Inwestycja we franczyzowy supermarket Stokrotka ustalana jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą wstępną w wysokości 2 tys. zł. Co miesiąc odprowadza do centrali opłatę bieżącą w wysokości 0,5 proc.
Niedziela
03.09.2017
Franczyzodawca sieci ma za sobą niezłe półrocze. Rosną przychody i liczba sklepów.
 

10 nowych sklepów, dwa supermarkety, pięć marketów, jeden sklep franczyzowy oraz dwie testowe sklepy 5tka Market i cztery zamknięcia – oto bilans sieci Stokrotka w drugim kwartale 2017 roku. Przychody sieci wzrosły w tym okresie o ponad 8 proc. i sięgnęły 621,5 mln zł. W całym półroczu wyniosły natomiast 1,2 mld zł, co oznaczało wynik o 5,5 proc. lepszy niż przed rokiem. Franczyzodawca na czysto zarobił 11,6 mln zł.

Na koniec czerwca pod szyldem Stoktrotka działało 386 sklepów, z czego 338 należy do franczyzodawcy, a pozostałe do przedsiębiorców zarządzających nimi w oparciu o licencję franczyzową. Inwestycja we franczyzowy supermarket sieci ustalana jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą wstępną w wysokości 2 tys. zł. Co miesiąc odprowadza do centrali opłatę bieżącą w wysokości 0,5 proc. Partnerzy kupują ok. 70 proc. zaopatrzenia w centrach dystrybucyjnych franczyzodawcy.
- Stokrotka ma kompletny i dopracowany koncept franczyzowy, który sprawdza się na rynku. Jednak podkreślam, że jako franczyzodawcy stawiamy przed naszymi partnerami określone wymagania. Nie wszyscy kandydaci chcą i potrafią je spełnić. Nasz koncetp to tzw. franczyza twarda, przykładamy dużą rolę do kwestii kontroli i regularnie badamy placówki franczyzowe. Chcemy, by jakość w sklepach franczyzobiorców była identyczna, jak w naszych placówkach. Dotyczy to wszystkich aspektów działania. Nie wszyscy właściciele sklepów są gotowi podporządkować się naszym zasadom. Natomiast jeszcze nie zdarzyło się, by któryś z franczyzobiorców zrezygnował ze współpracy – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Grupy Emperia, właściciela Stokrotki.

Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Typowe placówki handlowe mają od 200 m2 do 1 tys. m2 powierzchni sprzedaży, powstają głównie na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. Supermarkety oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci, a także produkty należące do marki własnej. W 2013 roku firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy. W pierwszym kwartale 2016 roku uruchomione zostało drugie centrum dystrybucyjne w Lublinie.

Franczyzodawca od niedawna testuje również format sklepów convenience pod szyldem 5market. Na razie działają dwie takie placówki, niebawem mają powstać kolejne. Zarząd grupy Emperia do końca roku podejmie decyzję na temat przyszłości konceptu. Sklepy zarządzane są w modelu agencyjnym.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022