Tną, farbują, zarabiają

W Hair Styling Team tradycyjne fryzjerskie rzemiosło zderza się z nowoczesnym systemem obsługi wprost z salonów z Los Angeles. Klient rezerwuje wizytę przez internet i bez kolejki siada na fotelu fryzjerskim. Już niedługo będzie mógł skorzystać z usługi również w lokalu franczyzowym. – Otwarcie pierwszego własnego salonu nastąpiło w 2008 roku. Początki były trudne, w galeriach handlowych jest duża konkurencja ze strony znanych salonów sieciowych. Od tego czasu wiele się nauczyliśmy, wiemy, jak negocjować korzystne warunki wynajmu lokalu. Dziś mamy już cztery salony w Warszawie, zarówno wolnostojące, jak i te w centrach handlowych – mówi Urszula Kowalska z Hair Styling Team.
Potencjalny franczyzobiorca Hair Styling Team nie musi posiadać własnego lokalu, ani doświadczenia w branży fryzjerskiej. W niezbędną wiedzę wyposaży go franczyzodawca. – Wspólnie z partnerem szukamy lokalizacji o dużej przepustowości, która posiada miejsca parkingowe. Stawiamy głównie na galerie handlowe, biurowce z ofertą usługową i lokale wolnostojące na dużych osiedlach – mówi Urszula Kowalska. Pomysłodawcy nie tylko doradzają w wyborze lokalu o powierzchni od 55 do 80 m2, lecz także dopasowują ekskluzywny wystrój miejsca. Design wszystkich punktów jest niemalże identyczny, przygotowany przez tę samą agencję projektową.
Nowy franczyzobiorca poznaje tajniki prowadzenia salonu fryzjerskiego podczas serii wstępnych 2-3 tygodniowych szkoleń w Akademii Hair Styling Team w Warszawie. To tam swoje umiejętności doskonalą również fryzjerzy. Ze względu na długie godziny pracy, w nowym salonie w galerii handlowej trzeba zatrudnić nawet ośmiu pracowników. W lokalu wolnostojącym na początek potrzeba jedynie 3-4 fryzjerów. Franczyzobiorca nie musi martwić się o zatowarowanie. Franczyzodawcy regularnie zaopatrują salony w kosmetyki, sprzęty i akcesoria fryzjerskie. Jednocześnie negocjują korzystne warunki zakupu produktów dla wszystkich punktów w sieci.
Osoba zainteresowana prowadzeniem salonu, musi sprostać określonym wymaganiom finansowym. Koszt inwestycji w punkt Hair Styling Team waha się między 120 a 290 tys. zł. Dokładna kwota jest uzależniona od samej lokalizacji. Otwarcie lokalu w centrum handlowym pociąga za sobą znaczne wyższe wydatki. Franczyzobiorca musi dopasować miejsce do wymogów sieci i samej galerii: pokryć koszt zakupu pompy cieplnej, wentylacji i mebli. Bez względu na lokalizację, na wstępie wnosi również opłatę licencyjną w wysokości 25 tys. zł. netto. Co więcej, ponosi comiesięczny wydatek na rzecz właścicieli marki. Gdy obroty salonu są niższe niż 60 tys. zł brutto, opłata franczyzowa wynosi 3 tys. zł. netto. Jeśli obroty przekraczają 60 tys. zł, do kieszeni franczyzodawców trafia 6 proc. netto od miesięcznego utargu. Dodatkowo franczyzobiorca uiszcza miesięczną opłatę marketingową w wysokości od 500 zł do 1 tys. zł netto. Urszula Kowalska tłumaczy, że zwrot z inwestycji jest uwarunkowany lokalizacją salonu. – Prowadząc punkt w galerii handlowej możemy oczekiwać zwrotu z inwestycji po 1,5 roku. Choć czynsz jest tu wysoki, to łatwo wygenerować wysokie obroty. W przypadku lokalu wolnostojącego trudniej oszacować okres zwrotu. Zanim zaczniemy działalność, nie wiemy, ilu klientów przyciągniemy do naszego salonu.
Obecnie salony fryzjerskie Hair Styling Team znajdują się w warszawskich centrach handlowych: Galerii Północnej, Galerii Feriowawer, Galerii Odkryta na Tarchominie i Galerii Mokpol na Sadybie. Kolejny ruszy w 2019 roku w Galerii Młociny. Właściciele są otwarci na poszerzanie sieci w innych miastach Polski.

ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Od lat prowadziła zajęcia fitness i marzyła o własnym klubie. Gdy trafiła na ofertę franczyzy Xtreme Fitness Gyms, powiedziała mężowi: „To jest to”. Dziś Magdalena Liszkowska rozwija swój biznes w Suwałkach i planuje kolejny klub.
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Perfect Look Clinic to sieć salonów beauty, która już od 8 lat doskonali model biznesowy i dynamicznie rozwija się za pośrednictwem franczyzy oraz sieci własnej.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzobiorca Fundacji Fotowoltaiki już w pierwszym miesiącu działalności zarobił ponad 40 tys. zł. netto. Jak mu idzie dzisiaj?
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.