezpieczenie OC oraz mają zaliczone egzaminy (płatne) na Pośrednika Kredytu Hipotecznego. Ponadto pośrednik musi wnieść opłatę za nadzór Komisji Nadzoru Finansowego.
– Dla wielu podmiotów zajmujących się pośrednictwem kredytowym nałożenie dodatkowych obowiązków może być nie tylko dość kłopotliwe do wdrożenia, ale także kosztowne. Obowiązki administracyjne, stworzenie odpowiednich procedur i standardów może znacznie ograniczać dotychczasowe działanie, dlatego przygotowaliśmy dla takich firm specjalną ofertę franczyzową mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej w Metrohouse.

Zamiast spełniać obowiązki ustawowe związane z nową ustawą Metrohouse oferuje możliwość współpracy z pozycji agenta u pośrednika kredytowego, jakim jest Metrofinance, należąca do tej samej grupy kapitałowej.
– Dzięki temu może on kontynuować działalność kredytową w oparciu o ofertę produktów oferowanych przez Metrofinance (kredyty hipoteczne, dla firm, gotówkowe, leasing, ubezpieczenia). Dodatkowo, w oparciu o umowę franczyzową, ma możliwość prowadzenia własnego biura nieruchomości, przez co rozszerza dotychczasową działalność i ma możliwość dostępu do leadów na kredyty dodaje Agata Korzeniewska.

Nowym partnerom Metrohouse zaoferuje szkolenia – zarówno dla menedżerów, jak i nowych agentów oraz niezbędne wsparcie w prowadzeniu biznesu.

Obecnie Metrohouse prowadzi szereg spotkań z przedstawicielami pośredników finansowych, którzy są zainteresowani kontynuowaniem działalności w oparciu o markę Metrohouse i produkty finansowe Metrofinance. Pod szyldem Metrohouse działają 73 biura nieruchomości na terenie całej Polski. W pierwszym półroczu 2017 r. sieć uruchomiła 10 nowych placówek franczyzowych i podpisała umowy na kolejne biura, które będą otwierane w drugiej połowie roku.


Grzegorz Morawski
dziennikarz