Stokrotki liczą zyski

10 nowych sklepów, dwa supermarkety, pięć marketów, jeden sklep franczyzowy oraz dwie testowe sklepy 5tka Market i cztery zamknięcia – oto bilans sieci Stokrotka w drugim kwartale 2017 roku. Przychody sieci wzrosły w tym okresie o ponad 8 proc. i sięgnęły 621,5 mln zł. W całym półroczu wyniosły natomiast 1,2 mld zł, co oznaczało wynik o 5,5 proc. lepszy niż przed rokiem. Franczyzodawca na czysto zarobił 11,6 mln zł.
Na koniec czerwca pod szyldem Stoktrotka działało 386 sklepów, z czego 338 należy do franczyzodawcy, a pozostałe do przedsiębiorców zarządzających nimi w oparciu o licencję franczyzową. Inwestycja we franczyzowy supermarket sieci ustalana jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą wstępną w wysokości 2 tys. zł. Co miesiąc odprowadza do centrali opłatę bieżącą w wysokości 0,5 proc. Partnerzy kupują ok. 70 proc. zaopatrzenia w centrach dystrybucyjnych franczyzodawcy.
- Stokrotka ma kompletny i dopracowany koncept franczyzowy, który sprawdza się na rynku. Jednak podkreślam, że jako franczyzodawcy stawiamy przed naszymi partnerami określone wymagania. Nie wszyscy kandydaci chcą i potrafią je spełnić. Nasz koncetp to tzw. franczyza twarda, przykładamy dużą rolę do kwestii kontroli i regularnie badamy placówki franczyzowe. Chcemy, by jakość w sklepach franczyzobiorców była identyczna, jak w naszych placówkach. Dotyczy to wszystkich aspektów działania. Nie wszyscy właściciele sklepów są gotowi podporządkować się naszym zasadom. Natomiast jeszcze nie zdarzyło się, by któryś z franczyzobiorców zrezygnował ze współpracy – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Grupy Emperia, właściciela Stokrotki.
Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Typowe placówki handlowe mają od 200 m2 do 1 tys. m2 powierzchni sprzedaży, powstają głównie na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. Supermarkety oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci, a także produkty należące do marki własnej. W 2013 roku firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy. W pierwszym kwartale 2016 roku uruchomione zostało drugie centrum dystrybucyjne w Lublinie.
Franczyzodawca od niedawna testuje również format sklepów convenience pod szyldem 5market. Na razie działają dwie takie placówki, niebawem mają powstać kolejne. Zarząd grupy Emperia do końca roku podejmie decyzję na temat przyszłości konceptu. Sklepy zarządzane są w modelu agencyjnym.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Biznes Emperii przejmą Litwini. Czy franczyzobiorcy odczują zmiany?
Zarząd sieci Stokrotka zapowiada stworzenie nowego konceptu w formule convenience. Ale to nie jedyne wieści z obozu franczyzodawcy.
W ubiegłym roku miało powstać 50 franczyzowych sklepów marki Stokrotka. Plan się nie powiódł.
Lubelska marka handlowa ma za sobą owocny rok. Sieć powiększyła się o 80 supermarketów.
Emperia sprawdza swoje sklepy convenience w rynkowych warunkach. Czy ich los już jest przesądzony?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Lodziarze mają słodkie życie – można często usłyszeć. Czy to prawda? Wszyscy ci, którzy dopiero myślą o wejściu w ten biznes mają wiele pytań i wątpliwości.
Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.
Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.
Carrefour, Żabka, Bank PKO PB, Helen Doron, Yasumi czy Metrohouse – to tylko niektóre z marek, które zaprezentują swoje franczyzy na targach Pomysł na Firmę w Katowicach.
Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.
POPULARNE NA FORUM
Muszkieterowie - sklepy Intermarche i Bricomarche
Równia pochyła Nisko,Kamien Pomorski, Katowice, łódz, Rabka .Bardzo to wszystko śmierdzi.
E-papierosy na cenzurowanym
A czy to nie jest dziwne że zaczynają zabraniać e-papierosów, gdzie są skuteczną alternatywą dla zwykłych papierosów?
Twarda woda
Są specjalne filtry do wody. Montuje się je już na instalacji.
herbaty teekanne
Ja piję tylko herbaty liściaste. Kupuję w sklepach z herbatami.
Twarda woda
asa
Alma Market powiększa sieć
Alma to się chyba zamyka. Od dawna się już o tym mówi.
herbaty teekanne
Witam, Jestem fanką herbat teekanne, jestem ciekawa jakie smaki Wy najbardziej lubicie :D może jeszcze czegoś nie piłam, a warto spróbować!
Eurocash znów przejmuje
very useful information