Atrakcyjny biznes
Obowiązująca dziś moda na piękny wygląd i doskonałą sylwetkę powoduje, że branża beauty ma przed sobą niezłe perspektywy. Właśnie w tym segmencie rynku działa od 2003 roku koncept Yasumi. Poza powszechnie znanymi zabiegami kosmetycznymi proponuje w swoich salonach autorskie, japońskie rytuały pielęgnacyjne i produkty kosmetyczne pod własną marką. Pod szyldem Yasumi funkcjonuje obecnie pięć gabinetów własnych i prawie 100 franczyzowych.
We współpracę z firmą można wejść na dwa sposoby. Pierwszy wariant – Yasumi Epil Studio Urody to klasyczny model franczyzowy. Licencjobiorca dostaje na tacy projekt salonu kosmetycznego. Oferuje klientom zabiegi depilacji laserowej, pielęgnacji twarzy, modelowania sylwetki. Drugi model działalności – Yasumi Instytut Zdrowia i Urody – opiera się na współpracy partnerskiej. Instytuty proponują klientom szerszą ofertę zabiegów, m.in. masaże, depilację laserową, odmładzanie i modelowanie sylwetki oraz pielęgnację ciała i rytuały japońskie. W związku z tym inwestor musi liczyć się z wyższym poziomem inwestycji, ponieważ konieczny jest zakup zaawansowanego sprzętu zabiegowego. W modelu biznesowym Yasumi Instytut Zdrowia i Urody partner może dodać też do oferty drugą, kompatybilną markę Yasumi Medestetic. Wiąże się to jednak z zakupem kolejnych urządzeń.
Lista życzeń franczyzodawcy
Franczyzobiorca Yasumi Epil powinien dysponować lokalem o powierzchni minimum 50 m2. Na Yasumi Instytut Zdrowia i Urody potrzeba więcej miejsca - minimum 100 m2. Na tej powierzchni należy wydzielić co najmniej cztery gabinety zabiegowe.
– Otwieramy salony o różnej wielkości. Największy z nich ma ponad 600 m2 powierzchni, piękne patio i japoński styl aranżacji. Skala działalności zależy od możliwości kapitałowych, lokalowych oraz wizji inwestora – mówi Marzena Pawlik, dyrektor ds. sprzedaży w Yasumi Polska. - Najlepiej, gdy salon kosmetyczny znajduje się w pobliżu parkingu, posiada duże witryny i wejście od strony ulicy.
Właściciele marki kładą silny nacisk na wysoki standard projektów wnętrz wszystkich Instytutów Yasumi. Co więcej, wymagają, by pracownicy wykorzystywali do zabiegów jedynie firmowe urządzenia oraz kosmetyki Yasumi. Każdy salon co miesiąc musi zamówić określoną ilość produktów do pielęgnacji. Franczyzodawcy dzielą się z inwestorem swoim doświadczeniem w prowadzeniu biznesu w branży beauty. Pomagają również w rekrutacji personelu. Na starcie biznesu w salonie musi znaleźć się minimum czterech pracowników. Partner wraz z personelem bierze udział w szkoleniu wstępnym, podczas którego poznaje tajniki obsługi urządzeń, rytuały kosmetyczne i kosmetyki Yasumi.
Pieniądze na start
Aby otworzyć salon Yasumi Epil trzeba wyłożyć na stół min. 85 tys. zł netto. Kwota pokryje zakup sprzętu i elementów wyposażenia wnętrza. Dodatkowy wydatek to adaptacja lokalu. Franczyzobiorca co miesiąc płaci opłatę franczyzową i marketingową, każda w wysokości 500 zł.
Koszt inwestycji w Yasumi Instytut Urody i Zdrowia jest wyższy, sięga min. 200 tys. zł. To wydatki na urządzenia, pakiet kosmetyków, fotele, materiały marketingowe, know-how, stronę internetową czy szkolenia. Partner jest również zobligowany do przygotowania lokalu.
– Jako franczyzodawcy pomagamy w doborze lokalizacji salonu, jednak remont i aranżacja punktu leży po stronie franczyzobiorcy – mówi Marzena Pawlik.
Biorca licencji na biznes z Yasumi może zainspirować się projektami gotowych lokali i wizualizacją 3D lub skorzystać z pomocy architekta współpracującego z Yasumi. Lwią część wydatków miesięcznych stanowią pensje pracowników i koszt najmu lokalu. Do pozostałych kosztów działalności zalicza się m.in. zakup kosmetyków, opłaty za energię czy wydatki na własne działania marketingowe. W modelu Yasumi Instytut Zdrowia i Urody nie ma miesięcznej opłaty franczyzowej, jest natomiast opłata marketingowa. Zwrot z inwestycji następuje w okresie od 18 do 24 miesięcy od otwarcia.
Yasumi działa już także za granicą, ma salony w Austrii i Kazachstanie. Jednak nadal rynek polski pozostaje dla marki najważniejszy.
– Jako że jesteśmy polską firmą, to tu szukamy największych możliwości rozwoju. Popyt na usługi kosmetyczne w Polsce cały czas rośnie, a salony sieciowe rozpoznawalnej marki cieszą się największym zainteresowaniem – przyznaje Marzena Pawlik.
W kwietniu tego roku Yasumi zostało nagrodzone statuetką lidera systemów franczyzowych w konkursie Businesswoman & life.
Ile to kosztuje / Aby otworzyć salon Yasumi Epil trzeba wyłożyć na stół min. 85 tys. zł netto. Koszt inwestycji w Yasumi Instytut Urody i Zdrowia jest wyższy, sięga min. 200 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Życiowa szansa po utracie pracy
/07.11.2025
– Życiowa szansa ma różne oblicza. Moją była utrata pracy – mówi Magdalena Świątkowska, właścicielka trzech placówek Alior Banku.
Czy klient może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, nawet gdy firma już wykonała usługę? Sprawa rozpatrywana przez Trybunał Sprawiedliwości UE pokazuje, że ochrona konsumenta ma swoje granice.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.