Mały, lokalny heros
Z przeprowadzonych przez Instytut Keralla Research w całej Polsce badań na zlecenie Eurocash (właściciela takich marek, jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama)
wynika także, że to właśnie w sklepach detalicznych buduje się bliskie relacje z klientem. A właśnie ten aspekt co drugi badany uważa za najważniejszy dla rozwoju sklepu, zaraz po dobrej ofercie.
– Sklepy osiedlowe zawsze były czymś więcej niż tylko punktem handlu detalicznego. To ośrodki życia społecznego. Przedsiębiorcy nie tylko wpłacają podatki do lokalnych budżetów i na miejscu inwestują swoje zyski, lecz takżę znają potrzeby i problemy swoich klientów – mówi Marta Gampf, dyrektor marketingu w Grupie Eurocash.
Wyniki badań zachęciły Grupę Eurocash do inwestycji w projekt „Lokalni Herosi”. Dzięki niemu 100 lokalnych inicjatyw związanych m.in. z kulturą, sportem, ekologią, przestrzenią otrzyma od 10 tys. do 100 tys. zł. Dzięki udziałowi w projekcie właściciele małych sklepów mogą popularyzować np.: zajęcia fitness dla seniorów, koszulki dla młodzików z lokalnej drużyny albo doposażenie osiedlowej siłowni. Spore szanse na grant mają także projekty kulturalne, jak założenie mobilnej biblioteki. Na inicjatywach, które mają pomóc potrzebującym, mogą skorzystać np. osoby niepełnosprawne lub domy dziecka. Liczba pomysłów jest nieograniczona.
Projekt jest realizowany z okazji obchodzonej w tym roku 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Ostatecznego wyboru 100 projektów, które dostaną granty, dokonają internauci.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
– Duży potencjał rozwoju widzimy z franczyzobiorcami, którzy zarządzają 5-10 sklepami. Ale już jeden lokal może generować dobre wyniki – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
– Tak ciężko w branży spożywczej jeszcze nie było. Dobija nas ogrom kosztów, wymagań i nowe przepisy – mówi Ireneusz Wróbel, franczyzobiorca PSH Lewiatan.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów