Turystyka na topie
W tym roku zagraniczne urlopy sprzedawały się bardzo dobrze. Według raportu „Zagraniczne wakacje Polaków 2017”, przygotowanego przez Polską Izby Turystyki wzrosty sprzedaży u turystycznych multiagentów w okresie od 28 kwietnia do 30 sierpnia przekroczyły 37 proc. Jednym z tych multiagentów jest franczyzowa sieć Wakacje.pl.
– Marka Wakacje.pl rośnie więcej niż 20 proc. ponad ogólny rynek. To doskonały wynik – mówi Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl. – Wzrosła świadomość turystów, którzy na doniesienia medialne reagują coraz słabiej, natomiast szukają sprawdzonych i zaufanych sprzedawców. Właśnie dlatego coraz więcej podmiotów upatruje szansy w konsolidacji z dużymi markami, takimi jak my.
Obecnie sieć liczy 94 salony sprzedaży. Tylko w tym roku otwarto 14, dwa kolejne zostaną uruchomione do połowy października.
– Priorytetem dla nas są duże i średnie miasta, w których nie mamy jeszcze salonów sprzedaży, a wysoko oceniamy ich potencjał. Do takich należą między innymi Kielce, Ruda Śląska, Zabrze, Opole, Zielona Góra, Koszalin, Kalisz – dodaje Wioletta Zarzycka. – W obszarze naszych zainteresowań są również miasta mniejsze, powyżej 30 tysięcy mieszkańców. Do każdej lokalizacji podchodzimy indywidualnie, jeśli jest obiecująca, rozważamy współpracę.
Wakacje.pl skupiają się głównie na uruchamianiu nowych placówek. Jeśli jednak jakieś funkcjonujące już na rynku biuro chce przyłączyć się do sieci, także jest taka możliwość. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 22 tys. zł netto. Na tę sumę składają się aranżacja wnętrza i umeblowanie, wizualizacja zewnętrzna oraz pakiet startowy, w tym zestaw gadżetów reklamowych i odzież służbowa. Do tego trzeba doliczyć zakup sprzętu biurowego. Nie ma opłat licencyjnych, franczyzowych ani marketingowych.
Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalu. Przygotowuje projekt aranżacji wnętrza oraz wizualizacji witryny salonu. Udostępnia systemy rezerwacyjne oraz autorski system CRM, wspierający funkcjonowanie salonu i jego sprzedaż. Franczyzobiorca uzyskuje dostęp do oferty ponad 100 touroperatorów.
– Prowadzimy właściciela salonu za rękę, wspólnie realizując projekt otwarcia i dalszego funkcjonowania biura. Przy podjęciu współpracy przeprowadzamy obowiązkowe szkolenia dla właścicieli i pracowników z zakresu obsługi systemu CRM, marketingu, sprzedawanych w sieci usług dodatkowych oraz systemów rezerwacyjnych – relacjonuje Wioletta Zarzycka. – Pracownicy salonów otrzymują również pulę zagranicznych wyjazdów studyjnych, podczas których zwiedzają kierunki i hotele z oferty Wakacje.pl, tym samym realnie zwiększając prawdopodobieństwo skutecznej sprzedaży. W ostatnim czasie postawiliśmy również na wparcie w obszarze rekrutacji personelu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
W portfolio Wakacje.pl są już trzy marki turystyczne. Gdzie jest miejsce na kolejne biura turystyczne?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...