Patrycja Kaleta-Połyniak / Inne firmy albo proponują samą suplementację, albo sam jadłospis. Tutaj w ofercie są obie możliwości. Przy tym, co dla mnie bardzo istotne, pacjenci nie mają obowiązku kupić suplementów. A część osób ma przeciwwskazania do brania tego typu środków.
Piątek
23.11.2018
Patrycja Kaleta-Połyniak pracowała na etacie w gabinecie dietetycznym, ale ciągle myślała o otwarciu własnego. Aż wreszcie odważyła się wejść we franczyzę Projektu Zdrowie.
 

Koncept gabinetów dietetycznych pod szyldem Projekt Zdrowie powstał rok temu, a dzisiaj sieć liczy już 40 placówek. 
– Klienci gabinetów, na podstawie rozmowy z dietetykiem oraz wyników badań, otrzymują indywidualny plan żywieniowy. Prowadzimy terapie żywieniowe uwzględniające suplementację, jak i takie, które oparte są jedynie na zaleceniach żywieniowych i współpracy z dietetykiem – mówi Artur Zenka z firmy Polskie Centra Dietetyczne, która jest franczyzodawcą marki Projekt Zdrowie.

Franczyza dobrze wybrana

Patrycja Kaleta-Połyniak jest dyplomowanym dietetykiem. Przez pięć lat pracowała w innej sieci z tej branży.
– Ale w głowie cały czas miałam marzenie o otwarciu własnego gabinetu – opowiada. – Równocześnie widziałam osobiście korzyści płynące z franczyzy, co dla mnie było o tyle istotne, że wcześniej nie prowadziłam własnej działalności gospodarczej.

Zaczęła porównywać oferty franczyzowe w interesującej ją branży. Najkorzystniej wypadł młody wówczas koncept Projekt Zdrowie.
– Inne firmy albo proponują samą suplementację, albo sam jadłospis. Tutaj w ofercie są obie możliwości – uzasadnia Patrycja Kaleta-Połyniak. – Przy tym, co dla mnie bardzo istotne, pacjenci nie mają obowiązku kupowania suplementów. A część osób ma przeciwwskazania zdrowotne do brania tego typu środków.

Swój gabinet otworzyła w lutym, w Nowym Sączu. 50-metrowy lokal znalazła na jednym z osiedli, blisko dużej galerii handlowej. Został urządzony według projektu franczyzodawcy. Licencjobiorczyni skorzystała z rabatów na zakup sprzętu, które udostępnił jej franczyzodawca. Przeszła szkolenia m.in. z obsługi klientów, programu sprzedażowego.
– Na początku sama pracowałam w gabinecie. Mieszkańcy znali mnie już jako dietetyka, więc pierwsi klienci pojawili się szybko – mówi franczyzobiorczyni. – Ale duży nacisk postawiłam na pozyskiwanie nowych klientów drogą internetową. Marka ma stronę WWW, na której powstała moja własna podstrona, na bieżąco aktualizowana. Koncept jest aktywyny w mediach społecznościowych, ma dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Poza tym organizowałam dni otwarte w swoim gabinecie, w gazetach publikowałam artykuły, przedstawiające metamorfozy klientów.

Na początku franczyzobiorczyni sama obsługiwała pacjentów. Miesiąc temu, ze względu na duże zainteresowanie usługami gabinetu, zatrudniła drugiego dietetyka. Patrycja Kaleta-Połyniak przyznaje, że urządzając gabinet, musiała wspierać się kredytem.
– Ale nie żałuję tej decyzji – podkreśla.

Nie tylko dla dietetyków

Jak szacuje franczyzodawca, na urządzenie gabinetu wielkości 35-50 m2 trzeba przeznaczyć ok. 35-45 tys. zł netto. To wydatki na aranżację i wyposażenie lokalu, zakup mebli, niezbędnych wag oraz pierwsze zatowarowanie w suplementy. Raz na rok płaci się opłatę w wysokości 1,2 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia, że nie ma obowiązkowych limitów zaopatrywania się w suplementy.
– Suplementacja marki Projekt Zdrowie, jest dodatkiem, a nie obowiązkowym elementem kuracji. Częstotliwość zamówień jest więc uzależniona wyłącznie od liczby produktów potrzebnych dietetykowi do pracy w gabinecie – podkreśla Artur Zenka.

Marka chce rozwijać się w miastach liczących powyżej 10 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje na gabinet to miejsca przy ulicach handlowych, o dużym natężeniu ruchu pieszych. Franczyzodawca doradzi w wyborze odpowiedniego lokalu. Licencjobiorca Projektu Zdrowie nie musi być dietetykiem – ale wówczas takiego dietetyka powinien w gabinecie zatrudnić.
– Mamy franczyzobiorców bez wykształcenia dietetycznego, którzy prowadzą już po kilka gabinetów – mówi Artur Zenka. – Licencjobiorcę, który nie jest dietetykiem wspomożemy mocniej szkoleniami i wiedzą od strony zdrowotnej. Dietetyka bez doświadczenia w prowadzeniu własnej działalnością wesprzemy z kolei bardziej od strony biznesowej.

Franczyzodawca Projektu Zdrowie przekonuje, że rynek usług dietetycznych ma duży potencjał. Ale jednocześnie nie ukrywa, że nie jest to łatwa branża.
– Zabieganie o pacjentów wymaga coraz większego nakładu pracy oraz kosztów, a także nieustannego poszukiwania nowych metod i poprawy jakości usług – wyjaśnia Artur Zenka. – Dlatego w najbliższej przyszłości niewątpliwie zmniejszy się liczba niezrzeszonych gabinetów, co już zresztą zaczynamy obserwować. Nawet najlepsze przygotowanie do zawodu nie wystarczy, by utrzymać się na rynku. Ważne jest stworzenie i wypromowanie marki, która zapewni najwyższą jakość usług klientom.


Ile na gabinet? / Jak szacuje franczyzodawca, na urządzenie gabinetu wielkości 35-50 m kw. trzeba przeznaczyć ok. 35-45 tys. zł netto. To wydatki na aranżację i wyposażenie lokalu, zakup mebli, niezbędnych wag oraz pierwsze zatowarowanie w suplementy.

POPULARNE NA FORUM