Własna firma zamiast etatu
Swoje zawodowe życie Monika Gąsiorowska związała z rachunkowością. Była pracownicą małego biura rachunkowego w Otwocku, potem dostała pracę w warszawskim centrum księgowym Tax Care. Po kilku latach uznała, że czas zrobić kolejny krok i otworzyć własne biuro. Wybrała franczyzę Tax Care.
– Momentem przełomowym był dla mnie powrót do zawodowego życia po urlopie macierzyńskim – wspomina księgowa. – Marzyła mi się praca, w której więcej zależy ode mnie. Chciałam też mieć bardziej elastyczne godziny pracy i biuro nieco bliżej domu. Wszystkie te oczekiwania wskazywały na własną firmę – dodaje.
Monika Gąsiorowska zdecydowała, że otworzy własne biuro rachunkowe pod znaną marką. Wybór franczyzodawcy był dla niej naturalny – doskonale znała rozwiązania swojego byłego pracodawcy i wiedziała, na jakie wsparcie może liczyć. Nie miała też problemu z wyborem miasta, w którym powstanie jej placówka Tax Care. – Pochodzę z Otwocka, a projekt franczyzy dotyczy miast powiatowych – mówi.
Markowa księgowa
Jako była pracownica warszawskiego centrum księgowego Monika Gąsiorowska tylko pozornie miała łatwiej. Była bowiem księgową bez własnej bazy klientów z zamiarem uruchomienia biura na nowym rynku. Zgodnie z zaleceniami franczyzodawcy najważniejszą kwestią była lokalizacja. Tax Care zrywa z tradycją biura rachunkowego prowadzonego w mieszkaniu, piwnicy lub w lokalu z wejściem od podwórza. Biura rachunkowe pod marką tej firmy zlokalizowane są w niewielkiej odległości od centrum miasta, w lokalach usytuowanych na parterze z wejściem od ulicy i z dużą, widoczną witryną, w pobliżu parkingu. Zgodnie z ideą Tax Care biuro ma dawać komfort pracy księgowym i zachęcać do wejścia obecnych i potencjalnych klientów.
– Wiem, jak trudno o dobrą lokalizację, i trochę bałam się tego wyboru. Tu jednak z pomocą przyszedł franczyzodawca, który pomógł mi znaleźć lokal i przygotował projekt biura. Moim zadaniem był podstawowy remont lokalu i przygotowanie go do dalszych prac, którymi również zajął się Tax Care – wspomina Monika Gąsiorowska.
Otwockie biuro Moniki Gąsiorowskiej ruszyło 1 sierpnia 2017 roku. Mieści się w budynku lokalnej galerii handlowej w centrum miasta.
– Dziś widzę, że franczyzodawca miał rację. Znacznie łatwiej jest pozyskać klienta, kiedy biuro znajduje się w dobrej lokalizacji. Po pierwsze jest w niej większy ruch, po drugie estetyczne, dobrze widoczne biuro budzi zaufanie, a w naszej branży to podstawa – stwierdza franczyzobiorczyni.
Po roku samodzielnego prowadzenia biura Monika Gąsiorowska jest na etapie rekrutowania pracownika. Jak mówi, wówczas będzie mogła poszerzyć ofertę swojego biura o pełną obsługę księgową dla spółek. Księgowa przygotowuje się również do uruchomienia nieodpłatnych szkoleń na temat prowadzenia działalności gospodarczej skierowanych do przyszłych przedsiębiorców. Gąsiorowska liczy, że w ten sposób pozyska kolejnych klientów.
Zapytana o współpracę z Tax Care Monika Gąsiorowska mówi, że jej największym atutem jest dostęp do nowoczesnych rozwiązań. Franczyzobiorcy korzystają bowiem z autorskiego programu do księgowania, sprzętu komputerowego dostarczanego przez firmę, zaś w razie potrzeby mogą liczyć na pełne wsparcie IT. Tax Care udostępnia im także najnowsze rozwiązania firmy, m.in. Chmurę Faktur, bezpłatną platformę do wystawiania, gromadzenia i przechowywania dokumentów. – Dzięki temu, że pracuję pod brandem Tax Care moje biuro z dniem otwarcia pozycjonuje się wyżej niż konkurencja, ponieważ posiadam technologię i rozwiązania niedostępne z poziomu funkcjonującego samodzielnie biura rachunkowego – zauważa księgowa.
Przedsiębiorczyni dodaje, że we współpracy z Tax Care ceni również nieustanny przepływ wiedzy, w postaci aktualnych interpretacji oraz nieodpłatnych cyklicznych szkoleń, dzięki którym franczyzobiorcy są ciągle na bieżąco z regulacjami prawnymi.
– Z doświadczenia wiem, że księgowy ciągle się dokształca i aktualizuje swoją wiedzę – mówi Monika Gąsiorowska. – Właściciel samodzielnego biura musi tej wiedzy szukać sam i rzadko ma na to czas, nie wspominając już o inwestowaniu w płatne szkolenia. Jako franczyzobiorczyni Tax Care mam nieodpłatne szkolenia w pakiecie i to wiedza szuka mnie, a nie ja szukam wiedzy. To bardzo komfortowe rozwiązanie – dodaje.
Wsparcie na starcie
Tax Care podejmuje współpracę z dwoma typami franczyzobiorców. Pierwszy i kluczowy dla firmy to księgowi, którzy są dziś właścicielami biur księgowych. Druga grupa to osoby posiadające działalność i prowadzące outsourcing swoich usług księgowych. Z Tax Care mogą wykorzystać efekt synergii, a biuro rachunkowe traktować jako dodatkowe źródło przychodu z własną księgową. Kwota inwestycji w biuro rachunkowe pod marką Tax Care pozycjonuje koncept wśród franczyz o najniższym progu wejścia. Głównym kosztem franczyzobiorcy jest adaptacja lokalu (ok. 7 tys. zł). Monika Gąsiorowska potwierdza te wydatki, mówiąc, że całość inwestycji po jej stronie nie przekroczyła kilku tysięcy złotych. Pozostałe koszty uruchomienia biura pokrywa centrala (wizualizacja, meble, sprzęt IT etc.). Wartość wsparcia Tax Care w inwestycję franczyzobiorcy centrala szacuje na
34 tys. zł.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...