W 2017 roku pod szyldem E.Leclerc powstało pięć sklepów: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem, Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu.
Środa
24.01.2018
E. Leclerc podsumował 2017 rok: pięć otwarć i rekordowa sprzedaż. I to mimo pewnych trudności, jakie rynek zgotował detalistom.
 

Ubiegły rok francuska sieć handlowa może zaliczyć do udanych. Pod szyldem E.Leclerc powstało pięć sklepów: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem, Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Dwie ostatnie placówki należą do nowego formatu marki – E.Leclerc Express, marketów o mniejszej powierzchni, nawiązujących do popularnego trendu convenience. Dla polskiego oddziału firmy rok 2017 był też rekordowy ze względu na obroty, które sięgnęły ponad 2,8 mld zł. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich lat.

Jak tłumaczy Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska, rozwój sieci był możliwy m.in. dzięki inwestycjom w nowe rozwiązania logistyczne. Poprawiły one efektywność operacyjną punktów sprzedaży. Projekty te będą kontynuowane w ramach trzyletniej wizji rozwoju. Planowana jest także dalsza rozbudowa sieci stacji paliw przy sklepach. Większość placówek zainwestowała też w poszerzenie oferty, zarówno w zakresie warzyw i owoców, jak i produktów regionalnych, ekologicznych i bezglutenowych. Dzięki temu udało się również stawić czoła pewnemu trendowi, który w ubigłym roku utrudniał życie detalistom.
Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok, szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji (spadku cen - przyp. red.) na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem liczby produktów. Wyniki pokazują nie tylko umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Zamierzamy kontynuować naszą strategię oferowania klientom szerokiego wyboru produktów, mocno stawiać na promocje, a także poszerzać naszą działalność o nowe lokalizacje – mówi Jean-Philippe Magré. Pytanie tylko, czy w obliczu narastającej konkurencji ze strony dyskontów dobry wynik uda się powtórzyć w 2018 roku...?

Jak podkreśla prezes E.Leclerc, ważną decyzją dla jego spółki było złożenie oferty do Sądu Gospodarczego w Krakowie dotyczącej aktywów Almy, która w ubiegłym roku ostatecznie zakończyła swoją rynkową egzystencję. Działanie to wpisuje się w kierunek rozwoju marki obrany na najbliższe lata.

Grupę E.Leclerc, działającą w Polsce od 1995 roku, tworzą niezależne przedsiębiorstwa, które łącznie zatrudniają ponad 5 tys. pracowników. Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw. E. Leclerc jako jedyny spośród franczyzodawców na rynku handlowych umożliwia prowadzenie biznesu na licencji w formacie hipermarketu (pozostali operatorzy sieci stawiają na mniejsze formaty). Francuski koncept stanowi wyjątek na polskim rynku franczyzy spożywczej pod względem formatu powierzchniowego, jaki oferuje swoim partnerom. Jako jedyny umożliwia bowiem otwarcie hipermarketu – przeciętna placówka sieci w Polsce liczy ponad 3 tys. m2. Ze względu na odrębność organizacyjną, poszczególne sklepy są mocno związane ze swoim lokalnym otoczeniem biznesowym i społecznym. Marka współpracuje z ponad 600 dostawcami ogólnokrajowymi oraz wspiera regionalnych producentów, między innymi poprzez cykliczny projekt Nasze Regiony Mają Talent. W ramach tej akcji w sklepach E.Leclerc dostępne są produkty pochodzące od małych dostawców z różnych obszarów Polski.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022