Sprzedadzą, skredytują, ubezpieczą
Home Broker pojawił się na rynku nieruchomości w 2007 roku. Dziesięć lat później właściciele postanowili uruchomić inny kanał sprzedaży i tym samym dotrzeć do nowych klientów. Rozwiązaniem ma być franczyza. Franczyzobiorca Home Broker pośredniczy w zakupie i sprzedaży nieruchomości. Otwierając lokal pod znaną marką, otrzymuje dostęp do ofert nieruchomości na rynku pierwotnym i wtórnym w 20 różnych portalach. Licencjobiorca może jednocześnie rozpocząć sprzedaż usług dwóch pozostałych firm tych samych franczyzodawców: Open Finance i Open Brokers. W ten sposób połączy ofertę ubezpieczeń, finansów i nieruchomości. – Polecamy franczyzobiorcom wejść we współpracę jako właściciele trzech brandów. Wtedy będą mogli zaproponować klientowi pełen pakiet usług. Za naszym pośrednictwem klient weźmie kredyt hipoteczny na mieszkanie, dokona zakupu i ubezpieczy nieruchomość – tłumaczy Marcin Tauber z Home Broker.
W osiem miesięcy od wejścia we franczyzę do sieci dołączyło 15 franczyzobiorców. Wszyscy sprzedają usługi trzech firm: Home Broker, Open Finance i Open Brokers. Zanim franczyzobiorca przyjmie pierwszego klienta, wspólnie z franczyzodawcą szuka odpowiedniego lokalu i dba o wyposażenie wnętrza. Meble i sprzęty w lokalu powinny być dobrane zgodnie ze wskazówkami podanymi przez licencjodawcę.
Przed uruchomieniem punktu franczyzobiorca bierze udział w dwutygodniowym szkoleniu wstępnym. Poznaje podstawy prawne prowadzenia biznesu w branży nieruchomości oraz zasady pozyskania i obsługi klienta. W kolejnych miesiącach franczyzodawcy kontynuują szkolenia z zakresu pozyskiwania nowych osób zainteresowanych usługami. Licencjobiorca nie dostaje dostępu do bazy klientów. W tym obszarze musi liczyć na siebie. Na początek powinien zatrudnić do pomocy minimum jednego sprzedawcę. Wraz z rozwojem firmy, załoga zwiększa się do nawet sześciu pracowników. Zgodnie z umową franczyzową biorca patentu na biznes może łączyć działalność w Home Broker z prowadzeniem innej firmy. Jeśli oczywiście czas na to pozwoli. – Polecamy skupić się na naszym biznesie. Szkolenia, sprzedaż, działania marketingowe pochłaniają zazwyczaj bardzo dużo czasu – podkreśla Marcin Tauber.
Biznes kosztuje
Dokładne warunki współpracy są opisane w umowie głównej i biznesplanie. Właściciele marki pomagają w rekrutacji pracowników, szkolą załogę firmy i wraz z franczyzobiorcą uruchamiają nowy oddział. Szczególnie w pierwszych miesiącach działalności służą wiedzą i przekazują narzędzia sprzedażowe, m.in.: kalkulator kredytowy i ubezpieczeniowy. Franczyzobiorca może posiłkować się również innymi aplikacjami wspomagającymi biznes, aplikacją mobilną firmy czy aplikacją nieruchomościową. Korzysta z oferty samochodów służbowych, pakietu medycznego, karty Multisport i stałego rabatu księgowego w wysokości 20 proc. W ramach umowy ubezpiecza biznes franczyzowy i dostaje dostęp do porad prawnych.
Kluczowym warunkiem przystąpienia do sieci franczyzowej jest zgromadzenie kapitału na start. Licencjobiorca inwestuje w biznes od 30 do 40 tys. zł. Kwota jest równoznaczna z opłatą franczyzową i pokrywa działalność pod trzema brandami: Home Broker, Open Finance i Open Brokers. Dokładny koszt jest uzależniony od wielkości lokalu i modelu biznesowego. Dodatkowo franczyzobiorca ponosi wydatek w wysokości 20-25 tys. zł na dopasowanie pomieszczenia do wymogów firmy. Koszt szkoleń wstępnych w warszawskiej siedzibie, wraz z zakwaterowaniem franczyzobiorców, pokrywają właściciele. Co miesiąc licencjobiorca płaci 1 tys. zł stałej opłaty franczyzowej. Zwrot z inwestycji ma nastąpić od 4 do 7 miesięcy od otwarcia placówki.
Krok w przód
Licencjobiorca płaci z własnej kieszeni za działania marketingowe. Jednocześnie może wyjść z własnymi pomysłami na konkretną akcję promocyjną. Projekt musi być zgodny ze znakiem towarowym i zostać zaakceptowany przez centralę Home Broker. W przypadku firmy nieruchomościowej sprawdzają się różne środki reklamowe, od banerów i plakatów na autobusach, po reklamy online na Facebooku.
Franczyzodawcy nie zamykają się na nowe szanse rozwoju. Szukają kolejnych partnerów miastach, w których nie ma jeszcze żadnego punktu Home Broker.
Standardów trzeba przestrzegać / Franczyzobiorca inwestuje mniej więcej 20-25 tys. zł na adaptację lokalu do wymogów firmy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zarabiamy na pośrednictwie nieruchomości
/05.09.2025
Czy opłaca się otworzyć biuro pośrednictwa nieruchomości? Express House przekonuje, że popyt na te usługi wciąż rośnie.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
Dobry pośrednik nieruchomości zaczyna być coraz bardziej ceniony. Jak otworzyć taki biznes?
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof