GSM realnie i wirtualnie
Teletorium działa na polskim rynku od 2004 roku, a od 2009 rozwija się poprzez franczyzę. Dziś wszystkie z około 250 placówek, funkcjonujących pod tym szyldem są prowadzone przez franczyzobiorców. Oferują sprzedaż i serwis telefonów komórkowych oraz sprzedaż akcesoriów GSM i urządzeń mobilnych. Teletorium jest członkiem grupy kapitałowej TelForceOne – producenta i dystrybutora elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
– Zauważalne nasycenie rynku w branży GSM zadecydowało o tym, że dokonaliśmy korekty swojej strategii rozwoju, którą w dwóch słowach można określić zmianą z ilościowej na jakościową – mówi Marek Kaczmarek, członek zarządu Teletorium.
Wirtualny sprzedawca
Cóż to za zmiany? Najważniejszą z nich jest wprowadzenie cyfrowego systemu obsługi klientów, pod nazwą Wirtualny Sprzedawca. W każdej placówce stacjonarnej znajdzie się stanowisko, na którym klient będzie mógł dokonać na ekranie dotykowym wyboru i zamówienia towaru, bez konieczności korzystania z pośrednictwa sprzedawcy.
– To umożliwia bezpośredni dostęp do oferty kilkunastu tysięcy produktów, które znajdują się w naszej bazie – podkreśla Marek Kaczmarek. – Bezpośrednio po zamówieniu klient będzie mógł odebrać produkt na miejscu, jeśli oczywiście będzie on w magazynie. Ale może też zamówić dostawę do domu lub dokonać odbioru w punkcie sprzedaży w innym dniu.
Firma nie ukrywa, że to rozwiązanie jest także sposobem na poradzenie sobie z zakazem handlu w niedziele i święta.
– Wirtualny Sprzedawca to konkretne rozwiązanie problemu sprzedaży w dni wolne od handlu, które można zaimplementować w różnych obiektach użyteczności publicznej. Projekt pozwala na obsługę klienta bez udziału pracowników – dodaje Marek Kaczmarek. – Umożliwia dokonanie zakupu nawet wtedy, gdy w lokalu lub na wyspie nie ma sprzedawców. Formuła zakłada bowiem opcję odbioru towaru w domu lub w wybranym sklepie w czasie, kiedy będzie otwarty. Testujemy już Wirtualnego Sprzedawcę w praktyce i wyniki są bardzo obiecujące. Wszystkie nowo otwierane placówki będą już wyposażane w ten system, a pozostałe zamierzamy systematycznie modernizować.
W różnej formie
Teletorium proponuje franczyzobiorcom trzy formaty współpracy. Pierwszy to sklep, o powierzchni od 20 do 40 m2. Kolejną możliwością jest wyspa handlowa, o powierzchni 6-8 m2. Nowością jest trzeci format, czyli tzw. fashion point.
– To mobilne punkty, możliwe do ustawienia praktycznie w każdej przestrzeni. Dzięki nim chcemy poszerzyć naszą grupę docelową o klientów wrażliwych na modę, zmieniające się trendy, sezonowość – wyjaśnia Marek Kaczmarek. – W fashion pointach znajdzie się wyselekcjonowany asortyment, częściej rotujący, nadążający za trendami w modzie. Sam punkt ma formę otwartej ekspozycji, która umożliwi klientom swobodny dostęp do wszystkich produktów.
We wszystkich formatach będzie funkcjonował system Wirtualny Sprzedawca. W żadnym nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Natomiast opłaty miesięczne na rzecz licencjodawcy kształtują się w widełkach od 2 do 6 tys. zł, w zależności od lokalizacji. Koszt początkowego zatowarowania punktu franczyzodawca szacuje na 20-30 tys. zł. Można tę płatność rozłożyć na raty.
– Idealnym modelem jest dla nas obecność w jednej galerii wszystkich trzech formatów, prowadzonych przez tego samego franczyzobiorcę – mówi członek zarządu Teletorium. – To pozwala optymalizować pracę personelu, magazynu.
Placówki zatowarowują się w głównej mierze oczywiście w Teletorium, ale franczyzodawca pozwala też uzupełniać asortyment u innych dostawców, w wymiarze określonym w umowie.
Teletorium otwiera punkty w centrach handlowych, jednak obecnie nie wykluczarównież innych lokalizacji.
– Nie da się ukryć, że zakaz handlu w niedziele mocno dotyka galerie, a ruch nie przekłada się w 100 proc. na inne dni – przyznaje Marek Kaczmarek. – Dlatego chcemy otworzyć się także na takie miejsca, gdzie naturalny traffic jest również w niedziele.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Handel smartphonami nie jest tak atrakcyjny biznesowo jak sprzedaż akcesoriów do telefonów. Żeby każdy model nie wyglądał tak samo, użytkownik inwestuje w dodatki.
W który biznes zainwestować – w tych wciąż zaskakujących nas czasach – aby zwiększyć swoje szanse na sukces i zyski? Przeczytaj w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
W styczniowym numerze miesięcznika "FRANCHISING" prezentujemy 25 sprawdzonych pomysłów na zyskowną knajpę, kawiarnię, pizzerię i lodziarnię we franczyzie.
Planujesz otwarcie własnej firmy, ale nie wiesz ile musisz mieć pieniędzy na ten cel? Podpowiadamy, jak to sprawdzić i nie dać się zaskoczyć niespodziewanym wydatkom.
Prezentujemy 10 pomysłów na nowe życie zawodowe dla 30- i 40-latków. Zdradzamy, kto może otworzyć McDonalda. Podpowiadamy, jak z sukcesem prowadzić naleśnikarnię, wypożyczalnię skuterów, sklep z telefonami i pasiekę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji