Zyski z oszczędzania
Expense Reduction Analysts (ERA) specjalizuje się w redukcji kosztów operacyjnych dla firm, głównie w kategoriach kosztów niestrategicznych, takich jak media, energia, transport, marketing, usługi bankowe czy telekomunikacja i innych. Aktualnie z firmą współpracuje ponad 700 doradców-franczyzobiorców w 25 krajach, w tym pięciu franczyzobiorców w Polsce. Model biznesowy w Expense Reduction Analysts opiera się na zasadzie „no cure – no pay”. To znaczy, że klienci nie ponoszą żadnego ryzyka finansowego związanego z prowadzonym projektem. Przychód doradcy to udział w wygenerowanych oszczędnościach dla klientów (mniej więcej 50 proc.). Expense Reduction Analysts zrealizowała już ponad 18 tys. projektów na całym świecie, w których redukcja kosztów wyniosła od 15 do 20 proc. W Polsce ERA ma na swoim koncie ponad 250 wykonanych projektów. Klientami ERA zostają zazwyczaj średnie przedsiębiorstwa. W naszym kraju takich firm, czyli potencjalnych klientów Expense Reduction Analysts, jest ponad 20 tys.
– Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, w którym jest jeszcze bardzo dużo do osiągnięcia. Dlatego poszukujemy silnego partnera – mówi Fred Marfleet, założyciel firmy Expense Reduction Analysts.
Celem głównym area developera na Polskę będzie zbudowanie biznesu poprzez stworzenie sieci doradców specjalizujących się w zarządzaniu kosztami. Musi to być osoba, która będzie przedsiębiorcza, potrafi zrekrutować franczyzobiorców, wspierać sieć doradców w prowadzeniu działalności, w tym w pozyskaniu klientów oraz zarządzaniu projektami.
Area developer będzie czerpał dochód z różnych źródeł: do 50 proc. ze stałych opłat franczyzobiorców w Polsce, udział we wstępnej opłacie licencyjnej płaconej przez nowych franczyzobiorców przystępujących do sieci oraz 50 proc. z uzyskanych oszczędności dla własnych klientów. Koszt licencji dla area developera na nasz kraj wynosi mniej więcej 150 tys. euro.
Franczyzobiorcami ERA z reguły zostają osoby, które już osiągnęły sukces zawodowy, pracując w korporacjach na wysokich stanowiskach. A teraz pragną przejść na swoje. Franczyzobiorca marki zapłaci 39,9 tys. euro za licencję. W ramach opłaty licencyjnej będzie miał zapewnione szkolenie w centrali w Wielkiej Brytanii. Otrzyma też m.in. szczegółowe know-how prowadzenia biznesu pod marką Expense Reduction Analysts, metod pracy, dostęp do bazy klientów (łącznie z bazą potencjalnych klientów z Polski i innych krajów europejskich). Może też liczyć na stałą pomoc w prowadzeniu biznesu oraz coaching doświadczonego partnera ERA w ciągu pierwszych sześciu miesięcy prowadzenia działalności. Franczyzobiorcy ERA też często współpracują ze sobą, tworząc krajowe i międzynarodowe zespoły przy realizacji projektów dla klientów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...