Konkurenci do pizzy

Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department.
2017 rok był dobry dla sieci New York Pizza Department?
Bardzo. Otworzyliśmy mniej lokali niż rok wcześniej – bo jak do tej pory 5, a przed rokiem 11 – ale za to wiele działo się u nas na innych polach. Pozyskaliśmy ważnego inwestora, dzięki któremu firma może mocniej rozwinąć skrzydła. Nawiązaliśmy współpracę z firmą marketingową, która przygotowuje dla nas profesjonalne kampanie promocyjne, m.in. związane z sezonowymi zmianami w menu, których mamy aż pięć w roku. Wkrótce ruszy nasza nowa strona WWW i silna akcja reklamowa w internecie. Jesteśmy świetnie przygotowani do tego, aby teraz zacząć szybszą rozbudowę sieci. Prawdopodobnie jeszcze do końca grudnia otworzymy nasz drugi lokal w Warszawie, a w przyszłym roku dwa kolejne. A stolica to przecież trudny i konkurencyjny rynek. Dlatego prowadzimy tu bardzo staranną rekrutację franczyzobiorców. Nie mogą być wyłącznie inwestorami, wymagamy zaangażowania w prowadzenie pizzerii. W 2018 roku zamierzamy podpisać 13 nowych umów franczyzowych.
Konkurencja wśród pizzerii na polskim rynku jest bardzo silna. Jak się na nim utrzymać?
Rzeczywiście, pizzerie są dziś praktycznie na każdym rogu. Ale też moda na pizzę w Polsce ciągle trwa i sadzę, że trwać będzie jeszcze długo. Dla większości Polaków wyjście do drogiej restauracji na rodzinny obiad to nadal zbyt duży wydatek. Pójście na pizzę czy zamówienie jej do domu po pierwsze jest tańsze, a po drugie także gwarantuje spędzenie dobrego czasu z rodziną. Z drugiej strony jednak Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na jakość. Dlatego pizzerie typu „u Tomka”, będą się wykruszać, a przetrwają tylko ci, którzy naprawdę mają pomysł na ten biznes. Wszystko też oczywiście zależy od odpowiedniej analizy rynku i starań włożonych w prowadzenie lokalu. My generalnie otwieramy pizzerie w miastach liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Ale mamy też lokal w kilkunastotysięcznym Człuchowie. Decyzja wydawała się ryzykowna, bo działało tam wówczas już sześć pizzerii, ale okazuje się, że teraz to jeden z najlepszych lokali w naszej sieci, z bardzo wysokimi obrotami. To zasługa franczyzobiorcy, który wkłada serce w swoją pracę, prowadzi lokalne akcje promocyjne, sponsoruje różne eventy, wspiera akcje charytatywne.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie pizzerii z szyldem New York Pizza Department?
Szacujemy, że w przypadku większego lokalu, powyżej 40 m2, trzeba zainwestować około 2 tys. zł na m2. Natomiast w przypadku formatu express, mniejszego, nastawionego na realizację zamówień w dostawie i na wynos, kwota inwestycji to ok. 80 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Nasze lokale zyskują rentowność w 2-3 miesiącu działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali