Franczyza dla fanów motoryzacji

Sieć LucArt Automotive zrzesza 24 wyspecjalizowanych punktów motoryzacyjnych. Zajmuje się dystrybucją olejów silnikowych, chemii samochodowej, akumulatorów, filtrów i części samochodowych pod różnymi markami, m.in.: Shell, Ford czy Castrol. Klientami firmy są zarówno odbiorcy indywidualni, jak i hurtownie oraz sklepy. Do sieci należy sześć własnych jednostek i 18 franczyzowych.
Machina ruszyła
Kilka lat temu pomysłodawcy poddali się sugestiom i wystartowali we franczyzie. – Szczerze mówiąc, to nie my o tym zdecydowaliśmy. Prowadziliśmy już wtedy na Śląsku kilka własnych sklepów oraz mieliśmy wielu odbiorców hurtowych. Jeden z nich zaproponował nawiązanie bliższej współpracy, chciał otworzyć sklep pod naszym szyldem. To był strzał w dziesiątkę – mówi Łukasz Kłosowski z LucArt.
Pomysłodawcy LucArt podkreślają, że w podziale obowiązków między dawcę a biorcę licencji na biznes nie ma równowagi. Franczyzodawcy chcą zapewnić partnerom produkty w najlepszych cenach na rynku, dlatego wiele czasu poświęcają na negocjacje warunków w dostawcami. Śledzą również trendy rynkowe i podejmują się dystrybucji kolejnych marek na polskim rynku. Jednocześnie rozszerzają portfolio produktowe w sklepach franczyzowych. Do rąk partnerów dostarczają strategie sprzedażowe i rozwoju biznesu, zapewniają regularne dostawy, dbają o promocje poszczególnych oddziałów. W zakres obowiązków franczyzobiorcy wchodzi profesjonalna obsługa klientów, wsparcie w działaniach promocyjnych oraz zatowarowanie punktu. W bieżącej pracy może sięgnąć po pomoc i zatrudnić jednego pracownika.
Zasady gry ujawnione
Żeby wyłonić odpowiednich partnerów w biznesie, franczyzodawcy przyjmują restrykcyjne kryteria. W procesie wyboru doświadczenie w branży nie gra dużej roli. Licencjobiorca nauczy się prowadzenia biznesu podczas wstępnych szkoleń. Ważna jest motywacja i cechy charakteru: rzetelność, pracowitość i lojalność. – Obecnie staranniej dobieramy licencjobiorców, śmiem to nazwać procesem rekrutacyjnym. Mamy jasno określone i przejrzyste zasady gry. Trzymamy się ich i tego samego oczekujemy od naszych partnerów. Nie dla każdej osoby przeznaczony jest nasz pomysł na biznes, musimy mieć wspólny cel – opisuje Łukasz Kłosowski.
Biorca i dawca licencji wspólnie podejmują się poszukiwania lokalu na firmę franczyzową. Pomieszczenie powinno mieć co najmniej 60 m2 ze względu na szerokie portfolio produktowe. Franczyzodawcy dążą do zwiększania metrażu punktów motoryzacyjnych, optymalna wielkość to 80 m2. Lokal powinien mieścić się przy ruchliwej ulicy i parkingu. Dodatkowym atutem są duże witryny sklepowe. Za przygotowanie projektów wyposażenia odpowiadają franczyzodawcy, za wykonanie franczyzobiorca.
Właściciele dysponują algorytmami, które na bieżąco śledzą jak zmienia się zapotrzebowanie na konkretne produkty w zależności od lokalizacji. Nie bez znaczenie jest również znajomość rynku. – Mamy ogromne doświadczenie, wiemy, co sprzedaje się najlepiej, nawet rodzaj opakowania i kod kreskowy znajdujący się na produkcie ma znaczenie. O tym, co znajdzie się na półkach decydujemy my. Wiadomo, że partner na początku nie ma takiej wiedzy – tłumaczy Łukasz Kłosowski. Partnerzy mogą prowadzić inną działalność, o ile jest związana z handlem w motoryzacji. Pod szyldem LucArt sprzedają tylko produkty z oferty sklepu.
Biznes w garści
Wysokość inwestycji sięga minimum 80 tys. zł. Do kosztów na start biznesu należy wynajęcie lokalu, wyposażenie go w meble i komputery, zakup towaru oraz jednorazowa wstępna opłata franczyzowa. Właściciele zapewniają, że franczyzobiorca minimalizuje ryzyko związane z otwarciem placówki, ponieważ 80 proc. kosztów generuje zakupiony towar. Biznes jest pozbawiony miesięcznych opłat franczyzowych. Zwrot zainwestowanych kosztów zależy głównie od tego, w jaki sposób partner korzysta z zaoferowanych mu narzędzi. Właściciele podkreślają, że występuje wiele czynników warunkujących tempo zwrotu. – Rentowność jest różna w każdej lokalizacji i w konkretnych porach roku. Nie chcę niczego uśredniać. Temu, kto oczekuje pewnego zwrotu po poł roku, mówimy nie – podkreśla Łukasz Kłosowski..

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Planujemy otwierać 20 stacji franczyzowych rocznie – mówi Piotr Żuromski, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen.
Quick Ride buduje sieć ulicznych wypożyczalni hulajnóg elektrycznych. Szuka franczyzobiorców w całej Polsce.
QuickApp – zarabiaj na biznesie przyszłości.
Ziebart w ciągu pięciu lat zamierza mieć placówkę w każdym mieście wojewódzkim Polski. O rozwoju amerykańskiej firmy w naszym kraju opowiada Mateusz Drab, dyrektor Ziebart Polska.
Ziebart, amerykańska firma wyspecjalizowana w auto detailingu, otworzyła salon w Krakowie i Bydgoszczy. Kolejne otwarcia już niebawem.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Studiuje, jest młoda i pełna zapału. O pierwszym biznesie w bardzo młodym wieku opowiada Natalia Pigło, świeżo upieczona franczyzobiorczyni Lodolandii.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
POPULARNE NA FORUM
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście na sklepie motoryzacyjnym da się zarobić jednak warto mieć na początku wsparcie z góry aby wszystko działało od początki tak jak należy i abyśmy nie...
Pieniądze z moto-sklepu
Ja się trochę brałem franczyzy, ale po namyślę spróbowałem i nie żałuję, warto :) Lucart to sprawdzona i znana marka i po wejściu z nimi we franczyze jest pewny dochód
Pieniądze z moto-sklepu
Lucart to jedna z lepszych , jeśli nie nawet najlepsza marka w branży motoryzacyjnej z którą warto wejść we franczyze. Prowadzę biznes już dwa lata i od samego...