Ile trzeba zainwestować? / Kwoty inwestycji uzależnione są od miasta, w którym powstaje placówka i zawierają się w widełkach od 60 tys. do 150 tys. zł. Opłaty wstępne i miesięczne też zależą od wielkości miejscowości.
Piątek
22.06.2018
Freedom Nieruchomości szczególnie intensywnie szuka partnerów w kilku miastach. Jak zostać pośrednikiem w sprzedaży mieszkań?
 

Do sieci Freedom Nieruchomości dołączają zarówno partnerzy, którzy posiadają już funkcjonujące na rynku biura pośrednictwa, jak i ci, którzy dopiero chcą zacząć działalność w tej branży.
– W tym roku dołączył do nas partner, który wcześniej prowadził biuro przez 12 lat. A w poprzednich latach do naszej sieci przyłączały się osoby z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży – mówi Agnieszka Dąbrowska, dyrektor ds. franczyzy Freedom Nieruchomości. – Ale nasze szkolenia umożliwiają również poznanie specyfiki branży także tym osobom, które nie miały wcześniej doświadczenia na rynku nieruchomości.
Kandydat powinien jednak spełniać co najmniej dwa warunki: umieć zarządzać zespołem i mieć umiejętności sprzedażowe. Koncept otwiera biura w miastach liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Obecnie szuka partnerów we Wrocławiu, Szczecinie, Radomiu, Częstochowie, Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim.

Freedom Nieruchomości proponuje dwa modele współpracy. Pierwszy skierowany jest do dużych miast (np. Szczecin, Wrocław, Radom), mających potencjał na zbudowanie dużego zespołu sprzedażowego – to franczyzodawca oferuje szersze wsparcie w zakresie rekrutacji i szkoleń dla zespołu. Drugi model to Franczyza na Start – przeznaczona dla mniejszych miast, gdzie w ramach oddziału pracują trzy osoby. Kwoty inwestycji uzależnione są od miasta, w którym powstaje placówka i zawierają się w widełkach od 60 tys. do 150 tys. zł. Opłaty wstępne i miesięczne też zależą od wielkości miejscowości. Franczyzobiorca otrzymuje od licencjodawcy pełną dokumentację potrzebną do prowadzenia biura i świadczenia usług pośrednictwa, know-how pozyskiwania umów na wyłączność i obsługi klienta, CRM, narzędzia do pozyskiwania ofert nieruchomości, obsługę reklamową oraz marketingową a także projekty materiałów marketingowych. Centrala zapewnia też pełen pakiet szkoleń, zarówno dla franczyzobiorców (szkolenia menedżerskie), jak i dla agentów.
– Natomiast nasz model działania koncentruje się na obsłudze klientów, z którymi podpisujemy umowy na wyłączność. Dostarczamy im kompleksową usługę wysokiej jakości, która zawiera nasze know-how sprzedaży i marketingu nieruchomości. Profesjonalne sesje zdjęciowe, home staging, weryfikacja stanu prawnego nieruchomości, analiza ceny, organizacja dni otwartych, efektywna promocja ofert, marketing internetowy, weryfikacja zdolności kredytowej kupującego, finalizacja transakcji i przekazanie lokalu – podkreśla Agnieszka Dąbrowska.

Obecnie w sieci Freedom Nieruchomości działa 40 placówek. Do końca tego roku marka zamierza otworzyć jeszcze 5-7 biur.

Według danych ekspertów firmy PROFIT system na rynku funkcjonuje 27 konceptów franczyzowych z segmentu pośrednictwa nieruchomości. Oprócz tego duża jest też konkurencja niezrzeszonych biur. Aby powalczyć o klienta, trzeba się wyróżnić. Ważnym atutem staje się jak najbardziej profesjonalny zespół.
– Na pewno klienci będą korzystać z pracy agentów, którzy rzeczywiście są ekspertami rynku, czyli mają potrzebną wiedzę i potrafią posługiwać się nią w praktyce, znają rynek nieruchomości, na którym działają oraz są dobrymi sprzedawcami – uważa Joanna Jażdżewska, dyrektor oddziału Freedom Nieruchomości Gdynia. – Klienci chętnie zapłacą pośrednikom nieruchomości, których praca będzie czymś dużo więcej niż stricte pośrednictwem. Zapłacą za uwolniony w ten sposób swój czas, umożliwienie osiągnięcia ważnych celów, komfort i bezpieczeństwo. Bezcenni będą też pośrednicy-doradcy, uważni na potrzeby i sytuację klienta, będący o krok przed nim w znajomości i przewidywaniu rynku, a nawet w przewidywaniu niektórych przyszłych potrzeb, okazji lub zagrożeń dla klienta. Podczas hossy szczególne miejsce zajmą pośrednicy, którzy będą doradcami inwestycyjnymi, czyli znający rynek, elastyczni i uważni na okazje.


Pośrednicy poszukiwani / Koncept otwiera biura w miastach liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Obecnie szuka partnerów we Wrocławiu, Szczecinie, Radomiu, Częstochowie, Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim.