Tną, farbują, zarabiają

W Hair Styling Team tradycyjne fryzjerskie rzemiosło zderza się z nowoczesnym systemem obsługi wprost z salonów z Los Angeles. Klient rezerwuje wizytę przez internet i bez kolejki siada na fotelu fryzjerskim. Już niedługo będzie mógł skorzystać z usługi również w lokalu franczyzowym. – Otwarcie pierwszego własnego salonu nastąpiło w 2008 roku. Początki były trudne, w galeriach handlowych jest duża konkurencja ze strony znanych salonów sieciowych. Od tego czasu wiele się nauczyliśmy, wiemy, jak negocjować korzystne warunki wynajmu lokalu. Dziś mamy już cztery salony w Warszawie, zarówno wolnostojące, jak i te w centrach handlowych – mówi Urszula Kowalska z Hair Styling Team.
Potencjalny franczyzobiorca Hair Styling Team nie musi posiadać własnego lokalu, ani doświadczenia w branży fryzjerskiej. W niezbędną wiedzę wyposaży go franczyzodawca. – Wspólnie z partnerem szukamy lokalizacji o dużej przepustowości, która posiada miejsca parkingowe. Stawiamy głównie na galerie handlowe, biurowce z ofertą usługową i lokale wolnostojące na dużych osiedlach – mówi Urszula Kowalska. Pomysłodawcy nie tylko doradzają w wyborze lokalu o powierzchni od 55 do 80 m2, lecz także dopasowują ekskluzywny wystrój miejsca. Design wszystkich punktów jest niemalże identyczny, przygotowany przez tę samą agencję projektową.
Nowy franczyzobiorca poznaje tajniki prowadzenia salonu fryzjerskiego podczas serii wstępnych 2-3 tygodniowych szkoleń w Akademii Hair Styling Team w Warszawie. To tam swoje umiejętności doskonalą również fryzjerzy. Ze względu na długie godziny pracy, w nowym salonie w galerii handlowej trzeba zatrudnić nawet ośmiu pracowników. W lokalu wolnostojącym na początek potrzeba jedynie 3-4 fryzjerów. Franczyzobiorca nie musi martwić się o zatowarowanie. Franczyzodawcy regularnie zaopatrują salony w kosmetyki, sprzęty i akcesoria fryzjerskie. Jednocześnie negocjują korzystne warunki zakupu produktów dla wszystkich punktów w sieci.
Osoba zainteresowana prowadzeniem salonu, musi sprostać określonym wymaganiom finansowym. Koszt inwestycji w punkt Hair Styling Team waha się między 120 a 290 tys. zł. Dokładna kwota jest uzależniona od samej lokalizacji. Otwarcie lokalu w centrum handlowym pociąga za sobą znaczne wyższe wydatki. Franczyzobiorca musi dopasować miejsce do wymogów sieci i samej galerii: pokryć koszt zakupu pompy cieplnej, wentylacji i mebli. Bez względu na lokalizację, na wstępie wnosi również opłatę licencyjną w wysokości 25 tys. zł. netto. Co więcej, ponosi comiesięczny wydatek na rzecz właścicieli marki. Gdy obroty salonu są niższe niż 60 tys. zł brutto, opłata franczyzowa wynosi 3 tys. zł. netto. Jeśli obroty przekraczają 60 tys. zł, do kieszeni franczyzodawców trafia 6 proc. netto od miesięcznego utargu. Dodatkowo franczyzobiorca uiszcza miesięczną opłatę marketingową w wysokości od 500 zł do 1 tys. zł netto. Urszula Kowalska tłumaczy, że zwrot z inwestycji jest uwarunkowany lokalizacją salonu. – Prowadząc punkt w galerii handlowej możemy oczekiwać zwrotu z inwestycji po 1,5 roku. Choć czynsz jest tu wysoki, to łatwo wygenerować wysokie obroty. W przypadku lokalu wolnostojącego trudniej oszacować okres zwrotu. Zanim zaczniemy działalność, nie wiemy, ilu klientów przyciągniemy do naszego salonu.
Obecnie salony fryzjerskie Hair Styling Team znajdują się w warszawskich centrach handlowych: Galerii Północnej, Galerii Feriowawer, Galerii Odkryta na Tarchominie i Galerii Mokpol na Sadybie. Kolejny ruszy w 2019 roku w Galerii Młociny. Właściciele są otwarci na poszerzanie sieci w innych miastach Polski.

ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
Franczyzodawca Fit+ zauważa, że Polska podąża śladem Europy Zachodniej, gdzie na siłowniach można spotkać nawet osiemdziesięciolatków. U nas ten trend dopiero się kształtuje.
Xtreme Fitness Gyms to jedna z najszybciej rozwijających się sieci klubów fitness w Polsce. Nasza misja to nie tylko promowanie zdrowego stylu życia, ale także dostarczanie stabilnego i rentownego modelu biznesowego dla naszych franczyzobiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Podkuwacz to obecnie poszukiwany fachowiec, na rynku nie ma ich wielu. Tymczasem odpowiednie podkowy są dla konia tym, czym buty dla człowieka, dlatego m.in. właściciele stajni czy ośrodków jeździeckich poszukują specjalistów w tej branży.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.