Natura się rozprzestrzenia
Natura uplasowała się na czwartym miejscu w rankingu najczęściej odwiedzanych drogerii przez Polaków w według raportu firmy Listonic. Czołowe miejsce zajmuje też w kategorii najdłużej działających sieci w branży kosmetycznej w Polsce. Pierwsza drogeria Natura powstała 21 lat temu w Warszawie i od tego czasu przeszła wiele zmian, m.in. rebranding związany z modernizacją wnętrz oraz skróceniem nazwy z wcześniejszej Drogerii Natura, wprowadzenie platformy online czy nowych linii produktowych. Drogeria jako jeden z liderów na rynku, stale powiększa liczbę nowych sklepów. – W planach na kolejny rok mamy powiększenie sieci o mniej więcej 20 placówek w modelu agencyjnym w całej Polsce. Najbliższe otwarcie odbędzie się w styczniu, w Lublinie – mówi Paweł Drewnowski, dyrektor sprzedaży i rozwoju drogerii Natura. Obecnie działa prawie 300 sklepów, z czego 26 zarządzają franczyzobiorcy. Nowe sklepy franczyzodawca chce otwierać w miejscowościach powyżej 12 tys. mieszkańców.
Zarabianie na modelu agencyjnym
Drogerie Natura proponują współpracę na zasadach modelu agencyjnego. Franczyzodawca dostarcza swój towar do lokalu agenta, który zarabia na prowizji od sprzedaży. Średni zarobek oraz procent z zysku jest objęty tajemnicą handlową.
Za co odpowiedzialny jest agent? Musi posiadać lub wynająć lokal o powierzchni 130-180 m2 w atrakcyjnej lokalizacji, która zapewni rentowność drogerii. – Położenie Natury to zasadnicza kwestia, jeśli chodzi o udzielenie przez nas licencji na franczyzę. Lokalizacja w dobrym centrum zakupowym to klucz do sukcesu każdej placówki. Przyłączając sklep do naszej sieci musimy mieć pewność, że lokal na siebie zarobi, a wstępna analiza finansowa przewiduje zyski – tłumaczy Paweł Drewnowksi.
Franczyzodawca zaleca trzy rodzaje lokalizacji na nową drogerię: duże centra handlowe, mniejsze, lokalne parki handlowe oraz lokale przy ulicy. – Drogerie uliczne powoli tracą swój potencjał sprzedażowy. Natomiast największe możliwości posiadają teraz osiedlowe centra handlowe – dodaje dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci Natura. Franczyzodawca dodaje, że ze względu na dynamiczne zmiany ulubionych miejsc zakupowych klientów, część Natur zostaje zamykana. – Zachęcamy wtedy franczyzobiorców do zmiany lokalizacji drogerii – dodaje Paweł Drewnowski.
Agent odpowiada nie tylko za udostępnienie lokalu na sklep, ale dba też o jego adaptację do standardów sieci Natura. Zapewnia niezbędne wyposażenie oraz zatrudnia personel. Do średniej wielkości sklepu należy zatrudnić 3-4 pracowników oraz kierownika, którym często zostaje sam franczyzobiorca. Franczyzodawca gwarantuje dostarczenie kasy fiskalnej oraz systemu komputerowego. Łączna kwota inwestycji z jaką musi liczyć się agent to 250 tys. zł. Nie jest wymagana opłata licencyjna.
Jakich agentów szuka Natura?
– Przede wszystkim osoby, która prowadzi działalność gospodarczą i poważnie podejdzie do współpracy z Naturą. Ogromnym atutem jest posiadanie przez kandydata korzystnego miejsca na drogerię – mówi Paweł Drewnowski.
Franczyzodawca wymaga od agenta przestrzegania obowiązujących standardów zarówno w wyglądzie lokalu, jak i w obsłudze klienta. W celu wdrożenia konceptu do nowej placówki, franczyzobiorca i jego personel przechodzą szkolenie (około dwutygodniowe) z podstawowych umiejętności pracy w drogerii, m.in. obsługi kasy oraz doradztwa klienta. – To franczyzodawca zarządza asortymentem drogerii, dzięki czemu mniej doświadczonemu przedsiębiorcy łatwiej wejść na rynek i prowadzić sklep – dodaje.
Franczyzodawca zapewnia gazetkę promocyjną, plakaty oraz ulotki. Wszystkie ogólnopolskie akcje i programy marketingowe obowiązują zarówno w placówkach własnych Natura, jak i agencyjnych.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...