Dojrzała sieć / Obecnie działa prawie 300 sklepów Natura, z czego 26 zarządzają franczyzobiorcy. Nowe sklepy franczyzodawca chce otwierać w miejscowościach powyżej 12 tys. mieszkańców.
Poniedziałek
24.12.2018
Drogeria Natura chce otworzyć w 2019 roku 20 sklepów w modelu agencyjnym.
 

Natura uplasowała się na czwartym miejscu w rankingu  najczęściej odwiedzanych drogerii przez Polaków w  według raportu firmy Listonic. Czołowe miejsce zajmuje też w kategorii najdłużej działających sieci w branży kosmetycznej w Polsce. Pierwsza drogeria Natura powstała 21 lat temu w Warszawie i od tego czasu przeszła wiele zmian, m.in. rebranding związany z modernizacją wnętrz oraz skróceniem nazwy z wcześniejszej Drogerii Natura, wprowadzenie platformy online czy nowych linii produktowych. Drogeria jako jeden z liderów na rynku, stale powiększa liczbę nowych sklepów. – W planach na kolejny rok mamy powiększenie sieci o mniej więcej 20 placówek w modelu agencyjnym w całej Polsce. Najbliższe otwarcie odbędzie się w styczniu, w Lublinie – mówi Paweł Drewnowski, dyrektor sprzedaży i rozwoju drogerii Natura. Obecnie działa prawie 300 sklepów, z czego 26 zarządzają franczyzobiorcy. Nowe sklepy franczyzodawca chce otwierać w miejscowościach powyżej 12 tys. mieszkańców.

Zarabianie na modelu agencyjnym

Drogerie Natura proponują współpracę na zasadach modelu agencyjnego. Franczyzodawca dostarcza swój towar do lokalu agenta, który zarabia na prowizji od sprzedaży. Średni zarobek oraz procent z zysku jest objęty tajemnicą handlową.

Za co odpowiedzialny jest agent? Musi posiadać lub wynająć lokal o powierzchni 130-180 m2 w atrakcyjnej lokalizacji, która zapewni rentowność drogerii. – Położenie Natury to zasadnicza kwestia, jeśli chodzi o udzielenie przez nas licencji na franczyzę. Lokalizacja w dobrym centrum zakupowym to klucz do sukcesu każdej placówki. Przyłączając sklep do naszej sieci musimy mieć pewność, że lokal na siebie zarobi, a wstępna analiza finansowa przewiduje zyski – tłumaczy Paweł Drewnowksi.

Franczyzodawca zaleca trzy rodzaje lokalizacji na nową drogerię: duże centra handlowe, mniejsze, lokalne parki handlowe oraz lokale przy ulicy. – Drogerie uliczne powoli tracą swój potencjał sprzedażowy. Natomiast największe możliwości posiadają teraz osiedlowe centra handlowe – dodaje dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci Natura. Franczyzodawca dodaje, że ze względu na dynamiczne zmiany ulubionych miejsc zakupowych klientów, część Natur zostaje zamykana. – Zachęcamy wtedy franczyzobiorców do zmiany lokalizacji drogerii – dodaje Paweł Drewnowski.

Agent odpowiada nie tylko za udostępnienie lokalu na sklep, ale dba też o jego adaptację do standardów sieci Natura. Zapewnia niezbędne wyposażenie oraz zatrudnia personel. Do średniej wielkości sklepu należy zatrudnić 3-4 pracowników oraz kierownika, którym często zostaje sam franczyzobiorca. Franczyzodawca gwarantuje dostarczenie kasy fiskalnej oraz systemu komputerowego. Łączna kwota inwestycji z jaką musi liczyć się agent to 250 tys. zł. Nie jest wymagana opłata licencyjna.

Jakich agentów szuka Natura?

 Przede wszystkim osoby, która prowadzi działalność gospodarczą i poważnie podejdzie do współpracy z Naturą. Ogromnym atutem jest posiadanie przez kandydata korzystnego miejsca na drogerię – mówi Paweł Drewnowski.

Franczyzodawca wymaga od agenta przestrzegania obowiązujących standardów zarówno w wyglądzie lokalu, jak i w obsłudze klienta. W celu wdrożenia konceptu do nowej placówki, franczyzobiorca i jego personel przechodzą szkolenie (około dwutygodniowe) z podstawowych umiejętności pracy w drogerii, m.in. obsługi kasy oraz doradztwa klienta.  To franczyzodawca zarządza asortymentem drogerii, dzięki czemu mniej doświadczonemu przedsiębiorcy łatwiej wejść na rynek i prowadzić sklep – dodaje.

Franczyzodawca zapewnia gazetkę promocyjną, plakaty oraz ulotki. Wszystkie ogólnopolskie akcje i programy marketingowe obowiązują zarówno w placówkach własnych Natura, jak i agencyjnych.


Lokalizacja ma znaczenie / Franczyzodawca zaleca trzy rodzaje lokalizacji na nową drogerię: duże centra handlowe, mniejsze, lokalne parki handlowe oraz lokale przy ulicy.

POPULARNE NA FORUM

Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

32 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Na XTB macie możliwość inwestowania w surowce – ja działam ze złotem, srebrem i ropą. Po prostu w tych tematach mam doświadczenie. A czy warto w to inwestować?...

32 wypowiedzi
ostatnia 22.10.2018
Zastanawiam się nad Organique...

Moim zdaniem dobry pomysł, choć oczywiście musisz zrobić rozeznanie, czy w tamtym mieście nie ma podobnego sklepu z podobnym asortymentem i jak duże jest to miasto....

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

GR ma produkty dobrej jakości, jak na ceny niektórych z nich (bardzo tanie). Można niedużym nakładem sobie skompletować dość pokaźną kosmetyczkę czy półki w...

12 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Powiedziała YES

Fajna marka, ma i bardziej klasyczną, i bardziej nowoczesną biżuterię :)

3 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

Golden Rose? Moja żona używa kosmetyków tej firmy. Ma całą kolekcje lakierów od nich

12 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja też tak mówię, ale w głębi duszy już się zastanawiam, co dostanę :D

7 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja bardzo lubię prezent, chociaż zawsze mówię, że nie potrzeba

7 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018