Regatta zarabia na urlopach

Ubrania i artykuły outdoorowe, czyli dedykowane osobom lubiącym spędzać czas poza domem, stanowią segment branży odzieżowej. W praktyce jednak rynek ten rządzi się swoimi, specyficznymi prawami.
– Kiedy w branży odzieżowej jest niski sezon, czyli okres urlopowy, w naszym segmencie mamy szczyt, ponieważ w naszych ubraniach nie chodzi się do pracy, ale jeździ na nartach lub chodzi po górach. Nasz segment jest również bardziej wyczulony na pogodę – ubranie do biura jest potrzebne niezależnie od pogody, a np. odzież sportowa i turystyczna niekoniecznie – mówi Zenon Raszyk, menedżer odpowiedzialny za rozwój marki Regatta w Europie Środkowej.
Aktualnie Regatta intensywnie promuje asortyment przeznaczony dla miłośników kempingu. Namioty, koce, samopompujące się poduszki, stoliki do gry, kuchenki, garnki – wszystkie te produkty mają pozwolić na stworzenie prawdziwego domu nawet z dala od niego.
Oprócz oferty rozwija się też sieć sprzedaży. Marka zadebiutowała w Polsce w ubiegłym roku, a dziś pod jej szyldem działa 12 sklepów własnych i siedem franczyzowych. Produkty Regatty dostępne są również w ponad 80 sklepach partnerskich. W tym roku franczyzodawca chce uruchomić łącznie 10 sklepów na licencji.
– Potencjał szacujemy na dużo wyższy, jednak chcemy być pewni, że sklepy będą otoczone przez nas odpowiednią opieką, szkoleniem i pomocą, która zwłaszcza w pierwszym okresie działania sklepu jest bardzo ważna. A jak wiadomo, wraz z rosnącą liczbą jakość spada – mówi Zenon Raszyk.
Współpraca z franczyzobiorcami opiera się na modelu depozytowym. Franczyzodawca dostarcza towar, który franczyzobiorca sprzedaje w jego imieniu. Wysokość prowizji jest uzależniona od osiągniętych wyników sprzedaży i wynosi 35-38 proc.. Minimalny koszt inwestycji wraz z wyposażeniem sklepu to 100 tys. zł. Sklep można uruchomić zarówno w galerii jak i przy ulicy handlowej w miejscowości powyżej 50 tys. mieszkańców.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
Jak organizuje się wyprawy w odległe zakątki świata? Czy Polacy są w stanie dużo zapłacić za podróżowanie? – o tym i nie tylko o tym opowiada Tomasz Obuchowicz, współwłaściciel biura podróży Sunsara.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...