Bracia znaleźli wielkiego brata
Znana sieć handlowa ma za sobą pełen napięcia okres. Od kilku tygodni wiadomo było, że Piotr i Paweł szukają inwestora. W międzyczasie w internecie zaczęły pojawiać się niepokojące informacje, jakoby zastrzyk gotówki był potrzebny od zaraz. Klienci donosili o pustych półkach w niektórych marketach, a sami właścicieli złożyli nawet do sądu wniosek o upadłość. Kilka dni później go co prawda wycofali, tłumacząc, że nie chcieli, by uprzedził ich jeden z kontrahentów, ale to pokazuje, jak nerwowa była sytuacja.
Teraz kierowana przez braci Piotra i Pawła Wosiów sieć zyskała chwilę wytchnienia, a to za sprawą TFI Capital Partners, notowaną na warszawskiej giełdzie firmą inwestycyjną. Podpisana przez obie spółki umowa inwestycyjna weszła już w życie (nie wymagała zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), ale kwota, jaka trafi do spożywczego franczyzodawcy nie została ujawniona.
– Zaspokojenie potrzeb naszychk klientów oraz zapewnienie stabilności relacji z partnerami biznesowymi i instytucjami finansowymi jest dla nas priorytetem. Niespodziewane w branży ograniczenie przez ubezpieczycieli limitów na transakcje między sieciami handlowymi a dostawcami w naturalny sposób zwiększyło zapotrzebowanie na kapitał obrotowy także w naszym przypadku oraz wymusiło rozpoczęcie prac nad zwiększeniem efektywności operacyjnej. Dlatego jestem przekonany, że pozyskanie kompleksowego wsparcia ze strony TFI Capital Partners jest kolejnym kamieniem milowym w historii naszego rozwoju – mówi Piotr Woś, wiodący właściciel sieci Piotr i Paweł.
Piotr i Paweł nadal będzie jednak poszukiwać inwestora strategicznego, który zapewni nie tylko finansowanie, ale również doświadczenie i zasoby, które pozwolą rozwinąć biznes firmy. Proces ten jest ze swej natury wieloetapowy, a jego finalizacja wymaga zgody rynkowego regulatora. Sieć Piotr i Paweł zebrała wstępne oferty potencjalnych inwestorów strategicznych i obecnie trwają już procesy due diligence (badawcze), po których nastąpi wybór inwestora.
– Inwestycja w sieć Piotr i Paweł ma dla nas duży potencjał wzrostowy ze względu na unikatowy na polskim rynku charakter marki Piotr i Paweł, liczną grupę wiernych i zadowolonych klientów, rodzinny charakter firmy i jej prawie 30-letnią historię, jak również perspektywy rozwoju – mówi Adam Chełchowski, prezes TFI Capital Partners.
Obecnie w ramach ogólnopolskiej sieci handlowej Piotr i Paweł, której historia sięga 1990 roku, działa 145 sklepów. Współtwórcami firmy są bracia Piotr i Paweł Woś, którzy w ramach polskiej firmy rodzinnej z małego lokalnego sklepu w Poznaniu stworzyli jedną z wiodących sieci supermarketów. Z kolei grupa Capital Partners w ramach działalności private equity od 15 lat inwestuje tylko w polskie przedsiębiorstwa. Wspiera ich rozwój finansowo oraz angażuje się w ich działalność biznesową, generując wysoką wartość dodaną dla polskiej gospodarki. Spółka w swoim rozwoju posiłkowała się franczyzą, ale kilka miesięcy temu zrezygnowała z aktywnego poszukiwania franczyzobiorców wśród samodzielnych przedsiębiorców. Zamiast tego postawiła na rekrutację wewnętrzną, oddając swoje placówki w ręce dotychczasowych kierowników. Czas pokaże, czy pozyskanie inwestora strategicznego spowoduje zmiany w podejściu do franczyzy...
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów