Radosław Kulesza, współwłaściciel marki Giganci Programowania / Szkołę stworzyłem wraz z trzema kolegami w 2015 roku. Wszyscy jesteśmy absolwentami Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Niedziala
01.04.2018
– Inwestycja w placówkę Gigantów Programowania zazwyczaj zwraca się po 6-8 miesiącach – mówi Radosław Kulesza, współzałożyciel Giganci Programowania.
 

Czy przekonanie, że szansę na dobre zarobki mają przede wszystkim absolwenci wyższych szkół technicznych, powoduje, że kursantów na zajęciach z programowania nie brakuje?
Na branżę edukacji cyfrowej, związanej w szczególności z nauką programowania, największy wpływ moim zdaniem mają dwa rodzaje wydarzeń czy inicjatyw. Przede wszystkim jest to zapowiadana i organizowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej reforma programu nauczania informatyki mająca na celu wprowadzenie nauki programowania dla szkół. Zapowiedź ta skutkuje wzrostem świadomości rodziców w zakresie kompetencji cyfrowych, a co za tym idzie zainteresowaniem kursami. Drugim czynnikiem są wydarzenia takie jak Devoxx Kids czy organizowane przez nas Koduj z Gigantami, na których uczniowie z największych miast w Polsce mogą skorzystać z bezpłatnych warsztatów programowania i przekonać się na czym tak naprawdę programowanie polega. Obie te inicjatywy mają na celu promowanie idei nauczania programowania wśród dzieci i młodzieży.

Czyli liczycie, że dzięki planom Ministerstwa jeszcze więcej osób zda sobie sprawę, że programowanie to trzeci język, który powinien znać każdy. I tym chętniej będą zapisywać dzieci na tego typu zajęcia do prywatnych placówek, żeby mieć pewność jakości nauczania. Rozumiem, że m.in. dlatego zdecydowaliście się wystartować z franczyzą?
Zgadza się. Giganci Programowania to placówka, w której kształcą się młodzi ludzie zainteresowani nowymi technologiami i programowaniem komputerów. Szkołę stworzyłem wraz z trzema kolegami w 2015 roku. Wszyscy jesteśmy absolwentami Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Nasze kursy Gigantów Programowania kierujemy do dzieci i młodzieży w wieku 7-19 lat z podziałem na odpowiednio dobrane grupy wiekowe. Uważamy, że to dobry czas, żeby podzielić się naszym pomysłem na biznes z innymi przedsiębiorcami.

Ile trzeba zainwestować w ten interes?
Przewidywana kwota inwestycji w placówkę Gigantów Programowania wynosi 25 tys. zł. Wystarczy wynająć lokal o powierzchni mniej więcej 30 m2 lub salę (nawet na godziny), w której będą prowadzone zajęcia. Wstępna opłata franczyzowa wynosi 15 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzyma know-how, szkolenia, materiały dydaktyczne, reklamowe oraz dostęp do systemu CRM. Opłatę bieżącą można uiszczać w stałej wysokości. Na początku współpracy wynosi ona 100 zł lub jest wyrażona w procentach od uzyskanych przychodów. Tę kwestię pozostawiamy do ustalenia między nami a franczyzobiorcą. Szacujemy, że inwestycja powinna się zwrócić w ciągu 6-8 miesięcy.

Gdzie szukacie franczyzobiorców i jak liczna jest obecnie wasza sieć?
Szukamy partnerów do współpracy z miast zamieszkałych przez 60 do 250 tys. mieszkańców. Pod szyldem Giganci Programowana działa 14 własnych placówek, a sześć kolejnych jest w trakcie uruchamiania.

Rozmawiała Anna Smolińska


Miłośnicy programowania / Kursy Gigantów Programowania kierowane są do dzieci i młodzieży w wieku 7-19 lat.

POPULARNE NA FORUM

Czy warto zainwestować w szkołę językową?

Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...

21 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2019
Z korepetytora na dyrektora

Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Z korepetytora na dyrektora

Hm, ciekawe - i pracować z dziećmi mogą osoby bez przygotowania pedagogicznego? Trochę to dziwne...

3 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

Jasne, że się opłaca! W ogóle branża szkoleniowa daje dużo satysfakcji - i organizatorom, i uczestnikom :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Firma szkoleniowa - pomysły na aktywizację uczestników

Jest dużo metod - praca projektowa, case study. Dobre efekty daje też odrobina rywalizacji na zajęciach :)

5 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Półkolonie dają zysk

Fakt, na półkoloniach mozna się dorobić. Z tym, że sezonowo. Chyba, że ktoś myśli nad dodatkową organizacją także warsztatów całorocznych :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

The more taught we are the less demanding it is to settle on educated choices and our aptitudes and capacities are much looked for after by businesses. An a valid example would...

2 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018
Półkolonie dają zysk

Moja córka w tym roku jedzie na półkolonię do Warszawy, organizowana przez Akademię Nauki. Jest tematyczna 'Tytus, Romek i Atomek', są terminy na lipiec i sierpień. Jak...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018