Intratne zajęcie
Firma Podologia.pl oferuje diagnostykę komputerową stóp połączoną ze sprzedażą wkładek ortopedycznych oraz obuwia. Jan Głodowski wraz z żoną są partnerami Podologia.pl od 2017 roku. Franczyzobiorca zwraca uwagę na to, że w ramach współpracy on i jego kadra otrzymali niezbędną wiedzę z podstaw podologii i ortopodologii w ramach kursów szkoły eduPodologia.pl.
– Programy kursów są tak zaprojektowane, aby każdy był w stanie przyswoić sobie przekazywane informacje. Do sieci Podologia.pl w większości przystępują osoby, które mają związek z medycyną, najczęściej są to fizjoterapeuci – mówi Jan Głodowski.
Pozafinansowe powody
Małżeństwo zdecydowało się na współpracę z Podologia.pl, ponieważ – jak twierdzą – tęskniło za pracą z pacjentem.
– Oboje z żoną jesteśmy z wykształcenia pielęgniarzami i pracownikami naukowymi Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Zależało nam na tym, aby wrócić do pracy z pacjentem. Wcześniej wspólnie prowadziliśmy szereg działań związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technik nauczania dla pielęgniarek i położnych w mediach społecznościowych, w których pojawiały się też kwestie podologiczne – dodaje Jan Głodowski.
Specjalista zaznacza, że w tym zawodzie niezwykle istotna jest determinacja oraz zainteresowanie dziedziną podologii.
– Bardzo ważne jest też zamiłowanie do pracy z drugim człowiekiem oraz chęć poszerzania swojej wiedzy – mówi Głodowski.
Oferta Podologia.pl jest skierowana głównie do fizjoterapeutów i specjalistów rehabilitacji, ale konceptem interesują się również osoby bez wykształcenia medycznego.
Elastyczny model
Z Podologia.pl można współpracować na dwa sposoby. Jeden z nich polega na otwarciu gabinetu w istniejącej już placówce medycznej, drugi - niezależnego punktu franczyzowego marki Podologia.pl. W zależności od wybranego modelu współpracy kwota inwestycji wyniesie od 5 tys. do 87 tys. zł netto.
– Nie pobieramy opłat za licencję. Mamy placówki, w których inwestycja zwróciła się już po czterech tygodniach działalności. Nasz najtańszy system współpracy wymaga inwestycji 5 tys. zł, a zysk z jednej godzinnej wizyty wynosi 300-500 zł. Prawie żadne produkty i usługi nie są w Polsce refundowane. A cały czas istnieją bardzo duże potrzeby z zakresu kompleksowej diagnostyki postawy oraz indywidualnych wkładek ortopedycznych. Po liczbie zapytań widzimy, jak duże jest zainteresowanie otwieraniem nowych gabinetów – mówi Aleksandra Bitenc-Jasiejko, współwłaścicielka Podologia.pl.
Jan Głodowski podkreśla, że sieć nie nakłada sztywnych wymogów prowadzenia działalności.
– Podologia.pl daje dużą swobodę działania. Otwarcie naszego gabinetu poprzedzone było szkoleniami m.in. z zakresu diagnostyki komputerowej aparatu chodu i projektowania wkładek. Po dwóch miesiącach wiedzieliśmy, że chcemy otworzyć więcej gabinetów. Placówka, którą wynajmowaliśmy szybko okazała się zbyt mała. Aktualnie prowadzimy praktykę w Centrum Ortopodologii i Rehabilitacji TerraCare w Poznaniu, w którym mamy cztery gabinety. Ale na tym nie chcemy poprzestać – mówi Jan Głodowski.
Franczyzodawca nie oczekuje od partnera, aby działał on pod marką Podologia.pl.
– Osoba, która jest gotowa do współpracy z nami, ma zapewnioną wizytówkę na naszej stronie. My kierujemy pacjentów do konkretnego partnera w zależności od tego, jakie prowadzi on usługi. Wspólnie z partnerami organizujemy także badania populacyjne, np. badania stóp w przedszkolach w Polsce – dodaje Aleksandra Bitenc-Jasiejko.
Obecnie sieć rozwija się także za granicą. Swoje placówki ma w Rosji, na Węgrzech, w Rumunii, Czechach, Serbii, Izraelu, Anglii, Belgii i Irlandii. Ale najbardziej dynamicznie rozwija się na Ukrainie, gdzie ma już ok. 50 placówek.
WIZYTÓWKA MARKI PODOLOGIA.PL
- Kwota inwestycji: minimum 5 tys. zł;
- Zysk z jednej wizyty: 300-500 zł;
- Podologia.pl ma obecnie 50 placówek w Polsce.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Tlenoterapia w komorze hiperbarycznej to sposób na biznes konceptu Oaza Tlenu. Wbrew pozorom nie trzeba mieć wiedzy medycznej, aby zostać franczyzobiorcą marki.
Marka Medicana proponuje otwieranie franczyzowych placówek medycznych, zajmujących się leczeniem marihuaną.
Patrycja Kaleta-Połyniak pracowała na etacie w gabinecie dietetycznym, ale ciągle myślała o otwarciu własnego. Aż wreszcie odważyła się wejść we franczyzę Projektu Zdrowie.
Podologia.pl wystartowała z nowym konceptem partnerskim o nazwie Functionalmed.pl. Na czym będą zarabiać franczyzobiorcy?
Moda na zdrowy styl życia i walkę z nadwagą to woda na młyn na biznes dietetyków. Poradnię można otworzyć również we franczyzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.