Opalanie i zarabianie bez ryzyka?

Pomysł solarium przyjaznego środowisku narodził się 23 lata temu. Właściciel marki twierdzi, że opalanie w salonach KiwiSun nie zagraża zdrowiu klientów. A wszystko dzięki używanym w solariach lampom medycznym opracowanym przez firmę Black Care. Emitują one zielone światło, które zapobiega wysuszaniu i marszczeniu skóry. Firma funkcjonuje według unijnych norm i posiada certyfikat Instytutu Biologii Radiologicznej. Zgodnie z wymaganiami tych jednostek, maszyny KiwiSun ograniczają emisję szkodliwego światła UV. Franczyzodawca współpracuje z różnymi markami kosmetyków, polecanymi miłośnikom bio-opalania. Produkty firm takich jak Dove, Rexona czy Milka, a także kosmetyki linii KiwiSun, można kupić bezpośrednio w salonach marki.
Obecnie KiwiSun działa już w ośmiu krajach. Oprócz macierzystych Węgier salony ekologicznego solarium znajdują się w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Słowacji, Rumunii i Grecji. – Ekspansja wynika z dużej liczby Węgrów mieszkających za granicą, którzy promują markę w innych krajach. W końcu znaleźli firmę, którą można było zabrać z Węgier za granicę – przyznaje Peter Klein, właściciel KiwiSun. W planach jest rozwój w kolejnych krajach, m.in. w Polsce, we Włoszech, Rumunii, na Słowacji, w Irlandii, Niemczech, Austrii i Chorwacji.
Obecnie działa pięć własnych solariów KiwiSun i 66 franczyzowych. Pierwszą umowę z franczyzobiorcą właściciel marki podpisał w 2006 roku. Koszt inwestycji w jedno solarium waha się od 300 do 425 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia, że solaria marki można z powodzeniem otwierać nawet w miastach zamieszkałych przez mniej niż 15 tys. mieszkańców. Wówczas wystarczy jeśli salon będzie posiadał trzy maszyny do opalania. W dużych miastach potrzeba ich nawet 10. Od liczby maszyn w solarium będzie też zależeć wysokość bieżącej opłaty franczyzowej. Za każdą z nich trzeba będzie uiszczać co miesiąc 500 zł na rzecz franczyzodawcy.
Pomysłodawca KiwiSun szuka masterfranczyzobiorcy w Polsce, który będzie odpowiedzialny za uruchomienie kilku salonów – samodzielnie bądź za pośrednictwem kolejnych biorców licencji. Franczyzobiorcy kupują sprzęt do solariów bezpośrednio u producenta, za połowę kwoty rynkowej. Franczyzodawca twierdzi, że inwestycja zwraca się zazwyczaj po 3-6 miesiącach.
– Większość naszych franczyzobiorców to małżeństwa, które dysponują niezbędnymi oszczędnościami i chcą zainwestować w zyskowną działalność. Prowadzenie solarium jest przyjemne i zajmuje tylko kilka godzin dziennie – zapewnia Peter Klein.

ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat Podologii buduje sieć centrów podologicznych i szuka partnerów. W branży, która startuje, ale ma duży potencjał.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
Od lat prowadziła zajęcia fitness i marzyła o własnym klubie. Gdy trafiła na ofertę franczyzy Xtreme Fitness Gyms, powiedziała mężowi: „To jest to”. Dziś Magdalena Liszkowska rozwija swój biznes w Suwałkach i planuje kolejny klub.
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.