Interes na paczkach
Czy to dobry moment na inwestycję w punkt kurierski?
Jak twierdzą eksperci zapotrzebowanie na przesyłki kurierskie wzrasta w tempie 14 proc. rok do roku. Przyczyniają się do tego m.in. coraz bardziej popularne zakupy przez internet. Właściciele sklepów internetowych chcą szybko zrealizować zamówienia, wysłać paczki, a klienci odebrać je w dogodnym dla siebie miejscu. Sektor kurierski szacowany jest obecnie na mniej więcej 6 mld zł. Każda firma, aby utrzymać odpowiedni poziom usług, musi mieć dostęp do swoich klientów i odwrotnie. Dlatego dziś przesyłki kurierskie można nadawać nawet w sieciach handlowych czy stacjach paliw. Założenia są takie, żeby każdy klient miał punkt kurierski w odległości nie większej niż 14 minut pieszo w mieście i do 15 minut jazdy samochodem na terenach wiejskich. Perspektywy dla branży są więc bardzo obiecujące.
Do kogo kierujecie swoją ofertę franczyzową?
Chcemy współpracować z przedsiębiorcami, którzy prowadzą punkty usługowe bądź handlowe i zamierzają poszerzyć swoją ofertę o usługi kurierskie. W tym modelu przyłączanie się do naszej sieci jest praktycznie bezkosztowe. Nie pobieramy opłaty wstępnej. Najważniejsze, żeby franczyzobiorca wydzielił miejsce w swoim lokalu, w którym będzie przyjmował paczki od klientów. Musi wyposażyć je w biurko, krzesło i regał oraz wagę, komputer z dostępem do internetu i drukarkę. Zazwyczaj większość mebli czy urządzeń przedsiębiorca i tak już posiada.
Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca Kurier BTL?
Na początek oszacujemy potencjał lokalnego rynku, zapewnimy franczyzobiorcy wsparcie handlowe przy zawieraniu umów z firmami nadającymi paczki. Może on też liczyć na naszą pomoc w dystrybucji materiałów reklamowych. Zapewniamy również cykliczne szkolenia z przedstawicielami firm kurierskich, które podnoszą kwalifikacje pracowników. Wkrótce wprowadzimy nowy produkt, który umożliwi naszym franczyzobiorcom zwiększenie przychodu w ich punktach nadań. Dopracowujemy już ostatnie szczegóły. Myślę, że to jeszcze bardziej przyspieszy rozwój naszej sieci franczyzowej. Obecnie liczy ona ponad 30 placówek.
Rozmawiała Anna Smolińska

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...