Pieniądze na start / Według szacunków licencjodawcy inwestycja w przygotowanie placówki to ok. 25 tys. zł. Kwota pokrywa remont i adaptację lokalu, wyposażenie sali konsumpcyjnej, zakup sprzętu kuchennego i akcesoriów.
Piątek
26.10.2018
Zdrowe słodkości to pomysł na biznes pod marką Fit Cake. Gdzie się sprawdzi i jak go prowadzić?
 

Ewelina Choińska jest zawodniczką fitness i zdrowe odżywianie ma wpisane w swój styl życia. Oprócz tego jednak od lat zawodowo zajmowała się cukiernictwem, prowadząc mobilną cukiernię i przygotowując torty na zamówienia.
– Sama też lubię zjeść coś słodkiego, ale jednocześnie zdrowego, nietuczącego – opowiada franczyzodawczyni Fit Cake. I chodzi tu nie tylko o kalorie, ale o odpowiedni bilans białek, węglowodanów, tłuszczów, czyli dobrze obliczone tzw. makro. Niestety w całym Białymstoku, gdzie mieszkam, ani na całym Podlasiu nie mogłam znaleźć nic takiego.
Postanowiła więc sama zająć się wypiekiem zdrowych słodkości. Zwłaszcza, ze jej klienci coraz częściej pytali o torty a to bez cukru, a to dla alergików. I tak w 2016 roku powstała w Białymstoku Fit Cake – kawiarnia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania. Do każdego produktu dołączana jest informacja o składzie, kaloryczności oraz rozkład zawartych makroskładników. Obecnie koncept liczy 16 lokali (kilka z nich jest w trakcie przygotowań do otwarcia, ruszą do końca roku). Nie tylko w Polsce – marka ma też franczyzobiorczynię w Danii, która właśnie uruchamia pierwsza placówkę, a w przyszłym roku otworzy dwie kolejne.

Fit Cake chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Lokalizacji na kawiarnię najlepiej szukać w ruchliwych miejscach np. centrach miast, okolicach dworców, szkół, siłowni. Wskazany jest darmowy parking w pobliżu, by klienci mogli podjechać i szybko odebrać zamówienie na wynos. Potrzebne jest przynajmniej 25 m2 na zakład produkcyjny i minimum 35 m2 na kawiarnię.
– Istnieje możliwość zrobienia wstępnej koncepcji technologii wybranego lokalu przed podpisaniem umowy franczyzowej. Pozwoli to franczyzobiorcy wraz z firmą remontową oszacować koszty adaptacji – dodaje Ewelina Choińska.  Koszt wstępnej koncepcji technologii to 299 zł netto.
Według szacunków licencjodawcy inwestycja w przygotowanie placówki to ok. 25 tys. zł. Kwota pokrywa remont i adaptację lokalu, wyposażenie sali konsumpcyjnej, zakup sprzętu kuchennego i akcesoriów. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. W ramach tej kwoty franczyzodawca dostarcza przepisy, podręcznik operacyjny i wizualizację kawiarni.
 W trakcie adaptacji lokalu jesteśmy dostępni dla partnerów przez 24 godziny na dobę – podkreśla franczyzodawczyni Fit Cake. Już wtedy prowadzimy też kampanię informacyjną w mediach społecznościowych, zapowiadającą uruchomienie nowego lokalu. Oczywiście uczestniczymy także w otwarciu.
Licencjodawca zapewnia również szkolenia. Minimalna liczba personelu to dwie osoby: jedna do wyrobu słodyczy i druga zajmująca się obsługą klientów w kawiarni. Cukiernicy przechodzą dodatkowy warsztat w kierunku pieczenia i ozdabiania ciast.
Udostępniamy oczywiście naszym licencjobiorcom wszystkie receptury oraz listę wykorzystywanych przez nas produktów – mówi Ewelina Choińska. Natomiast mogą modyfikować menu, w zależności od upodobań lokalnych klientów i w uzgodnieniu z nami. Czyli np. codziennie w menu musi być dziewięć rodzajów ciast. Ale franczyzobiorca może zdecydować, które ciasta z naszej oferty wybierze.

Główna grupa docelowa Fit Cake to osoby w wieku 17-35 lat. Zdrowe słodycze można zjeść na miejscu, w kawiarni, można wziąć je na wynos, lokale realizują też zamówienia w dostawie.
– Zaopatrujemy też szkoły, siłownie, sale zabaw – wylicza Ewelina Choińska. Podpowiadamy naszym franczyzobiorcom, do których placówek warto udać się z propozycją współpracy.
Z przedstawionych przez franczyzodawcę zestawień wynika, że lokal Fit Cake generuje obroty w wysokości 30-60 tys. zł. miesięcznie i w takim samym czasie ponosi koszty działalności od 9 do 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to albo 2 proc. od obrotu netto, albo stała kwota w wysokości 300 zł.
Nasi franczyzobiorcy to generalnie ludzie spoza branży cukierniczej, czy nawet w ogóle gastronomicznej. Często lokale prowadzone są przez małżeństwa – opowiada Ewelina Choińska. Zazwyczaj na początku nie mają pojęcia o zdrowym stylu życia, ale z czasem przekonują się do niego. Ale też zawsze mówimy im, że sami powinni być wizytówką swojego biznesu.


Na miejscu i na wynos / Główna grupa docelowa Fit Cake to osoby w wieku 17-35 lat. Zdrowe słodycze można zjeść na miejscu, w kawiarni, można wziąć je na wynos, lokale realizują też zamówienia w dostawie.

POPULARNE NA FORUM

WYKAZ ZAMKNIETYCH LOKALI POD LOGO MEET & FIT SLOW FOOD

Sprostowanie nie w Olsztynie jako pierwszy lokal pod logo MEET & FIT się zamknął tylko w Elblągu

2 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2019
MEET & FIT SLOW FOOD RYZYKOWNY BIZNES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

UP UP !

2 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2019
Franczyza Ice and Roll/Cake and Roll

UP! UP! UP! 🤔

5 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2019
WYKAZ ZAMKNIETYCH LOKALI POD LOGO MEET & FIT SLOW FOOD

W około ostatnich 14 miesiacach zamknęły się lokale pod logo MEET & FIT SLOW FOOD w nastepujących miastach: Złotów, Kłodzko, Warszawa Nowy Świat, Strzegom, Piła,...

2 wypowiedzi
ostatnia 05.12.2019
MEET & FIT SLOW FOOD RYZYKOWNY BIZNES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meet & Fit SLOW FOOD to ryzykowny biznes ponieważ w ostatnich 14 miesiącach zamknęło się 14 lokali pod MEET & FIT szkoda franczyzobiorców którzy zainwestowali grube...

2 wypowiedzi
ostatnia 05.12.2019
Bike cafe?

Zbyt wiele nie wiem na ten temat ale sprawdź ofertę firmy Falkowski-edu. Robią oni szkolenia dla osób, które chcą stworzyć własną kawiarnię. Z tego co wiem to są...

2 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2019
Zamknięte lokale

Byli franczyzobiorcy są bardzo nie zadowoleni na tą sieć na sposób z nimi współpracy, food cost błędnie obliczany, film instruktażowy który pokazuje jak w lokalu ...

34 wypowiedzi
ostatnia 30.11.2019
New York Hot Dog -> wózek gastronomiczny

Nie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.11.2019